17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Joefje

traaaaag

Hoi,

Sinds een maand of twee heb ik een MacBook en echt, ik ben er hartstikke blij mee, maar wat begin ik dat ronddraaiende regenboogje te haten! Met name als ik tegelijkertijd iPhoto en Entourage open heb staan, kan ik gewoon niet switchen tussen die twee zonder zo’n minuut te moeten wachten. Mega-irritant!

Iemand enig idee waar dat mee te maken heeft?

Verder ben ik echt wel blij hoor, het is veel makkelijker in het gebruik en ziet er allemaal zo mooi uit ook. Wel jammer ook dat veel software die je in de winkel koopt, alleen op Windows is gebaseerd. Zo kocht ik hier in Zuid-Afrika een hele mooie vogel-encyclopedie, maar helaas, alleen een .exe. Iemand een idee wat ik daar nog aan kan doen?

Simone

Bijdrager
    _Baby

Hoeveel RAM heb je in je MacBookje zitten?
    Het lijkt me niet echt normaal dat je zo traag kunt switchen tussen Entourage & iPhoto, zo’n zware programma’s zijn dat niet!
    Ik heb 1Gb RAM en kan gemakkelijk met zo’n 7tal programma’s open hebben staan (waaronder zelfs Photoshop) zonder te moeten wachten.
    En ja er zijn manieren om exe’s te draaien op mac..
    Link (gratis)
    Link ($60)
    Ik heb dit wel nog niet draaiende gezien dus ja.. Als je echt last hebt met die exe’s dan kan je misschien Bootcamp of Parallels proberen, als je een geldige kopie van Windhoos hebt en dit de moeite vindt:-)

Bijdrager
    RiFF

Exes kun je alleen met Windows openen (op makkelijke manieren dan), in combinatie met Parallels Desktop of Boot Camp. Er bestaat ook zoiets als Crosswave (of iets dergelijks?) maar daar weet ik niets van.

Over de snelheid: je hebt vast 512 mb geheugen erin? Gelijk upgraden. OS X baseert zich voor een groot deel op de geheugenindeling, en 512 is eigenlijk gewoon te weinig om veel tegelijk te laten draaien. Ik heb er zelf gelijk 2 GB ingepropt, nog geen seconde spijt van gehad!

Bijdrager
    Juch

Bovendien draait Entourage op Rosetta, dat vereist zoiezo meer RAM… 512 is echt te krap

Bijdrager
    Gert Arijs

ik heb ook 2 Gb RAM erin gestopt… dat kostte me wel 250 euro (bij Simmcity), maar goedkoper (incl verzenden) kon ik niet vinden…
    waarschijnlijk is 1 Gb wel genoeg, maar teveel kan nooit kwaad en stel dat je dan plots gaat videobewerken of windows/linux draaien komt het goed van pas.
    Gert

Bijdrager
    Hans.

En is hij daardoor een stuk sneller geworden?

Bijdrager
    Joefje

Er zit inderdaad maar 512 in. Raar dat je dat zo standaard koopt en dat het eigenlijk direct al te weinig is.
    Iemand enig idee waar ik (in Nederland, want daar ben ik vanaf volgende week weer) goedkoop wat extra’s kan kopen? Kan dat online, kan ik dat er zelf instoppen? Heb dat ooit lang geleden wel eens bij een pc gedaan maar da’s zeg maar lang geleden. :) En hoeveel zouden jullie dan kopen?

Nog een vraag van een geheel andere orde trouwens: als je een keuzevenstertje krijgt waarbij meerdere ovaaltjes zichtbaar zijn en je d’r eentje aan moet klikken, is eentje al gekozen en die is dan blauw. Hoe kun je van het ene naar het andere antwoord springen zonder je muis te gebruiken?

Bijdrager
    vogel

Geheugen erin stoppen is niet zo moeilijk (al heb je kojo’s die nog niet eens een AirPortkaart fatsoenlijk in hun iBook kunnen monteren :sealed: ). Het uitbreiden gaat wel iets anders dan bij een iBook.
    Ik werk hier met Entourage, echt een hele ouwe, op een iMac met 2 GB en vooral bij de eerste keer opstarten na een koude start gaat het echt traag. Het zal vast iets met Rosetta te maken hebben.

