4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Laiven

TouchID werkt niet meer

Hallo allemaal,

Vanochtend had ik voor de zoveelste keer per ongeluk siri opgestart inplaats van mijn iPhone 5s te unlocken. Op dat scherm liep mijn iphone vervolgens vast, waarna ik hem ‘hard’ resette. Sindsdien doet de touchID het niet meer: hij registreert niet meer dat ik mijn duim er op leg. Het gekke is ook dat ook de software vergeten lijkt te zijn dat het TouchID heeft want als ik hem uit en weer aan zet staat er niet ‘Touch ID not valid, code needed after restart’ (of iets in die trand).

Heeft iemand dit wel eens gehad?

Groetjes,

Lieven

Bijdrager
    Niels

Na aan/uitzetten of reset van je iPhone moet je de eerst eenmalig je code invoeren, daarna kun je je iPhone met touch id unlocken. Dit zelfde geldt voor de app store en iTunes, daar is na een reboot ook de eerste keer je password vereist.

Bijdrager
    Ostinato

Je weet dat je de Home-knop niet ingedrukt hoeft te houden voor TouchID?

Kort indrukken voor activeren scherm, vinger op de knop laten liggen voor touchid.

Je kan ook je vingerafdrukken verwijderen en opnieuw invoeren.

Bijdrager
    Laiven

Okee guys ik heb hem al een half jaar dus ik weet hoe het werkt… Was zo slim om nu pas bij instellingen te kijken en daar stond TouchID ineens uit en waren al mijn vingers vergeten. Nu weer ingevoerd en het werkt weer. Raar!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.