30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)
  • Q:
    Bijdrager
    wouwout

Topic ten onrechte gesloten / te strenge moderatie op OMT

Het valt me de laatste tijd op dat er bijzonder snel topic gesloten worden op OMT. En vaak ook nog met onduidelijke of niet kloppende redenen.

Zie dit topic (niet mijn topic, ik heb er ook niet in gepost):
    http://www.onemorething.nl/community/topic/prijzen-overal-gelijk-hoe-zit-dat-eigenlijk

Unsound sluit het topic en verwijst in zijn redenatie naar topics die niet relevant zijn. Bovenstaand topic gaat over de vaste verkoopprijzen in Nederland, een interessant onderwerp, en de verwijzingen van Unsound gaan over euro-dollar topics. Dat is toch echt wat anders.

Is er een beleidswijziging? En kunnen dit soort wijzigingen ook besproken worden op het forum?

Bijdrager
    MacBeer2

Viel mij ook al op. Maar wellicht is het handige om de desbetreffende mod gewoon een PB te sturen.

Bijdrager
    wouwout

Het sturen van een PB was in eerste instantie ook mijn reactie, maar het is een trend. Daarom dit bericht. Er worden veel onderwerpen te snel gesloten. Dat vind ik jammer.

Moderator
    Strifer

Hoewel die thread me toevallig ook opviel, is er voor mij geen trend zichtbaar. Het forum moet toch een beetje leefbaar gehouden worden. Het beste is denk ik even een PM om eventueel even uitleg te vragen bijvoorbeeld.

Bijdrager
    TandMac

Helemaal me eens.
    En gelijk heb je om het niet via een PM te doen, want schiet de gemeenschap er niets mee op.

Bijdrager
    Brainy

Waar wel veel moeite genomen wordt door onze moderators is het melden dat het topic in een verkeerd sub-forum staat maar het verwijderen van off topic berichten kennen ze niet.
    Dit is voor mij veel storender want je moet heel veel tekst doorlezen die echt niets met het topic te doen hebben.
    Dit kost meer tijd dan via de zoek functie een relevant (maar misschien in een verkeerd topic geplaatst) bericht te zoeken.

Overigens denk ik dat de functie van moderator een hele ondankbare is want je kan het toch nooit goed doen voor iedereen. Ik hoop dan ook dat reacties hier als opbouwende kritiek tot uiting komen en dat dit niet een afzeik topic wordt.

Moderator
    unSOUND

Trends zie je overal. Er is ook de trend om niet meer te zoeken, mede veroorzaakt door het feit dat we momenteel een nood-zoekfunctie hebben via Google, die lag niet zo makkelijk werkt als de zoekfunctie die nu wordt gebouwd… Mensen maken te pas en te onpas nieuwe topics aan terwijl er al relevante topics zijn, en lange verzameltopics worden om de zoveel dagen gekickt om dezelfde vraag te stellen als op bijna elke pagina uit datzelfde topic, omdat mensen niet meer het geduld lijken te hebben om even te bladeren…

We zijn absoluut niet strenger geworden in de regels. Sterker nog, we zijn hier en daar juist losser geworden met slotjes. Maar omdat er door bovenstaande reden meer dubbele topics ontstaan, zie je meer slotjes. Het heeft dus weinig te maken met strenger modereren.

Als je het niet eens bent met een slotje op jouw topic, ben je altijd vrij om de Mod die het slotje geplaatst heeft via een PM te overtuigen. Want ook wij maken fouten, en ook wij zien niet altijd het geheel… We zijn ook maar mensen.

Wat betreft het slotje op het topic van gisteren, daar geef ik wouwout gelijk in. Ik dacht dat het weer een topic over de dollar-euro vergelijking was. Ook daar zijn in het verleden al topics over geweest, maar die zijn al dusdanig oud dat ik ze zo snel niet kan vinden… Dus gooi ik het topic weer open.:smile:

Bijdrager
    iMad

Mijn mening is dat er zoveel informatie te vinden is op een forum en het veel langer duurt voordat je de juiste informatie vind met betrekking tot het probleem.
    Een aanpassing om het zoeken makkelijk te maken is subcategorie maken bijv. Laptop en sub HDD en sub Video, etc…..
    Bij het plaatsen van het probleem moet je dan wel rekening houden dat je het zelf in de juiste categorie plaatst.

Tevens zou het ook handiger zijn om in de desbetreffende categorie / sub categorie te kunnen zoeken.

De nieuwe Support Community van Apple is een goed voorbeeld hoe het kan.

Natuurlijk ben je altijd afhankelijk van de Topic starter, die start met een juiste omschrijving en tags.
    En aan het eind laat weten of het probleem is opgelost en hoe.

Inactief
    Anoniem
    unSOUND op 02 oktober 2011

Als je het niet eens bent met een slotje op jouw topic, ben je altijd vrij om de Mod die het slotje geplaatst heeft via een PM te overtuigen.

Zijn jullie mods ook op de hoogte van het feit dat men een antwoord verwacht op een PM?

Bijdrager
    MichMich

Slotjes horen nou eenmaal bij de zuurpruimelarij op OMT. Helaas onlosmakelijk verbonden.

Bijdrager
    Afroman
    Meh1965 op 02 oktober 2011

Als je het niet eens bent met een slotje op jouw topic, ben je altijd vrij om de Mod die het slotje geplaatst heeft via een PM te overtuigen.

Zijn jullie mods ook op de hoogte van het feit dat men een antwoord verwacht op een PM?

Ik heb daar nooit last van.