Bijdrager
    eMacPaddy
    ”Joefje”

Er zit inderdaad maar 512 in. Raar dat je dat zo standaard koopt en dat het eigenlijk direct al te weinig is.
    Iemand enig idee waar ik (in Nederland, want daar ben ik vanaf volgende week weer) goedkoop wat extra’s kan kopen? Kan dat online, kan ik dat er zelf instoppen? Heb dat ooit lang geleden wel eens bij een pc gedaan maar da’s zeg maar lang geleden. :) En hoeveel zouden jullie dan kopen?

Nog een vraag van een geheel andere orde trouwens: als je een keuzevenstertje krijgt waarbij meerdere ovaaltjes zichtbaar zijn en je d’r eentje aan moet klikken, is eentje al gekozen en die is dan blauw. Hoe kun je van het ene naar het andere antwoord springen zonder je muis te gebruiken?

TAB toets

Moderator
    Poezenbeest

Waarom enthourage bij de weg… Als je in dit forum kijkt onder vervangende programma’s, dan zal je vast op Mail.app uitkomen. Mail is ook niet een van de snelste, maar doet samen met iCal, Adresboek en iTunes/iSync (voor het syncen) eigenlijk alles wat je wil.

Het omzetten van enthourage naar Mail gaat trouwens makkelijk, zit ingebouwd en als je Exchange gebruikt, dan gaat dat ook lukken in Mail.

Bijdrager
    vogel

Als Mail html zenden met achtergrond gaat ondersteunen, dan stap ik over op Mail. Maar het is idd een goede overweging voor TS om voortaan met Mail te werken.

Bijdrager
    earnst jelke

Let er wel op dat mail enorm zuigt als je meerdere gebruikers (ik en mijn vriendin in mijn geval) aan probeert maken. Dan raakt mail in de war, en gaat ie mailtjes dubbel, driedubbel enz. binnenhalen. Heeft te maken met het “verwijder mail van server” ding, dat dan dus niet goed functioneert. Met een enkel account werkt mail overigens wel perfect.

Moderator
    unSOUND
    ”vogel”

Als Mail html zenden met achtergrond gaat ondersteunen, dan stap ik over op Mail.

Dat kan al heel lang…

HTML opmaken met willekeurig programma,
    openen met Safari,
    appeltje-i klikken in Safari.

Bijdrager
    bhaenraets

@joefje: doe jezelf een plezier en stop gelijk 2Gb in je MacBook – je weet niet wat je overkomt! :lol:

Bijdrager
    Juch
    ”unSOUND”
    ”vogel”

Als Mail html zenden met achtergrond gaat ondersteunen, dan stap ik over op Mail.

Dat kan al heel lang…

HTML opmaken met willekeurig programma,
    openen met Safari,
    appeltje-i klikken in Safari.

ik krijg de afgelopen tijd van NRC Handelsblad Nieuwsbrief steeds de foutmelding dat mijn mail app geen HTML ondersteund. Dit heeft die in het verleden wel gedaan, waar stel ik dat dan precies in unSOUND?

”mail”

Uw mail-reader is niet geschikt om de HTML versie van de NRC Handelsblad Nieuwsbrief automatisch weer te geven.
    Een tekst versie van deze nieuwsbrief is ook beschikbaar. U kunt zich hiervoor aanmelden op http://www.nrc.nl/nieuwsbrieven.%5B/quote:339538664f%5D

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk op één van deze plaatsen:

Menubalk > Weergave > Bericht > Beste alternatief

of in:

Voorkeuren > Weergave > en daar het vinkje weghalen bij
    “Toon afbeeldingen en ingebedde objecten in HTML-berichten'”

Mooi spul hè, die help-functie van Mail… :wink:

Bijdrager
    Juch

nope het werkt niet, die opties had ik al geprobeerd… ik denk dat het aan NRC ligt, want andere HTML’s doen het wel zie ik…

toch bedankt!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.