29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    maltje

torrent vraagje

http://www.mininova.org/

Als ik via deze site op een link klik gaat deze niet open.
    Niet met camino,niet met firefox.

Geen enkele link lukt.

Bijdrager
    Brent146

Ik vrees dat zaken i.v.m. torrents hier niet toegelaten zijn…

Bijdrager
    sedikit

Doe je wel de juiste volgorde? Die zou b.v. zo kunnen gaan:
    -Open mininova
    -click in de blauwe balk browse categories/wat je wilt
    -je krijgt dan een venster, met daarin in blauwe letters “Download this toorent!
    -na het aanclicken ktijg je een .torrent(punt torrent)-filetje, op je bureaublad. Dat krijgt doorgaans het uiterlijk(icoon) van het torrent-programma wat je open hebt staan
    -met dat programma browse je naar dat filetje
    -dan moet de file die betrekking heeft op dat .torrent-filetje gaan downloaden als het goed is

Edit: @Brent146. Het is een zeer grote misvatting dat je met torrent alleen maar illegale spullen download. Menige site gebruikt torrent op een legale wijze!

Bijdrager
    thuuske

gewoon ff firefox herstarten en het spul werkt weer

Bijdrager
    iJoost
    ”Brent146″

Ik vrees dat zaken i.v.m. torrents hier niet toegelaten zijn…

Torrents op zich zijn niet illegaal toch? Dus dat kan nog net, schat ik.;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Bij mij opent keurig XTorrent, maar start de download niet/c.q. is het bestand niet terug te vinden.

Ik bewaar het bestand altijd op het bureaublad en dubbelkik het dan. Dat gaat wel goed.

Maarre… heb je überhaupt wel een torrent-cliënt op je Mac staan?

Bijdrager
    sypie

Heb je wel een torrentprogramma? Als je geen torrentprogramma hebt dan kan een torrent link ook niet herkend worden en weet een browser niet wat er mee moet gebeuren. Een programma als Transmit start automatisch op als ik op een torrent link klik.

Bijdrager
    aerosoul

Of je kan Opera als webbrowser gebruiken, die ondersteund ook torrents

Bijdrager
    maltje
    ”sedikit”

Doe je wel de juiste volgorde? Die zou b.v. zo kunnen gaan:
    -Open mininova
    -click in de blauwe balk browse categories/wat je wilt
    -je krijgt dan een venster, met daarin in blauwe letters “Download this toorent!
    -na het aanclicken ktijg je een .torrent(punt torrent)-filetje, op je bureaublad. Dat krijgt doorgaans het uiterlijk(icoon) van het torrent-programma wat je open hebt staan
    -met dat programma browse je naar dat filetje
    -dan moet de file die betrekking heeft op dat .torrent-filetje gaan downloaden als het goed is

Edit: @Brent146. Het is een zeer grote misvatting dat je met torrent alleen maar illegale spullen download. Menige site gebruikt torrent op een legale wijze!

Als ik op die blauwe link klik krijg ik een wit scher waar onderaan staat wachten op uploaden van……

zeer eigenaardig

Bijdrager
    maltje

Als ik Xtorrent wil downloaden gebeurd er ook niets????

Bijdrager
    maltje

Zelfs een dmg file via versiontracker downloaden LUKT NIET!!!!!
    :cry:

Bijdrager
    sypie

En bij mij begint Shrek 3 na 3 muisklikken al te downloaden.

Eerst op de gegeven link, daarna in de lijst en dan op de download knop. Ziedaar Transmission verschijnt en gaat aan de gang. Er zal dus iets fout gaan bij anderen?

Bijdrager
    KarelWillem
    ”sypie”

En bij mij begint Shrek 3 na 3 muisklikken al te downloaden….

Hé, toevallig. Stond die vanochtend ook opeens op mijn harddisk! :wink:

Bijdrager
    maltje

Heb iets ontdekt.
    Dit is ALLEEN in firefox zo:Via de site van versiontracker wil ik iets downloaden,ik klik op de link en krijg een wit blad te zien.Nu moet ik bovenaan in men balk van firefox op het tabblad “bestand” klikkken en dan “opslaan als” en dan de plaats geven waar hij mag wegschrijven.
    Dit heb ik nog nooit gehad,hoe pas ik dat aan en waarom dezelfde zever in elke browser?
    Op dit ogenblik kan ik alleen maar downen met firefox.

Bijdrager
    sypie

Misschien een instelling gewijzigd?

Bijdrager
    iJoost
    ”Brent146″

Terug over dat torrent geval. Dus als je een torrent download is dat niet illegaal?

Nee. Aan torrents op zich is niets illegaal. Het is niet de torrent maar het verspreiden van software, muziek, films of afbeeldingen wat illegaal kan zijn. Bijvoorbeeld als je daar geen rechten voor hebt.

Maar als ik bijvoorbeeld mijn vakantie-film middels een torrent aan de rest van de wereld zou aanbieden, dan is daar helemaal niets illegaals aan. Voor mij niet en voor de mensen die ‘m downloaden ook niet. Mijn vakantie-film, mijn recht, moet ik helemaal zelf weten, kan niemand iets van zeggen, hartstikke legale torrent.

Op dezelfde manier kan een eenvoudig E-Maltje bijvoorbeeld weer wel illegaal zijn, als je er iets in stopt waarvan jij niet het recht hebt om het verder te verspreiden.

