30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    smoldersonline

Touareg – Cayenne – XC90

Omdat we erg weinig privé kilometers maken, overweeg ik op korte termijn mijn lease-auto (MB B200) in te leveren en zelf een auto aan te schaffen. In dat geval krijg ik van mijn werkgever een “mobiliteitsbudget” (cash) en ben ik van de (voor ons heel dure) bijtelling verlost. Ik ben fysiek beperkt en daarom heb ik een “hoge instap” en automaat nodig. De leeftijd van de auto maakt ons niet zoveel uit, als we er een jaartje of drie in kunnen rondrijden is het prima.

Nu kan ik natuurlijk op jacht gaan naar bijvoorbeeld een Renault Scenic oid, maar waarschijnlijk door mijn midlife crisis viel mijn oog op de Cayenne, de Touareg of de XC90. Waarom ook niet …..

Nu weet ik dat hier bezoekers met smaak komen – waar zou jullie voorkeur naar uitgaan, en waarom?

Reeds nu veel dank!

Bijdrager
    hatolex

In jouw geval een bezoek aan de psychiater, om je van de crisis af te helpen8-)

Bijdrager
    Gezalfde

Dan de Cayenne natuurlijk.. Of een zeer aangeklede Touareg. In ieder geval geen XC90;)

Bijdrager
    smoldersonline

@hatolex – da’s ook een optie – mwa, toch maar niet.

@Gezalfde – zit ook verlekkerd te kijken naar de Cayenne.

Bijdrager
    Victor1994

Ik neem aan dat je naar de vorige generaties van de Cayenne en Touareg kijkt. Dan vind ik toch de Touareg mooier, die oude Cayenne oogt bijzonder ordinair. Maar zeker op dat punt verschillen veel meningen. Mijn vader rijdt in de nieuwste Q7 – wat uiteraard ook nog een optie voor je is – en over het algemeen is de vraag waarom niet voor iets keurigers als een X5 voor Range Rover is gekozen. Die auto’s vind ik dan juist weer zeer patserig.

Zo zul je zelf moeten kiezen, maar zeker als je naar de oudere modellen neigt, zou ik kiezen voor een Touareg of Q7. Zo’n oude Cayenne wordt nu ook ineens wel snel een petjesauto. De XC90 geef ik nooit mijn voorkeur, maar dat komt omdat de onze niet goed in de smaak gevallen was.

Bijdrager
    Fingerlicking

Smaak en Cayenne gaat niet samen.. Wat een ongelovelijk lelijke tank is dat zeg..

Bijdrager
    iPrincess

Ik vind Cayenne wel lekker anders, vooral bij de rijst!

Bijdrager
    AppelJuice

Als je de bijtelling van een B200 al te veel vindt, zou ik inderdaad voor een wat economisch voordeligere auto in de vorm van bovengenoemde modellen gaan…

Bijdrager
    Le Big Mac

Een Cayenne is zo fout… Waarom geen Landrover Discovery of Freelander overwegen? Maar hèt antwoord op je midlife crisis: een Bowler Wild Cat;-)

Bijdrager
    Targaryen

Ik zou eerlijk gezegd ook neigen naar een Land Rover of een Range Rover. Voor iemand die een midlifecrisis doormaakt raad ik aan om eens de Evoque in ogenschouw te nemen. Die heeft in mijn ogen een heerlijke koetswerklijn en is vrij jong in vergelijking met zijn grotere broers en de auto’s die jij op het oog hebt. Vooral de Cayenne is een monsterlijke creatie.

Bijdrager
    smoldersonline

Discussie – waarvoor veel dank!

Het is maar smaak, maar een X5 vind ik dan weer “zozo”, waar een Cayenne (toegegeven) voor mij op de grens ligt (maar wel een Porsche – ik was ooit 21 ..). Ik heb ook een Discovery 3 overwogen, maar die zijn wat prijziger (in verhouding). Freelander heb ik nog niet naar gekeken – ga ik doen.

@AppelJuice – deze feedback begrijp ik niet zo goed. Economisch bezien zijn voor mij de privé kilometers en het cash “mobiliteitsbudget” de drijvende factoren. Daarna komt de fun-factor. Ik kan altijd nog in een “verantwoorde” auto gaan rijden, toch?

Bijdrager
    Stirf

Nu weet ik dat hier bezoekers met smaak komen

Zal ik hem inkoppen:roll:

Bijdrager
    smoldersonline

Die Cayenne maakt veel los …..

Bijdrager
    Chorro

Wat mij betreft ligt het aan het bouwjaar. De eerste Cayenne vind ik persoonlijk een beetje een soft geval, terwijl het juist een auto is van een vrij hoge prijsklasse. De daarop volgende Cayenne’s vind ik wel tof. Touareg zou bij mij op de tweede plaats komen in jouw rijtje.

Waarom nog niet gekeken naar een Q7? Dat vind ik van de SUV’s samen met de Range Rover (maar die zijn inderdaad duur) veruit de mooiste machines.

Bijdrager
    Stirf
    Bijdrager
    trabant

Hier ook midlifecrisis. Maar geen haar op mijn hoofd die aan een Cayenne denkt. ‘k Zou me rot schamen.

Waar zijn de autodraadjes eigenlijk heen gezakt?

Als je perse richting SUV wilt: LaRo series 2 of een Toyota Landcruiser en doe er dan ook terreinbanden onder.
    Want al die PC Hooftsloepen vallen met hun salonbandjes buiten het asfalt door de mand (of het zand zo je wilt).