Geblokkeerd
    Anoniem

In dit topic werd het de mods gewoon te heet onder de voeten dus gooide ze het maar opslot, losers. http://www.onemorething.nl/community/topic/omts-beta-beleid/

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@unSOUND:
    Wat het zoeken betreft: ik denk dat een bepaalde groep mensen (laten we ze maar netjes switchers en digibeten noemen) niet eens weten wat voor trefwoorden ze in moeten typen om bij een hulpzaam topic aan te landen. Voor die mensen is het dus veel gemakkelijker een nieuw topic aan te maken.
    Bovendien denk ik dat mensen die met een echt probleem zitten (en misschien zelfs met een deadline te maken krijgen) het zoeken alleen maar tijdverlies vinden en het liefst hun probleem zo snel mogelijk de ring in willen gooien.

Moderator
    unSOUND

Aangezien ik geen PM gehad heb, kan ik ook niet antwoorden…

hendrik op 02 oktober 2011

Wat het zoeken betreft: ik denk dat een bepaalde groep mensen (laten we ze maar netjes switchers en digibeten noemen) niet eens weten wat voor trefwoorden ze in moeten typen om bij een hulpzaam topic aan te landen.

Wat je nu aan dubbele topics ziet heeft maar zelden te maken met niet weten op welke woorden je moet zoeken. Het heeft vaak meer te maken met haast cq ongeduld.

Bijdrager
    Michaeltje

Trends zie je overal. Er is ook de trend om niet meer te zoeken, mede veroorzaakt door het feit dat we momenteel een nood-zoekfunctie hebben via Google, die lag niet zo makkelijk werkt als de zoekfunctie die nu wordt gebouwd…

Om gemakkelijk iets op te zoeken via onemorething kan je ook google gebruiken door gebruik te maken van
    “tekst” site:www.onemorething.nl

Bijdrager
    TheBigZ

@hendrik: Het niveau van de gemiddelde OMT bezoeker is sinds enige tijd ook enorm achteruit gegaan.:evil: :razz::wink:

Bijdrager
    iMad

Dus TheBigZ en hendrik ijzerbroot?

Inactief
    Anoniem

Aangezien ik geen PM gehad heb, kan ik ook niet antwoorden…

Jij niet nee. Maar er zijn collega mods die wel te beroerd zijn om te antwoorden.

Bijdrager
    Hansi2124
    Usain op 02 oktober 2011

In dit topic werd het de mods gewoon te heet onder de voeten dus gooide ze het maar opslot, losers. http://www.onemorething.nl/community/topic/omts-beta-beleid/

De minachting voor de vrijwilligers die dit forum mede sturing geven kan niet duidelijker worden weergegeven met jouw woorden.

Bijdrager
    Hansi2124

Jij niet nee. Maar er zijn collega mods die wel te beroerd zijn om te antwoorden.

Misschien was je bericht denigrerend of was de discussie geëindigd zonder dat jij dat wilde, maar de moderator vond het genoeg zo?
    Je kan altijd als je het ergens niet mee eens bent nog een PB sturen naar het Beheer. Maar ook die discussies moeten ooit een keer stoppen.

Moderator
    unSOUND
    Michaeltje op 02 oktober 2011

Om gemakkelijk iets op te zoeken via onemorething kan je ook google gebruiken door gebruik te maken van “tekst” site:www.onemorething.nl

Dat is precies hetzelfde wat die huidige nood-zoekfunctie doet, maar die manier van zoeken heeft (te) veel nadelen…

Inactief
    Anoniem
    Hansi2124 op 02 oktober 2011

Misschien was je bericht denigrerend of was de discussie geëindigd zonder dat jij dat wilde, maar de moderator vond het genoeg zo?

Speculaties van iemand die niet weet waar hij het over heeft zijn natuurlijk totaal nutteloos.

Moderator
    unSOUND

En nu speculeer jij op jouw beurt weer dat PB’s die naar leden worden gestuurd niet achter de schermen worden besproken met de andere mods…:wink:

Maar we dwalen nu wel af van het daadwerkelijke onderwerp…

Bijdrager
    Hansi2124

@Meh1965: Dat komt omdat jij wel iets aangeeft, maar verder moeten wij dus gaan raden…..
    Zeg dan óf niets, óf wees duidelijk.

Inactief
    Anoniem

En nu speculeer jij op jouw beurt weer dat PB\’s die naar leden worden gestuurd niet achter de schermen worden besproken met de andere mods…:wink:

Maar we dwalen nu wel af van het daadwerkelijke onderwerp…

Nee, ik speculeer niet. Zijn reactie toont aan dat hij totaal niet weet waar het over gaat.

Maar nu weer OT wat mij betreft hoor.

Bijdrager
    Hansi2124

Denk jij dat ik een lopende encyclopedie ben? Ik weet mij inderdaad niet alles te herinneren. Gelukkig maar……

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    TheBigZ op 02 oktober 2011

@hendrik: Het niveau van de gemiddelde OMT bezoeker is sinds enige tijd ook enorm achteruit gegaan.:evil: :razz::wink:

Ondanks je smileys zeg je daar iets dat helaas waar is. Anderen hebben dat ook al geconstateerd. Op het ogenblik zijn er ruim 60.000 leden, maar slechts een fractie daarvan (waarschijnlijk minder dan 0,25%) verschijnt in forum discussies om iemand met een probleem te helpen. Dus zij die dit op geregelde basis doen behoren tot de knapste van de 60.000 want anders val je zo door de mand. :cool::nerd::innocent:

Inactief
    Anoniem
    Hansi2124 op 02 oktober 2011

Denk jij dat ik een lopende encyclopedie ben? Ik weet mij inderdaad niet alles te herinneren. Gelukkig maar……

Wat ik denk dat je bent zal ik maar voor me houden maar dat je geen encyclopedie bent was mij al meerdere malen duidelijk geworden.

Bijdrager
    Stirf

Goed bezig :thumbsdown:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Méééééh…. bler niet zo. :thumbsdown:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.