30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)
  • Q:

Bijdrager
    Jennyan

TopmTom 6100 werkt niet na bijwerken met de Imac via My Drive.

De Tomtom 6100 die ik in maart heb gekocht heeft tot nu toe niet gewerkt. Na vaak heen en weer sturen en 80 emails verder zijn we nog niks opgeschoten. Volgen de support afd. kan het wel eens aan mijn comp. liggen. Want bij hun op kantoor schijnt hij het wel te doen. Geen Apple comp! Ik werk op een Apple Imac burocomp.21,5 inch, Late 2013. Intel Core i5
    Heeft iemand een oplossing voor mij????

Bijdrager
    hatolex

Wat voor fout melding krijg je dan, ik heb ongeveer dezelfde configuratie en bij mij werkt het vlekkeloos.

Bijdrager
    Jennyan

Ik krijg geen foutmelding, alles verloopt normaal totdat ik de Tomtom wil gebruiken. Die doet dus niks meer.Hij is nu weer bij TT op kantoor en wordt door iedereen daar uitgeprobeerd. En… daar werkt ie wel.Rara

Bijdrager
    hatolex

Afwachten dan maar.

Bijdrager
    Jennyan

dat doe ik intussen dus al 8 maanden, maar bedankt voor zover.

Moderator
    Pete.Z

TT zou het gewoon moeten doen natuurlijk als hij bij hun op kantoor wel werkt.
    Doet hij echt helemaal niks, of heb je pas problemen als je hem aan de mac aansluit?

Bijdrager
    hatolex

Lees het topic even vanaf het begin.?

Bijdrager
    tarun

Ook mij is niet duidelijk wat je bedoelt. Doet die hele GO 6100 niets, ook niet in de auto?

Dan zou ik toch echt een nieuwe vragen. Als synchroniseren met je Mac niet werkt: TomTom heeft een heel afwijkende manier van contact maken gekozen. Er wordt een soort netwerk opgezet, dat zie je bij je netwerkinstellingen:

Is die verbinding er?

Bijdrager
    Jennyan

Dat kan ik nu niet zien want de TT ligt in A’dam.

Moderator
    Pete.Z
    hatolex op 24 november 2016

Lees het topic even vanaf het begin.?

Jij snapt de vraag wel?
    Doet die TT helemaal niets, of doet hij alleen niets als hij aan de Mac hangt?
    Mij is het niet duidelijk.

Bijdrager
    Jennyan

De tomtom werkt gewoon bij zoals ook mijn vorige tomtom,s. Deze echter doet daarna in de auto niks. Het beeld bevriest, en hij start kontinu opnieuw op. Ze hebben me al eens een andere opgestuurd maar die doet hetzelfde. Nu hoor ik net voor de telefoon dat de Tomtom in Amsterdam daar bij hun op kantoor goed werkt. Dus…. ligt het aan mijn computer of aan de software in de TT??

Bijdrager
    nervus

Wel heel vreemd. Lijkt me niet aan uw Mac te liggen. Werkt de TomTom wel op zijn eigen batterij (dus autonoom)? Hebt u deze TomTom in de auto altijd voor de voeding aangesloten op de aanstekerplug? Misschien gaat daarmee wat mis.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je een nieuwe TomTom uit de doos haalt hoef je hem toch niet direct aan de computer te hangen?

Dus… als hij niet werkt als je hem nieuw binnen krijgt, zal het niet aan je computer liggen.

Bijdrager
    Jennyan

hij werkte wel uit de doos, maar na het bijwerken, ik wilde mijn vorige routes erin etc, deed ie het niet.

Bijdrager
    Jennyan

In de auto hangt ie aan de aanstekerplug of aan een powerbank.

Bijdrager
    Jennyan

Ik hoorde net van tt dat de combinatie van mijn Imac met deze tt niet werkt. Het dit kan komen door een te hoge USB ingang. (te hoge energieboost??)

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Yeah, right.
    Die iMac is natuurlijk ook de enige computer met een USB-poort die teveel stroom geeft.

