4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    nesnaj

Topcase vervangen MBP Unibody bij enkele niet-werkende toetsen

Beste allemaal,

Vanochtend weigerde ‘out of the blue’ de toetsen 2,w,s,x,esc te werken op mijn macbook pro.
    (Unibody, 15 inch, 2,53 Ghz, zo’n anderhalf jaar oud)
    Ze zitten precies in een rij van boven naar beneden, dus het moet wel een fysiek probleem zijn.

Ik heb het probleem gegoogled en bij veel gebruikers kwam dit voorval voor na het gooien van
    een glas water over de laptop o.i.d. Dit is bij mij echter niet het geval. Wel heb ik vanochtend nog
    een licht-vochtige doek over het toetsenbord gehaald. Maar dit is iets wat ik al tijden doe. Bovendien
    gebeurde het pas twee uur later, dus ik zie geen direct verband. De laptop werd nog wel even warm
    door verschillende intensieve processen (ook niet abnormaal). Misschien houdt dit wel verband?

Even met de mac-store gebeld. Waarschijnlijk moet ik mijn gehele topcase laten vervangen!
    Kostenplaatje: zo’n 250 euro!! (geen apple-care)

Gelukkig kan ik nog met een extern toetsenbord werken, maar ooit zal ik er aan moeten geloven.

Mijn vraag aan jullie:
    – Heeft iemand ervaringen met dit probleem, of ook een topcase vervanging moeten doen?
    – Is de vervanging van zo’n topcase echt nodig bij dit probleem? Alternatieve reparatiewijze?
    Heb het gevoel dat het ook een los contactje kan zijn.
    – Wat is precies de topcase?:)

Bijdrager
    Vinhelper

De topcase zit eigenlijk alleen op de MacBooks (Pro) die nog geen Unibody waren. Dat is dan het stuk waar je toetsenbord en trackpad in zit. Zie hier bij een MacBook white:

Wat hier (bij de Apple Store) waarschijnlijk bedoeld wordt, is je toetsenbord zelf, en dat kan inderdaad duur zijn.

Bijdrager
    intense megavis

Bij een unibody moet zo goed als alles uit de laptop om bij het toetsenbord te komen (dus ook het moederboard) en dat kost erg veel werk (ervaring).

Weet je zeker dat het een hardwarematig probleem is?

Bijdrager
    nesnaj

Ja het moet wel hardware zijn. Het is echt de rij: esc, f2, 2, w, s en x.

Heb al geprobeerd op de starten in safe mode, diverse instellingen gecheckt via apple-site en niets werkt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.