5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    HaroldGTV

Traag inloggen op Mac Mini

Hallo,

Ik heb een macbook pro, een mac mini, (beide intel en leopard snow 10.6.4 )en een mediabox AC ryan playon.

De Mac Mini staat onder de tv. En die stuur ik aan vanaf de macbook Pro via schermdelen.

Als ik nou wil inloggen op de Mac Mini moet je via schermdeling inloggen met user en pass. Nou is het zo dat hij ALTIJD de 1ste x niet pakt.
    (niet geaccepteerd., controleer of het wachtwoord correct is)

De 2de x pakt hij hem wel altijd.. (zelfde user en pass uiteraard)

====================

Mijn media box (AC Ryan PlayOn) streamt vanaf de Mac Mini en logt dus ook in op de Mac Mini via een gast account. Maar ook hier duurt het inloggen echt “verschrikkelijk” lang. (anderhalve minuut?) (ook 2de poging wellicht?)
    ====================

Dus het lijkt erop dat het inloggen op de Mac Mini niet vlekkeloos verloopt ?

Komt dit iemand misschien bekend voor, en heeft er iemand wellicht een oplossing.?

alvast bedankt.

Toevoeging:
    Het inloggen op de mac mini, vanaf de macbook pro duurt ook lang.. (nog voordat ik user en pass moet invoeren) dan wacht ik al 2 minuten ofzo.

Ik wou nog even vermelden dat de zowel de mac mini als de macbook snel zijn op internet.. En als de verbinding er eenmaal is.. dan is de verbinding ook gewoon snel onderling.. Het is echt puur het inloggen wat traag gaat.

Bijdrager
    HaroldGTV

Toevoeging. het inloggen op de mac mini, vanaf de macbook pro duurt ook lang.. (nog voordat ik user en pass moet invoeren) dan wacht ik al 2 minuten ofzo..

Bijdrager
    HaroldGTV

sorry ik weet niet hoe ik berichten kan editten hier ?

Ik wou nog even vermelden dat de zowel de mac mini als de macbook snel zijn op internet.. En als de verbinding er eenmaal is.. dan is de verbinding ook gewoon snel onderling.. Het is echt puur het inloggen wat traag gaat.

Bijdrager
    1984
    HaroldGTV op 07 augustus 2010

sorry ik weet niet hoe ik berichten kan editten hier ?

Bijdrager
    wimbo

Is de Mac mini voorzien van OSX Server of de normale desktop versie?
    Binnen het server platform ken ik dergelijke problemen wel (Workgroup Manager, Kerberos en LDAP geneuzel combinatie).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.