16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    TC Matic

Total loss verklaring

Hi,

Mijn laptop is total loss. Nu heb ik verklaring van de apple store nodig dat de laptop niet meer te maken is. Volgens de enne apple store kost dat 90,- en als je bij de ander zou het gratis zijn. Wie weet er meer over?

Bedank!

Bijdrager
    hatolex

Waarom vraag je dat niet aan de aanbieders, waarom het bij de een 90 euro kost en bij de ander gratis is. Die kunnen je dat toch vertellen.

Bijdrager
    Jeddes

Wat Hatolex zegt. Kan ook nergens iets over vinden online moet ik zeggen.

Bijdrager
    ro_me

Die van 90 euro is zeker de Apple-store in Amsterdam! Amsterdammers proberen altijd iedereen op te lichten!
    En heeft je laptop een negatieve waarde soms? Als iets gratis te repareren is, kan het toch niet totaal los zijn!

Bijdrager
    KarelWillem

…Als iets gratis te repareren is…

Gratis bevestiging van total loss zijn. Niet gratis reparatie.:)

Bijdrager
    Retyro
    ro_me op 14 januari 2016

Die van 90 euro is zeker de Apple-store in Amsterdam! Amsterdammers proberen altijd iedereen op te lichten!

Ik als niet amsterdammer moet zeggen dat dit behoorlijk racistisch klinkt.

Ontopic: Wat is je probleem? Als de een het gratis doet ga je daar toch gewoon heen? Ik snap sowieso niet waarom het 90 euro moet kosten. Je gaat naar de store en vraagt of ze je laptop kunnen maken. Dit kunnen ze dus niet en dan vraag je of ze dit even op papier willen zetten. Lijkt me vreemd om daar 90 euro voor te vragen

Bijdrager
    MadSven
    ro_me op 14 januari 2016

Heel snel ff dimmen meneertje ro-me… We zijn hier niet aan het voetballen, kleutertje.

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt bij MacRepair op de site zo’n verklaring printen. Die is ook prima voor verzekeraars want het enige dat ze willen weten is dat de schade om het te laten maken groter is dan de waarde van de MacBook.

Op de site van MacRepair kun je al online berekenen wat de kosten zullen zijn om het te laten maken. PDF downloaden, uploaden naar je verzekering en wachten wat ze zeggen.

Bijdrager
    michiel112
    Retyro op 14 januari 2016
    ro_me op 14 januari 2016

Ontopic: Wat is je probleem? Als de een het gratis doet ga je daar toch gewoon heen? Ik snap sowieso niet waarom het 90 euro moet kosten. Je gaat naar de store en vraagt of ze je laptop kunnen maken. Dit kunnen ze dus niet en dan vraag je of ze dit even op papier willen zetten. Lijkt me vreemd om daar 90 euro voor te vragen

Als er niet bekend is wat er kapot is, zullen ze dat eerst moeten onderzoeken en vervolgens kunnen ze pas bepalen of het de moeite is om te repareren. Onderzoekskosten van 90 euro bij Apple is heel normaal geloof ik.

Bijdrager
    Muziekfan

Meer dan eens heb ik voor klanten dergelijke schaderapporten gemaakt.
    Om schade vast te stellen moet ‘de patient’ compleet gedemonteerd worden. Ook maak ik altijd foto’s van zichtbare schade.
    Al met al ben je er zo maar een uur of anderhalf mee bezig. E90,00 is niet meer dan een redelijke vergoeding.

Bijdrager
    Retyro
    michiel112 op 14 januari 2016

Als er niet bekend is wat er kapot is, zullen ze dat eerst moeten onderzoeken en vervolgens kunnen ze pas bepalen of het de moeite is om te repareren. Onderzoekskosten van 90 euro bij Apple is heel normaal geloof ik.

Dat is weer een ander verhaal. Ik concludeerde uit de openingspost waarin hij zei “mijn laptop is total loss” dat al was vastgesteld dat hij total loss was.

Nevertheless, als the ene het gratis wil doen gaat OP daar toch naar toe? Ik zie het probleem niet echt

Bijdrager
    Niels

Bij de Apple Store heb ik destijds gratis een total loss verklaring gehad. Ik had wel een Apple Care bij mijn Mac, dus ik weet niet of dat verschil maakt?

De eventuele kosten die je betaald zijn trouwens niet voor de verklaring maar onderzoekskosten. Maar zelfs als er kosten worden gerekend, dan geef je die toch ook op aan de verzekeraar!?

Bijdrager
    Victor96
    ro_me op 14 januari 2016

En heeft je laptop een negatieve waarde soms? Als iets gratis te repareren is, kan het toch niet totaal los zijn!

Beetje generaliserend.

Bijdrager
    ro_me
    Victor96 op 14 januari 2016
    ro_me op 14 januari 2016

Beetje generaliserend.

Hah, Amsterdammer zeker!

Moderator
    Poezenbeest

Totall loss wil niet zeggen dat het niet meer te repareren is, maar dat de herstelkosten de dagwaarde overschrijden. Je hebt dus genoeg aan een offerte en een bepaling van de dagwaarde…

Bijdrager
    Niels

@ro_me: hah, forumtrol zeker!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.