7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Artfark

Touchpad Macbook Pro mechanische klik blijft hangen

In een van de hoeken van mijn Macbook Pro blijft (soms) de mechanische klik linksonder hangen. Met zuignapje kan ik die dan weer terug trekken. Vraag is of dit eenvoudig te herstellen is en of je alleen mechanische selectie touchpad ergens kan uitschakelen (zodat hij als hij blijft hangen er niet op reageert) en de tochpad zelf gewoon blijft werken.

Bijdrager
    Jasperduck78

Ik heb geen idee of het eenvoudig te herstellen is, je kunt tikken om te klikken in ieder geval wel alvast aanzetten.

Bijdrager
    SunKeeper

Over welke MacBook Pro gaat het hier precies? Hoe oud?

Bijdrager
    Artfark

Macbook Pro 13″ van 2011. Denk zelf dat het een mechanisch probleem is.

Bijdrager
    SunKeeper

Oei, wel best lang buiten garantie. Al kun je het altijd proberen in Amsterdam of Haarlem, Apple Store Genius Bar.

Anders: ik vrees dat er weinig anders opzit dan laten repareren.

Of zelf een kijkje nemen of er misschien vuil tussen gekomen is. Zie daarvoor handleiding om de Mac te openen:
    http://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Unibody+Late+2011+Trackpad+Replacement/7664

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik had iets soortgelijks, dat werd steeds erger tot de hele klik uiteindelijk bleef hangen.
    Het probleem zat ‘m in een opgezwollen batterij, die de touchpad samendrukte.
    Misschien kun je even kijken of dat het probleem is?

Bijdrager
    Artfark

Bedankt voor de reacties. Zal hem eerst eens open maken om de batterij te bekijken Mag hopen dat de batterij er na 2 jaar nog goed uit ziet. Anders maak ik een afspraak in Amsterdam en kijk wel wat ze zeggen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.