18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Cybershooter

traag afsluiten Mountain Lion

Sinds ik geupgrade ben naar ML op al mijn 3 de Macbooks, ervaar ik dat ML op alle 3 de machines traag is met afsluiten. Ik krijg regelmatig een draaiend tandwiel achtig ding te zien, soms wel een halve minuut lang. Zelfs op mijn Macbook Pro late 2011 met 8 gb RAM, is ML vaak traag met afsluiten, de ene keer duurt het maar 5 sec bijv. (snel dus), maar vaak ook (30 sec). Ik heb op alle 3 de Macbooks een clean install gedaan overigens. Daarnaast is het opstarten van ML ook wisselend, soms bouwt het bureablad heel traag op, en andere keren gaat het heel snel. Ook dit is bij alle 3 mijn Macbooks het geval.

Vraag is of jullie deze ervaring ook hebben

Bijdrager
    youp

ik heb een macbook air 13′ met 8 gig werkgeheugen en ervaar dat niet. de twee dat ik hem aandeed was dat beide met een seconde of 10 gedaan, en afsluiten duurde 1maal lang, omdat itunes bezig was, en de andere keer ging het gewoon vlot, zeg ook 10 seconden ofzo.

dus ik heb geen problemen

Bijdrager
    blindy

Ik heb een Macbook Pro 2009 2.8 Ghz 8GB Ram heb net het zelfde probleem en weet totaal niet hoe dat komt.

Bijdrager
    appievanr

Ik ervaar het ook. iMac late 2009 met opstarten en afsluiten.

Bijdrager
    iDriftKing

Heb je parallels of vmware fusion gesinstalleerd?
    Deze gebruiken een proces dat vaak niet gesloten kan worden. Daardoor kan het afsluiten soms traag verlopen.

Ik heb hetzelfde probleem en dat is bij mij de oorzaak.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik had het ook op de MacBook Pro en de iMac. Ik heb bij beide apparaten een clean install gedaan en nu loopt alles lekker.

Da’s natuurlijk een nogal rigoureuze aanpak.

Bijdrager
    Haike

Ik durf het haast niet meer te vragen; schijfbevoegdheden na de upgrade laten draaien?

Bijdrager
    Yggdrasil

Haha, ben je daar alweer ja? :sarcastic:

– Maar je hebt gelijk, het werkt in de meeste gevallen!

Bijdrager
    fred44nl

als ik m’n MacBook Air afsluit, iets wat zelden gebeurd, dan duurt het soms wat langer dan gedacht.
    het hangt er in hoofdzaak van af, hoe lang m’n MBA aanheeft gestaan.
    afsluiten naar 10-tallen dagen duurt lang.
    na enkele dagen aan gestaan te hebben, gaat het best wel vlot.

Bijdrager
    Haike
    Niiiiiickk op 19 augustus 2012

Haha, ben je daar alweer ja? :sarcastic:

– Maar je hebt gelijk, het werkt in de meeste gevallen!

:grin: Niet altijd, maar het is de moeite waard om het te proberen..

Bijdrager
    Cybershooter
    Haike op 19 augustus 2012

Ik durf het haast niet meer te vragen; schijfbevoegdheden na de upgrade laten draaien?

Ik heb schijfbevoegdheden gewoon gedraaid na de clean install op alle 3 mijn macbooks, maar helpt niets tegen het trage afsluiten en soms opstarten wat ML vaak doet. Ik ervaar wel dat naarmate mijn Macbook langer aan heeft gestaan het steeds langer duurt voordat ML is afgesloten.

Bijdrager
    Haike

:oops: Daar heb ik overheen gelezen, na een clean instal levert het laten draaien van schijfbevoegdheden niet zoveel op. Maar eigenlijk zou je wel verwachten dat daarna alles normaal draait. Als je HD wist en dan opnieuw formatteert, misschien levert dat wat op?

Bijdrager
    SanderTreur

Zal o.a. te maken hebben met het vinkje “Open vensters opnieuw bij inloggen” (?) Die paar extra seconden afsluiten is niet echt iets om je druk over te maken denk ik.

Bijdrager
    Laurensblom

Mijn iMac tweede helft 2007 krijg ik alleen uit met de knop aan de achterkant. Het is lastig, maar niet erg lastig. Het went

Bijdrager
    Cybershooter
    SanderTreur op 20 augustus 2012

Zal o.a. te maken hebben met het vinkje “Open vensters opnieuw bij inloggen” (?) Die paar extra seconden afsluiten is niet echt iets om je druk over te maken denk ik.

Nou het punt is, dat ik deze optie niet aangevinkt heb, aangezien ik niet wens dat programma’s en/of vensters in de staat waarin ze in de vorige sessie stonden, weer opgestart worden. Daarnaast maak ik me niet druk erom, het is alleen iets wat op het moment een verslechtering is ten opzichte van voorgaande versies van OSX.

Inactief
    Anoniem
    Haike op 19 augustus 2012

Dat doet de installer zelf al, dus om het zelf daarna nog eens te doen zit tussen de oren. :thumbsup:

Bijdrager
    Haike

Bij een clean install wel ja..

Bijdrager
    Cybershooter
    Haike op 20 augustus 2012

Bij een clean install wel ja..[/quote1

En die clean install heb ik gedraaid.

Daarnaast lees ik met een beetje speurwerk op internet, steeds meer verhalen van users die na de upgrade naar ML met dit fenomeen te kampen hebben.

Wellicht zal Apple dit probleem oppakken en in 1 van de volgende updates naar .1 of .2 verhelpen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.