17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Joefje

traaaaag

Hoi,

Sinds een maand of twee heb ik een MacBook en echt, ik ben er hartstikke blij mee, maar wat begin ik dat ronddraaiende regenboogje te haten! Met name als ik tegelijkertijd iPhoto en Entourage open heb staan, kan ik gewoon niet switchen tussen die twee zonder zo’n minuut te moeten wachten. Mega-irritant!

Iemand enig idee waar dat mee te maken heeft?

Verder ben ik echt wel blij hoor, het is veel makkelijker in het gebruik en ziet er allemaal zo mooi uit ook. Wel jammer ook dat veel software die je in de winkel koopt, alleen op Windows is gebaseerd. Zo kocht ik hier in Zuid-Afrika een hele mooie vogel-encyclopedie, maar helaas, alleen een .exe. Iemand een idee wat ik daar nog aan kan doen?

Simone

Bijdrager
    _Baby

Hoeveel RAM heb je in je MacBookje zitten?
    Het lijkt me niet echt normaal dat je zo traag kunt switchen tussen Entourage & iPhoto, zo’n zware programma’s zijn dat niet!
    Ik heb 1Gb RAM en kan gemakkelijk met zo’n 7tal programma’s open hebben staan (waaronder zelfs Photoshop) zonder te moeten wachten.
    En ja er zijn manieren om exe’s te draaien op mac..
    Link (gratis)
    Link ($60)
    Ik heb dit wel nog niet draaiende gezien dus ja.. Als je echt last hebt met die exe’s dan kan je misschien Bootcamp of Parallels proberen, als je een geldige kopie van Windhoos hebt en dit de moeite vindt:-)

Bijdrager
    RiFF

Exes kun je alleen met Windows openen (op makkelijke manieren dan), in combinatie met Parallels Desktop of Boot Camp. Er bestaat ook zoiets als Crosswave (of iets dergelijks?) maar daar weet ik niets van.

Over de snelheid: je hebt vast 512 mb geheugen erin? Gelijk upgraden. OS X baseert zich voor een groot deel op de geheugenindeling, en 512 is eigenlijk gewoon te weinig om veel tegelijk te laten draaien. Ik heb er zelf gelijk 2 GB ingepropt, nog geen seconde spijt van gehad!

Bijdrager
    Juch