6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    g5rick

Toslink kabel

vraagje zit er ook verschil in optiche kabels, zoals de iCable voor de Power mac G5 of gewoon optich?
    Ik denk het niet maar je weet maar nooit.

Als het wel zo is kan het mijn probleen oplossen.

met vriendelijke groet G5 Rick

Bijdrager
    DJ

wat is je probleem?

Bijdrager
    sypie

Een Toslink kabel is een standaard optische kabel. Aan beide kanten zit een stekkertje die 6kant is. (vierkant met 2 afgevlakte hoeken) Heb je een ronde optische kabel dan zit daar uiteraard weer een ander stekkertje aan. Er zijn ook kabels in de handel die aan een draaibare stekker er aan hebben zodat je altijd de juiste verbinding kunt maken, rond of 6kant.

Je kunt ze tot een meter of 10 krijgen als ik me niet vergis, daarna wordt het lastiger om het signaal enigszins fatsoenlijk over te krijgen voor thuisgebruik.

Voortijdige EDIT: Zowel de ronde als de 6kant optische kabels worden Toslink genoemd.

Hier een voorbeeldje van de beide:

en

Bijdrager
    g5rick

mijn probleem was dat ik geen dts film kan afspelen op mijn mac moet nog een kasje bij tussen wat geld kost. Maar dan heb je wel dts.:D :D

Bijdrager
    oegemeister

dat is dan wel alleen als je versterker geen dts-decoder aan boord heeft.

Dan zou je dit kastje kunnen gebruiken:
    Teufel Decoderstation 3

Creative heeft ook ooit zo’n apparaatje gehad (D-DTS100 als ik me niet vergis), maar die is bijna niet meer te krijgen. Via allekabels kun je trouwens wel goeie optische kabels kopen (evt. met een verloopstukkie).

m. vr. gr.
    Sjoerd

Bijdrager
    sypie

Jou mac kan geen DTS afspelen? Lijkt mij niet helemaal correct. Zelfs mijn oude eMac kan DTS afspelen. Je moet wel het juiste audiospoor selecteren en misschien, omdat je op een Mac werkt met Optisch uit, moet je de uitvoerende geluidspoort selecteren.

Je kunt dus je Mac met een toslink aan je versterker hangen die vervolgens DTS via optisch in moet accepteren. Ik zou dus eerst even je hele situatie met je apparatuur hier schetsen voordat je een Toslink kabel koopt met een extern kastje er bij om dat mogelijk te maken. Of je moet dat “kastje” nader specificeren…

Trouwens: Queen – Greatest video hist deel 1 doet het hier perfect op DTS …

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.