13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Tower 3 – Git client alternatief gezocht

Tower 3 is gisteren in publieke beta gegaan en zal binnenkort gelanceerd worden als betaalde upgrade van Tower 2.

Aangezien ik Tower 2 een aantal maanden geleden heb gekocht, enkel 1 update (2.6.4)  heb mogen ontvangen met 3 zeer kleine verbeteringen aan de app ben ik op zoek naar een nieuwe Git client. De developer zelf geeft aan dat er speciale upgrade prijzen zullen komen voor Tower 2 gebruikers maar dat er geen gratis upgrades zijn voor mensen die Tower 2 nog niet zo lang geleden gekocht hebben. Ik ben volgens hem ook niet verplicht te upgraden wanneer ik dat niet noodzakelijk achtig. Kun je dit soort developers geloven? Ik bedoel welke developer wilt nu niet dat hun klanten de meest recente versie van hun apps gaan gebruiken!?

Erg jammer is dit. Ik had serieus gedacht dat het bedrijf achter Tower in het rijtje van Coda/Transmit, Sketch, 1Password en allemaal dat soort bedrijven paste die voor bepaalde kwaliteit en service staan. Blijkbaar niet.

Welke apps gebruiken jullie?

Bijdrager
    Usain

Ik gebruik Sourcetree omdat ik ooit eens iets met repo op bitbucket moest doen. Voldoet aan mijn eisen maar als er een merge conflict ontstaat is het drama om erachter te komen wat er aan de hand is.

Bijdrager
    Shmoo

Ik had in het begin ook SourceTree + Bitbucket omdat het gratis was en ik niet zo zeker was of Git wel een blijvertje in mijn workflow was.

Daarna wilde ik iets serieus omdat software niet altijd gratis hoeft te zijn en Tower kwam naar voren als DE app die veel mensen gebruiken die ik respecteer. Ik ga alleen niet opnieuw betalen voor een app waarin ik amper 50 keer op een button heb gedrukt. Het is ook niet zo dat ik een Git commit machine ben die hier dagelijks weet ik wat loop weg te committen.

Erg teleurgesteld in die gasten. Hun software werkt erg fijn en kwaliteit te zijn maar hun upgrade policy en gedachte is uit 1824.

Bijdrager
    feek

Meld je zo-wie-zo aan als beta tester, want die krijgen ook weer korting zie hier. En er zal vast ook wel een upgrade variant zijn (hoop ik).

Maar idd Sourcetree is een goed alternatief. Maar ik ben juist van Sourcetree overgegaan naar Tower, omdat Sourcetree niet echt stabiel was. github heeft ook een gratis desktop versie. Heb ik echter nog nooit gebruikt.

Maar je doet toch veel met Netlify toch, dan push je toch van alles, dus ik neem aan dat je wel meer dan die paar klikken gebruik maakt van een Git client.

Oh ja, natuurlijk terminal is ook een optie….

Misschien gebruik je Forklift of PathFinder, daarin zit ook een zeer beperkte (nadruk zeer beperkt) versie beheer ingebakken.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik ben ooit overgestapt van Tower naar Sourcetree omdat de laatste gratis is. Beide apps zijn verder vrijwel hetzelfde. Denk ook niet dat de een beter is dan de andere. Heb nooit een probleem gehad met stabiliteit.

Verder wel een raar verhaal dat er bij Tower geen “grace” periode is voor klanten die kort daarvoor een licentie hebben aangeschaft. Als je daar problemen mee hebt is er maar één manier om te laten weten dat je daar niet blij mee bent, en dat is wegwezen.

//edit: je kan ook nog kijken naar Gitkraken

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    feek

Idd bij Tower 2 hadden ze wel zo’n regeling als je de App net had gekocht je de versie gratis kreeg.

En ik zie dat zelfs nu nog een upgrade vanaf versie 1 kunt kopen (na ruim vier jaar). Doorgaans duurt dat ook niet zo lang.

EDIT:  ik zie dat die periode slechts twee maanden is geweest…(release was 22 juli 2014),  dus helaas @shmoo je kan alleen een upgrade prijs krijgen + de extra korting die je krijgt als de beta-tester wordt (ik moet zeggen dat die nieuwe versie er weer gelikt uit ziet).

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb al contact gehad met de developer hierover maar die redeneren ook nog in de zin van … Tower 2 zal niet stoppen met functioneren wanneer Tower 3 beschikbaar komt dus je bent niet verplicht om te upgraden. Lekker zakelijk, koud en vooral zo triest. Ik volg dit bedrijf op Twitter en dan lijken het hele fijne gasten die hun klanten stickers en kaartjes sturen met de post. Zo’n gevoel dat je ook bij Panic, 1Password of Sketch hebt. Dat het bedrijf  ook familie van je had kunnen zijn.

Ik ben hier echt teleurgesteld over. Het gaat straks waarschijnlijk maar over 35,- (upgrade prijs) maar dit zijn principes.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Tja, er zit natuurlijk ook een andere kant aan het verhaal. Tower wordt gemaakt door een kleine club (8 man) ontwikkelaars, die moeten opboksen tegen Atlassian, (2300 man) die vrijwel dezelfde software gratis weggeeft.  Dat lukt alleen als ze regelmatig met updates komen, waar ze geld voor kunnen vangen. Anders kunnen ze de tent wel sluiten.

