9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

TP-Link TL-SG105E V2 – via OSX te bedienen om een poort te mirroren mogelijk?

Ik heb TP-Link TL-SG105E op het oog, maar voordat ik deze koop wil ik weten of deze te controleren is via OSX.
    Ik zie tot nu toe alleen windows software.

De V2 versie zou via een webpage te bedienen zijn, maar kan je via de webpage instellen een ethernet port een bepaalde data port/target ip address spiegelen/ naar een andere ethernet port?

Iemand dit ding in gebruik?

Wireshark e.t.c is hier geen oplossing.

Bijdrager
    lord anubis

Hoi Ooortjes, bedankt.

Daarom schreef ik V2 erbij want deze heeft wel een web interface, volgens TP-Link tenminste. Tevens staat er bij de discussies en vragen dat na een firmware update het wel mogelijk is.

Maar het ging specifiek om de mogelijkheid om een data port te kunnen mirroren.

en inmiddels dit gevonden.
    https://www.shredzone.de/cilla/page/383/setting-up-tp-link-tl-sg108e-with-linux.html

Ik ga hem bestellen.

Moderator
    Night

Ik heb het even voor je getest. Het enige wat je extra nodig hebt is het gratis WineBottler. Dit gebruik je om de .exe die je gedownload hebt van de TPLink site uit te pakken. Maak vóórdat je begint even een TP-LInk folder aan op je desktop. In WinBottler zal in nde installer gevraagd worden naar een doelbestemming. Daar kies je allereerst voor de backslash en daarin ga je naar je home-folder/Desktop/TP-Link. Winebottler zal aan het einde van de installatie een foutmelding geven. Die kun je negeren. In het mapje TP-Link op je desktop staat nu keurig de benodigde Easy Smart Configuration Utility.exe file en een java folder die je niet nodig hebt.. van de .exe file verander je de extensie naar .jar.
    Als je JAVA reeds hebt geinstalleerd, hoef je nu slechts te dubbelklikken:

Bijdrager
    lord anubis

Ik had zoiets in mijn ooghoeken ooit eens gezien voor iets anders, maar nooit meer aan gedacht.
    :idea: Perfect plan, je bent het:idea: in de Night, en bedankt voor de stappen.

bedankt(y)(y)

Moderator
    Night

Graag gedaan:-)

Bijdrager
    fixar

Mooi dat het via deze kleine omweg tóch gaat lukken om deze switch te beheren.

Maar mijn vraag: waarom kiezen voor deze TP-Link TL-SG105E terwijl er ook een heleboel andere switches zijn waarbij je NIET door zoveel hoepels hoeft te springen. Netgear, 3Com, Linksys, Zyxel, HP, etc.

Wat maakt deze TP-Link TL-SG105E zo onweerstaanbaar?

Anoniem

Ik heb ‘m ook, voornaamste reden is bang-for-the-buck. Feature-set is echt heel compleet voor wat je ervoor betaald.
    Ik gebruik ‘m om 2 v-lans te scheiden, inkomend vanaf één AP met 2 tagged SSID’s. Zo heb ik maar 1 AP voor 2 separate netwerken.
    Maar ook de mogelijkheid voor Link Aggregation is aanwezig, waardoor het ding later evt. nog op een andere manier ingezet kan worden.
    ik kan ‘m zeker aanraden.

@ Night! +2

Bijdrager
    lord anubis

idd, was/is lekker goedkoop. De omweg is eenmalig een hoepel.

http://winebottler.kronenberg.org

@Moderator : bij een ‘url’ opgave zonder ‘/’ op het einde dan is de url adres altijd dubbel.

link met /

link zonder /

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.