Vor de funfactor ben ik een heel andere richting ingeslagen, maar die is niet voor iedereen weggelegd.;)

Inactief
    Anoniem

Of je hem nu mooi vindt of niet, de Cayenne is simpelweg de beste auto van de drie. De wegligging van dat kreng is – voor een SUV – onovertroffen. Alle andere auto’s die hierboven genoemd worden (incluis de Range Rover) zijn zwalkende tanks in vergelijking met die Porsche.

Bijdrager
    Chorro

@Zakske: De Q7 stuurt echt ontzettend scherp voor zo’n ijzeren klomp van zo’n 2500 kg. Ik weet niet of die Cayenne echt beter stuurt, maar een Q7 heeft als je het mij vraagt echt ontzettend goede onroad capaciteiten.

Bijdrager
    smoldersonline

Dank Zakske – ik was me bijna aan het focussen op een Touareg.

Ik heb een paar dagen geleden onze lokale (vertrouwde) garagist gebeld of hij nog een voorkeur heeft – om te voorkomen dat hij zegt: “een XC90 (of Cayenne ;-)) daar begin ik niet aan”. Ervaringen op dit punt?

Bijdrager
    smoldersonline

Met een lach – voor een Toyota Landcruiser moet ik aan de slag voor een nieuwe studie Diergeneeskunde (en da’s heel erg lastig voor een fiscaal jurist).

Bijdrager
    eugy

Wil je heerlijk rijden? Koop een Cayenne. Wij hebben er twee gehad en ze rijden superieur! Neem niet een afgetrapt basis model van €15.000 maar een iets duurdere van €25k-30k die verkeren in veel betere staat en zijn optisch ook nog chique. Maar als 30k je budget is zou ik een q7 halen. Rijden ook heerlijk, zien er goed uit maar kan motorisch echt niet tippen aan de porsche. Waarom nie even een test ritje in de porsche maken? Mijn broertje heeft er nog één als je in De buurt van Amstelveen woont mag je een midagje komen testen. Laat maar weten

Bijdrager
    Maverick9898

Deze drie lijken me niet de beste keuze. Qua wegligging vind ik het niet echt lekker rijden en bovendien hebben ze zoveel gewicht dat ze ook niet zo’n enorme vaart maken.

Heb je weleens gedacht aan de 5-serie GT? Die heeft, wat mij betreft, betere wegligging (komt dichterbij de sedan), uitstekende rij-eigenschappen van BMW (die Volkswagen, Porsche Cayenne en Volvo niet hebben) en voldoet aan je ‘mid-life’ crisis gevoel en hoge zit. Ik ben erg te spreken over de Fünfer GT! Kijk met name eens naar de diesels. Die rijden, qua brandstofverbruik in ieder geval, ook nog eens een stuk zuiniger én goedkoper. Bovendien merk je echt niet dat je een diesel rijdt.

Bijdrager
    JohnLokerse
    Bijdrager
    AppelJuice
    smoldersonline op 16 juni 2013

@AppelJuice – deze feedback begrijp ik niet zo goed. Economisch bezien zijn voor mij de privé kilometers en het cash “mobiliteitsbudget” de drijvende factoren. Daarna komt de fun-factor. Ik kan altijd nog in een “verantwoorde” auto gaan rijden, toch?

Ik kan en wil niet in je portemonnaie kijken, maar je merkt het wel hoe “economisch” die wagens zijn als je een keer in de garage beland.

Bijdrager
    Sweebee

koop gewoon een mooie station of coupé. die suvs rijden voor gene meter. En ja ik heb zelf in meerdere gereden (touareg, Q7, X5). een BMW 325 of een MB E350 rijden veel comfortabeler.(y)

Bijdrager
    pruus

Wat dacht je van een Lada Niva, hoge instap, voordelig, opvallend anders, en als je weinig rijdt doe je er lang mee….

Bijdrager
    Xcode

In Nederland kennen we helaas nog dat wanneer je boven het maaiveld uitkomt, je ineens gezien wordt als aso of ‘je verdient teveel’. Dus mijn voorkeur zou uitgaan naar de Touareg, da’s een auto met de luxe van de Cayenne en de uitstraling van een Volkswagen. Ik heb zelf in de tweede (facelift) en derde (huidige) generatie Touareg gereden en het is echt een heerlijke comfortabele auto. De Volvo XC90 is ook een fijne auto, maar dan zou ik de 163PK versie overslaan, daarvoor is de XC90 veel te zwaar. Maar maak zelf eerst eens een proefrit in alle auto’s die je overweegt, dan wordt de keuze misschien wel wat makkelijker.

Bijdrager
    jopie213

Gezien de midlifecrisis lijkt me dat de Hummer niet in de lijst mag ontbreken. Altijd een elegante verschijning…

Bijdrager
    trabant

Hummer is teveel Johnny_Cash, nu Sarasin. Zou hij zijn eerste eigen miljoen al binnen hebben?

Bijdrager
    Obi

Een vriend van me heeft een Cayenne en het is de meest verfijnde auto die hij tot nu toe heeft gehad, alhoewel het ook een SUV is het een klasse hoger vwb ‘engineering en afwerking’ als de andere 2 kandidaten. 1e generatie Toearegs waren een ramp. Heb je oooit gedacht aan een Lexus RX?
    Lexus heeft het zelfde afwerkings detail alleen voor een iets lager budget.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.