Bijdrager
    sypie

Beter nog: sommige leveranciers van open source software hebben liever dat je per torrent download. Open office is een voorbeeld hiervan. Download je van openoffice.org dan duurt het downloaden zowat een uur, doe je het met een torrent dan is een 10-15 minuten en dan is het klaar. Het scheelt oOo ook een heleboel dataverkeer omdat die bij alle uploaders vandaan komt. Makkelijk, goedkoop en snel dus.

Bijdrager
    Brent146

Dus als je een torrent download waar bvb. Photoshop inzit, doe jij niets verkeerd maar degene die de torrent met Photoshop op het web heeft gezet wel?

Bijdrager
    iJoost

Volgens de Nederlandse wet is dat inderdaad zo. Hoe het elders zit verschilt. En moreel valt er ook nog wel wat over te zeggen. Toch?

Bijdrager
    jeroen.p

Ik heb ook nog een vraagje (doe het maar in dit topic:wink: ):

Welk programma ik er ook voor gebruik, altijd is de downloadsnelheid erg langzaam (meestal iets van 8 kb/s)
    Het aantal bronnen is juist erg hoog.
    Heeft dit met een firewall te maken of iets anders?
    En hoe los ik dit op?

Bedankt alvast:)

Bijdrager
    Brent146
    ”iJoost”

Volgens de Nederlandse wet is dat inderdaad zo. Hoe het elders zit verschilt. En moreel valt er ook nog wel wat over te zeggen. Toch?

Kan je eens kijken hoe dat in België zit?

Bijdrager
    iJoost

Dat is misschien meer een vraag voor een andere Belg dan voor mij als Nederlander… Ik heb me er niet in verdiept.;-)

Bijdrager
    Brent146
    ”iJoost”

Dat is misschien meer een vraag voor een andere Belg dan voor mij als Nederlander… Ik heb me er niet in verdiept.;-)

Oké dan, kom op Belgen… :D

Bijdrager
    jeroen.p
    ”jeroen.p”

Ik heb ook nog een vraagje (doe het maar in dit topic:wink: ):

Welk programma ik er ook voor gebruik, altijd is de downloadsnelheid erg langzaam (meestal iets van 8 kb/s)
    Het aantal bronnen is juist erg hoog.
    Heeft dit met een firewall te maken of iets anders?
    En hoe los ik dit op?

Bedankt alvast:)

Niemand die mij kan helpen?:?
    Of kan ik misschien beter een nieuw topic openen…

Bijdrager
    Brent146

Nog maar een oproep: is er hier iemand op het forum die de wetgeving rond torrents in België kent? Meer bepaald of degene die de torrent(met dan bv. iets als Photoshop of Logic Pro in) download ook strafbaar is (samen met degene die het bestand heeft geüpload)? Enige link i.v.m. is ook goed. Ik vind er nagenoeg niets over…

Bijdrager
    iJoost

Ik heb even voor je in Google ingetikt: downloaden strafbaar belgië

En dan vind ik bijvoorbeeld dit:

http://pcmagazine.zdnet.be/talkback.cfm?id=57562&eid=48560&tbid=94102&inc=subthread

Bijdrager
    Brent146
    ”iJoost”

Ik heb even voor je in Google ingetikt: downloaden strafbaar belgië

En dan vind ik bijvoorbeeld dit:

http://pcmagazine.zdnet.be/talkback.cfm?id=57562&eid=48560&tbid=94102&inc=subthread

Bedankt, hierin wordt het mij nog niet helemaal duidelijk. Er staat dat het downloaden niet strafbaar is als het voor eigen gebruik is, maar het verder downloaden is wel strafbaar. Die snap ik niet? Dus hoe ik het concludeer is dat als ik een torrent download met daarin bv. final cut ben ik niet strafbaar, maar als ik het dan al verspreide bestand met final cut, nog eens verder verspreidt ben ik wel strafbaar?

Bijdrager
    iJoost

n België (maar ook daarbuiten) is het zo dat het inderdaad is toegestaan om te downloaden, zoalng dat voor eigen gebruik is. En eigen gebruik impliceert dat je het bestand niet verder door anderen laat downloaden. En het is net daar dat het schoentje dikwijls wringt, doordat peer-to-peer systemen net gebaseerd zijn op de idee van ‘delen met elkaar’.

Deel je je bestanden, dan ga je verder dan downloaden en ben je strafbaar: zie hiervoor de bepalingen van hoofdstuk 7 en artikel 85 van het strafwetboek…

Er staat toch vrij duidelijk dat je bestanden waar je geen rechten op hebt “niet door anderen mag laten downloaden”. Dus eigenlijk “niet mag uploaden”. (Dat is dan blijkbaar net als in Nederland.)

En verder staat er dat de meeste p2p software alles wat je download ook meteen weer upload (naar anderen) en dat dat je dan dus strafbaar maakt.

Maar dat alles geldt natuurlijk alleen maar als het gaat om bestanden waarvan je niet het recht hebt om ze te verspreiden.

En of je voor je eigen geweten bestanden waarvoor je normaal gesproken zou moeten betalen mag downloaden weet je zelf het beste.

Ik zeg altijd maar zo, als je die muziek, software of whatever de moeite waard vindt, dan wil je natuurlijk graag dat de maker ervan nog meer gaat maken… Dus misschien is het dan wel een goed idee om dat mogelijk te maken door er eenvoudig weg voor te betalen. ‘T is maar een idee.

Als iedereen alles gratis wil hebben. Is er straks helemaal niets meer om te hebben.

Bijdrager
    Brent146

Software is verboden. Muziek en films niet zolang je ze niet kopieert, verder verspreidt, … Dit heb ik al op veel sites gelezen. Het gaat om een afgewezen voorstel(afgekeurd door de EU).

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.