16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

torrent bezet hd-ruimte vooràf

Vorige week bracht ik het probleem in dat op een mysterieuze manier hd-ruimte bij mij aan het verdwijnen was. Geen enkele reactie gaf mij de definitieve oplossing. Die heb ik evenwel toch gevonden, en misschien hebben anderen er ook wat aan:
    Ik had een paar torrent-files op mijn bureaublad staan, waarvan niets tot minimaal gedownload was.Uiteindelijk zouden die dowloads, indien vol, een aantal Gb’s groot gewees zijnt. Met de OmniDiskSweeper kwam ik erachter dat deze ongevulde torrent-downloads een hd-ruimte bezet hadden alsof ze al compleet waren! Toen ik ze er dan ook uitgooide leverde mij dat dan ook meteen een aantal Gb’s winst op. Ma.w. : een torrent-file claimt al meteen zijn hd-ruimte op. ook al staat er nog niets op! Het is maar dat men dit weet.

Bijdrager
    roy

Dat is best wel normaal hoor…..
    het is namelijk een beetje vervelend als je aan het downloaden bent en er is geen plek meer.

Bijdrager
    zero200

welk programma gebruik jij? Azureus? Tomato torrent

Bijdrager
    sedikit
    ”zero200″

welk programma gebruik jij? Azureus? Tomato torrent

Asureus.

Bijdrager
    basiel

ben je daar zeker van? Dat was mij nog niet opgevallen toch bedankt voor de tip dan

Bijdrager
    klaus

het is niet de torrent file zelf die groot wordt, het is de file die je aan het downloaden bent. Die zet hij namelijk meteen op uw hd ook, zelfs als je nog geen kb er van hebt gedownload.

Als je dmg’s en zo download, dan wordt dus meteen de volle capaciteit van je hd afgenome, aangezien een dmg altijd een vaste grootte heeft, ongeacht hoeveel er werkelijk in zit.

Dat heb ik toch onlangs nog zo gelezen, correct me if i’m wrong.

update : nog even wat opzoekingen gedaan, blijkbaar kan je de dmg formatteren zodanig dat de ruimte niet vooraf ingenomen wordt. Dit wordt allicht niet bij alle torrents gedaan, waardoor je dus uw probleem krijgt.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Dat is het principe van torrent files. Zo kan er een willekeurig stuk gedownload worden en al z’n plaats gezet worden om dan vervolgens gelijk weer te delen. Eigenlijk heel logisch.

Bijdrager
    zero200

now dat word een hoop oude downloads verweideren:D

Bijdrager
    Erikaatje

dit was mij indd ook al opgevallen!

Bijdrager
    JWB

Gebeurt overigens niet bij alle porgramma’s!

Bijdrager
    tijs

Mlmac doet (deed) dat ook. Lijkt mij eerder logisch, en uiteindelijk kan het toch ook geen kwaad.

Bijdrager
    remcodb2

Ja, het wordt vervelender als je op 90% zit en je hd vol is

Bijdrager
    sedikit
    ”JWB”

Gebeurt overigens niet bij alle porgramma’s!

Dit verschijnsel heb ik bij geen enkel ander p2p programma waargenomen. Hoe groot ook de te downloaden file was, de voorraad vrije hd-ruimte blijft constant, en past zich alleen aan aan het al gedownloade aantal kb’s en niet aan het nog te downloaden aantal. Allemaal niet wereldschokkend, maar voor mijn probleem(een hele boel Gb’s zoek) maar wel de verklaring.

Bijdrager
    zabbadak

JWB heeft gelijk, het ligt aan het pro- eh, porgramma.

BT zelf deed het vroeger, Bits on wheels en Azareus doen het ook. BitTorrent al sinds 3.4 ofzo niet meer.

Het is overigens mijn ervaring dat BT sneller D/L’t dan BoW en Azareus. Ik heb de beide alternatieven geprobeerd omdat het er wat lekkerder uitziet, maar het snelheidsverschil is enorm.

Bijdrager
    iDayDreamer

Dat is mij ook opgevallen. Op zich wel makkelijk, Kun je niet te veel op je schijf zetten tussen door met kopieren ect. En hij waarschuwd je gelijk als je te weining plaats hebt op je schijf.

Bijdrager
    kenmasters

Tomato doet het niet geloof ik, wel handig maar soms wel een foutmelding dat de schijf vol is.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.