6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Totaal amazing: Je NL Adobe CS suite naar engels zetten!

Ik heb net Adobe CS 5.5 geinstalleerd, de meest wanstaltige OSX applicatie install ooit. Kies je alleen Photoshop, tussen haakjes 800Mb, is de install toch 1.7 Gb??? WTF. En waarom is Acrobat het grootste, meer dan 1Gb? Is toch het meest simpele programma of niet? Waarom krijg ik in de library een stuk of 20 vage mappen met hulpapplicaties? Grote bende.

Maar goed,
    Om te wennen wil ik verschillende tutorials doen, maar je zoekt je helemaal te barsten van Engelse termen naar hun vaak kromme Nederlandse vertalingen. Meestal hoor je van, een NL versie kan niet in Engels. Nou dat kan dus wel, en bijna met alle CS programma’s, ook van versie 3,4 en zelfs Photoshop 7.0 schijnt nog op deze manier in het Engels te zetten.

De magie:
    Hernoem de file /Applications/Adobe Photoshop CS5.1/Locales/nl_NL/Support Files/tw10428.bat naar .bak en VOILA. PS in Engels!
    Waarschijnlijk dient dit voor ieder programma te gebeuren, maar simpel is het. Terugzetten naar NL door weer .bat te maken.

Geblokkeerd
    Anoniem

thanks voor de tip, maar ik installeer altijd alles in het engels. Logische, typ de foutmelding letterlijk in engels en je hebt resultaat.
    Anyway misschien dat daarom het programma geen 800 mb is maar 1,7. De extra taal bestand ;).

Bijdrager
    App-ie

Ik ben momenteel bezig om op een niet al te grote SSD mijn software te installeren waaronder naast os x dus ook CS 5.5. Ruimteverslindende apps kan ik in dit geval niet gebruiken. Daarom gebruik ik software om achteraf taal-gerelateerde meuk weg te halen. Ook kleed ik de Universal installs uit naar intel only. Scheelt gigabytes.

Bijdrager
    Ir.Bob
    computer op 31 augustus 2011

Ik heb net Adobe CS 5.5 geinstalleerd, de meest wanstaltige OSX applicatie install ooit. Kies je alleen Photoshop, tussen haakjes 800Mb, is de install toch 1.7 Gb??? WTF. En waarom is Acrobat het grootste, meer dan 1Gb? Is toch het meest simpele programma of niet? Waarom krijg ik in de library een stuk of 20 vage mappen met hulpapplicaties? Grote bende.

KLOPT!!! Vergeet je niet een mailtje naar Adobe te sturen om ze erop te attenderen dat ze dit nou eindelijk eens een keer veranderen? Ze beloven ons al jaren een ‘native installer’ maar we blijven maar met Flash opgezadeld worden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Altijd al een buitenbeentje geweest dat Adobe. Heeft zijn eigen ‘regels’ en trekt zich niets aan van de map structuur van OS-X. Ik durf te wedden dat hun kantoor bezaait ligt met koffie bekertjes….:wink:

Bijdrager
    Afroman

Apple trekt zich ook niks van anderen aan. Net als Google. Al die grote IT-companies hebben schijt aan de rest.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.