En, wat ze zelf ook zeggen, je kan versie 2 gewoon blijven gebruiken. Maar misschien is versie 3 wel zo geweldig dat je die 35 dollars er graag voor over hebt.

Maar goed, je moet het een bedrijf wel gunnen. De liefde moet een beetje van twee kanten komen. Als je er geen goed gevoel bij hebt deze mensen je geld te overhandigen moet je dat ook niet doen. Er zijn genoeg alternatieven, ook nog eens gratis.

Bijdrager
    Shmoo

Is het voeren van developers ons of hun probleem? Kom op man, het zijn geen zeehondjes of panda’s. Heb jij ooit wakker gelegen dat je brood en vlees gewoon in de supermarkt kunt kopen en niet meer naar de bakker en slager hoeft. Sigaretten bij de supermarkt aan de kassa, meteen meenemen – tabakswinkels die hierdoor konden sluiten of hun hele winkel moesten ombouwen naar alternatieve oplossingen om hun omzet te behouden. Beetje meegaan met je tijd en flexibel zijn, inspelen op de situatie is ook onderdeel van ondernemen.

Het is aardig een verschil wanneer je een app koopt.

Persoon A:  Koopt de app op versie 2.0 (met upgrade korting van versie 1) en krijgt 4 jaar lang updates tot versie 2.6.4. Deze persoon zal natuurlijk met liefde 50% korting accepteren voor versie 3.

Persoon B:  Koopt de app op versie 2.4 en krijgt mogelijk maar 10 updates tot 2.6.4, wat al veel minder is maar hij heeft wel iets meer dan twee jaar lang kunnen werken met de software. Dat staat ook ergens voor.

Persoon C:  Koopt de app op versie 2.6.3 en krijg enkel 1 kleine update en mag na 4 of 5 maanden gewoon opnieuw betalen maar krijgt wel precies dezelfde 50% korting die A en B krijgen. Dat is gewoon niet fair, klaar!

Als je met dit soort dingen naar Panic zou gaan dan geven ze je gewoon een gratis upgrade omdat ze dit begrijpen. Panic is net zo goed een klein bedrijf met ongeveer hetzelfde aantal medewerkers. Dit soort acties van Panic is wel de reden waarom ik nu in 2018 nog steeds Coda 2 gebruik en niet Atom (gratis) dat in elk opzicht Coda 2 al drie keer gepasseerd is qua features, integraties en functies.  Ik weet dat er ooit Coda 3 aan zit te komen waardoor we allemaal weer op dat Atom niveau zitten. Op dat moment betaal ik weer met liefde (zoals persoon A) opnieuw voor de software.

Het juiste licentie-model vinden zodat iedereen ongeveer evenveel krijgt uit je software  is niet het probleem van de gebruiker maar dat van de developers.

Dit soort problemen is precies waarom abonnementen op software WEL de juiste oplossing is en beste weg voorwaarts. Zo voorkom je dit soort onzin namelijk.

Wat is mis met onderstaande licentievoorwaarden. Ik denk dat het een voorbeeld is voor iedereen. Je koopt een abonnement voor een jaar en de developer denkt niet meer in versie 2.0 vs 3.0 en X aantal features toevoegen maar gaat gewoon verder met feature voor feature doorvoeren. Loopt het jaar af dan kun je zelf bepalen of je meteen weer voor een jaar wilt betalen of dat je stopt met betalen. Je kunt de app dan gewoon blijven gebruiken op de versie waar het op dat moment stopt. Je krijgt alleen geen updates meer maar de app blijft wel functioneren in zekere zin – ooit zal die natuurlijk dingen niet mee kunnen doen met uitwisselen van bestanden. Bepaal jij na 4 of 5 maanden licentie-loos te zijn geweest dat je weer voor een jaar wilt betalen dan krijg je gewoon weer alle updates en de meest up to date versie + een jaar lang alle toekomstige updates. Ik denk dat dit echt het voorbeeld voor iedereen moet zijn, zowel voor gebruikers als for developers.

https://www.sketchapp.com/pricing/

Moderator
    Night

Bijdrager
    Das

Terminal is gratis en behoeft geen abonnement.

Moderator
    Night

….maar mist de toegevoegde waarde, die bv. Tower zo populair maakte.

Bijdrager
    lord anubis

Wat ik een beetje vervelend vind is dat SourceTree overal een verbinding wilt maken. Ik heb Little Snitch en ik kwam een keer op 12 verschillende servers die niets te doen hadden met BitBucket zelf. Tower lijkt me wel goed, maar nog niet alles gelezen te hebben, Shmoo ik begrijp je punt.

Ik had wat jaren geleden een hackintosch die als server diende en een git’server’ draaide, maar vond dat ik uiteindelijk te veel tijd bestede aan dat. Nu BitBucket via de web pagina en git cli. Maar is idd ook niet alles.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.