Nee, dat is dikke onzin. Dan is die TomTom denk ik het enige apparaat op deze aardkloot die daar last heeft.

Hebben ze ergens in hun specificaties staan aan welke eisen een USB-poort moet voldoen?
    Zo niet, dan zou ik lekker mijn verlies nemen, en mijn geld terugvragen bij TomTom.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Jennyan

Het bleek dat ook een paar andere tomtom’s hier last van hebben gehad. IK ga de tomtom dus verkopen. Iemand met een ‘gewone’ pc zal er nog heel veel plezier aan beleven…Want hij is zo mooi. Ik baal….

Bijdrager
    KarelWillem

Hij is nog geen jaar oud, en ze geven zelf aan dat hij met jouw computer niet werkt.
    Dat hebben ze van te voren nergens gemeld, en dat staat nog steeds nergens vermeld.

Ik zou dus zeker niet zelf gaan handelen, maar gewoon TomTom aansprakelijk stellen.

Bijdrager
    Jennyan

Dat had ik al gedaan maar ze doen daar niks mee hoor, omdat hij bij hun wel werkt.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Ja, dat haalt je de koekoek.

Ze hebben echter te zorgen dat hij gewoon werkt op de ELKE computer waar hun software op draait.
    Dat USB-verhaal is óf onzin, of een uitermate vreemde productfout in hun TomTom 6100.

In beide gevallen heb jij daar helemaal niks mee te maken, en hebben ze je een product geleverd dat niet aan de verwachtingen (het werken op een computer) voldoet.

Bijdrager
    Jennyan

Ze hebben echt hun best gedaan.Ik had eerst een Go 6000 daarna hebben ze een nieuwe gestuurd dat is de 6100 en beide hebben ze hetzelfde probleem. Weer opgestuurd ( 3e keer) en nieuwe software erin maar bij hun doet ie het dus wel. Ik ben intussen 8 maanden verder dus wat kan ik nog`? Ik had gehoopt via dit item wat mensen te horen die hetzelfde probleem hebben. Of in ieder geval een oplossing hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat ben ik blij dat ik dat stand-alone-navigatie-traject al lang geleden heb verlaten.
    Dat werkt zoveel fijner op je telefoon.

Geen vage apps waarmee je moet updaten of je routes moet laden, maar gewoon perfecte gratis navigatie en file-informatie.
    Een op de computer opgezochte route, staat automatisch klaar op je telefoon, etc.

En het mooie is: je betaald inclusief aardige 5.5″ telefoon niet meer dat zo’n TomTom kost.

Bijdrager
    hatolex

Sorry Pete, ik las dat de TT wel werkte maar hij hem op de PC niet aan de praat kreeg. Het is nu ik het nalees inderdaad een wat onduidelijk bericht.:(

Bijdrager
    Jennyan

ik ben een zij….hatolex

Bijdrager
    KarelWillem

Pete.Z van een reactie hierboven wordt ermee bedoeld.;)

Bijdrager
    tarun

Bijzonder verhaal van TomTom. Ik gebruik een GO 6100 in combinatie met een MacBook Pro en dat werkt inmiddels prima. Geen problemen met te hoge spanning of zo.

Bijdrager
    Jennyan

tja dit heb ik weer he?? Gebeurt wel vaker hoor… altijd iets bijzonders… Dank je wel voor je reactie.

Moderator
    Pete.Z

Dat hoge spanning verhaal is baarlijke nonsens natuurlijk. Het hele TT update gebeuren is al vanaf dag 1 een ramp op de Mac, nooit anders geweest. Halve dagen wachten om wat kaartupdates op te halen is heel normaal, tussendoor drie keer opnieuw moeten beginnen ook.
    Lekker terug geven dat ding en geld terug eisen vanwege een niet weekend product, en een ander systeem aanschaffen, of zoals KW al zegt, lekker op je telefoon. Voor minder geld heb je dan hele mooie oplossingen, Navigon b.v.

Bijdrager
    Jennyan

Dank jullie wel. IK heb zojuist een aangetekende brief op de bus gedaan aan TT directie.Wacht even de reactie af.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.