15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    richardboon

Touche screen iphone 4 pakt soms de verkeerde letter.

Beste mede forum leden.

Mijn Iphone 4 is nu 7 maanden oud, ik heb 2 weken geleden een vastloper gehad. Ik heb toen een hard reset uitgevoerd en daarna deed hij het weer. Maar sindsdien heb ik al 2 x last gehad van een niet goed werkend touchscreen, dat ik bijvoorbeeld op de letter G druk en dan krijg ik de E! en dit ligt niet aan kromme vingers ofzo, haha!

Voor de rest functioneert het toetsel goed!

Hebben jullie hier ook wel is last van? Ik neem aan dat ik natuurlijk bewijs nodig heb wil ik in aanmerking komen voor een nieuw touchscreen. Toen ik mijn iphone 2 maanden had heb ik hem laten vallen, dus er is wel een stukje uit de linkerboven hoek, zou dit problemen kunnen opleveren bij de garantie? Bij t-mobile vast en zeker want die doen overal moeilijk over.

Wat zou ik het beste kunnen doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Dr. Maddox

De touchscreen is statisch gevoelig. Hij pikt zelf het sterkste punt als referentie. Misschien dat je daar iets mee kan? De hoek waarop je met je vinger het scherm aanraakt kan al veel verschil maken.

Zie ook hier: http://marcoramilli.blogspot.com/2008/12/sometime-usually-when-i-find-timei-like.html

En als het om een defect gaat is het een kwestie van repareren. Ik zou er mee naar een Apple store gaan. Daar kunnen ze vast wel even met je meezoeken naar de oorzaak.

Bijdrager
    richardboon

Bedankt voor je reactie Dr. Maddo!

Ik snap je punt, maar hij pakt echt een andere locatie, normaal werkt het perfect.

Wat doen ze bij de Appel store precies? want het is iets wat soms voorkomt, en het is nu toevallig al 2 keer gebeurt sinds dat hij compleet is vast gelopen!

Dat is het vreemde eraan, daarvoor heb ik nooit problemen gehad!

Zouden ze moeilijk kunnen doen, omdat er een stukje uit mijn scherm is?

Nogmaals bedankt

Inactief
    Anoniem

Als de iPod overduidelijk symptomen van gebruikersschade bevat zullen ze deze niet onder garantie repareren.
    Daarin zijn ze enorm strikt.

Bijdrager
    richardboon

Voor zo iets was ik al bang…. maar hij heeft het 5 maanden goed gedaan, tot dat hij compleet vast liep en nu heb ik al 2 keer gehad dat mijn touchscreen niet goed functioneert.

zijn er andere forum leden die hier ervaring mee hebben?

Bijdrager
    Horloge

:eek:sorry dubbele post

Bijdrager
    Horloge

misschien heeft het te maken ( ik weet het niet hoor) met instellingen van je toestel
    heb ik nl. gehad een tijdje (erg irritant, dan typ je iets en komt er iets anders te staan)
    bijv. bril ” i.p.v. pakje’

Je kunt nl. op je Iphone > Instellingen >Toetsenbord>Autocorrectie ( uitzetten)
    toen had ik er geen last meer van.

Misschien is het bij jouw iets anders , maar je kunt het proberen.

Bijdrager
    richardboon

Bedankt voor je reactie!
    Maar dat is het probleem niet, het is echt dat hij een compleet andere toets pakt als waar ik op druk.

Maar waarschijnlijk willen ze er toch niet naar kijken, omdat ik hem heb laten vallen, iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    Horloge

ik heb eens gehad met een ipod die bewaarde ik geregeld tussen mijn bh
    dus op gegeven moment deed het diplay het niet meer en de mp3 radio
    ik denk zelf vochtschade, maar heb het toch geprobeerd.
    Opgestuurd en kreeg een nieuwe.
    Wel moet je je creditcard gegevens doorgeven dus als ze iets vinden dat door toedoen van “jouw” (ik dus)
    veroorzaakt is halen ze het van je creditcard af.

Mijn iphone 4 heb ik vandaag opgestuurd omdat de batterij met 4% per 5 minuut leeg loopt.
    Ook bij mij is hij gevallen van mijn fiets 1 maand geleden (er is een klein stukje uit mijn display)
    Bid ook dat ze het niet daar op gooien ,want dan kost het me 95 euro reparatiekosten.
    +onderzoekskosten.

Maar heb er vertrouwen in dat het goedkomt.

Als hij nog in de garantie is zou ik hem opsturen ter reparatie
    Ik denk dat je er dan al eerder last van gehad zou moeten hebben.
    Na 5 maanden is wel erg lang.

Bijdrager
    richardboon

Bedankt voor je reactie, duidelijk verhaal!

Maar ik zit er natuurlijk mee dat het gewoon soms gebeurt…
    Dus als ze hem daar binnen krijgen en niks vinden moet ik de onderzoekskosten betalen.

Want ik neem aan dat ze niks vervangen zonder het zelf gezien te hebben?

Bijdrager
    Horloge

Of nog ff aankijken , af toe nog een reset en als het erger wordt misschien toch ff naar laten kijken.
    Geen idee of er een store is die geen onderzoekskosten rekent.( lijkt me sterk)

Ik heb ook getwijfeld of ik de iphone zou opsturen.
    Maar aangezien een hoop last hebben met batterij leegloop gok ik erop.

Ik laat nog ff weten hoe het met mijn iphone afloopt.( wel of niet onder de garantie)

Bijdrager
    richardboon

Jah ik kijk het nog eventjes aan!

Is goed, ben benieuwd! Hopenlijk voor je valt het onder de garantie, waar ik wel van uit ga!

Bijdrager
    Horloge

http://www.iphoneking.nl/iphone-4-reparatie

Deze rekent geen onderzoekskosten.

Bijdrager
    Horloge

Heb inmiddels een nieuwe iphone gekregen , de oude was niet meer te repareren.
    Ik voel duidelijk het verschil met de oude iphone, niet zo ontzettend heet.
    Ben erg blij, dat onder de garantie valt.

Bijdrager
    SunKeeper
    Horloge op 08 juni 2011

Ook bij mij is hij gevallen van mijn fiets 1 maand geleden (er is een klein stukje uit mijn display)

Leer je dan je nieuwe iPhone wel beter fietsen, zodat die niet weer gaat vallen?:lol:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.