17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsxedc

Topcase snel laten vervangen

Hallo,

De topcase van mijn (witte) MacBook is een paar dagen geleden gebarsten. Nu wordt dat gewoon onder garantie vervangen, maar ik zit even met het volgende: ik kan mijn laptop echt niet missen. Als ik hem hier naar de A-Mac breng dan sturen zij hem op en komt ie met een beetje mazzel een week later weer terug. Dat is me echt te lang voor zo’n simpele reparatie die in 10 minuten gedaan kan worden.

Is er een reseller die een ‘klaar terwijl u wacht’ service heeft? Dat je even belt met je serienummer, ze een topcase bestellen en je bellen wanneer deze binnen is en dan ter plekke vervangen.

Alvast bedankt!

Niels

Bijdrager
    tjetta

Die zijn er genoeg. Normaal gesproken moet een Mac ingenomen worden, omdat Apple vereist dat de vervangen onderdelen direct teruggestuurd worden (voor onderzoek, om fraude tegen te gaan, etc…). Bij een topcase is dit anders, die gaat gewoon de prullenbak in. Het maak voor een AASP dus niet uit of jij die topcase dezelfde dag of een week later komt ophalen.

Bel dus even wat AASP’s in de buurt, leg je verhaal uit, ik ben er zeker van dat er wel één is die je wil helpen:) Ervaringen van mensen hier bieden uiteraard geen garantie dat ze dat bij jou ook doen, vaak hangt het ook van je eigen vriendelijkheid af:)

Inactief
    Anoniem

ik zit met het zelfde probleem
    kan me laptop echt niet missen maar er zit wel een mega gat in me topcase ik kijk zo naar binnen :'(
    maar ik zou graag bevindingen van mensen willen weten

Bijdrager
    qazwsxedc

Ik woon in Den Bosch en ben net even bij A-Mac langsgegaan omdat ik toch wat dingen moest hebben en daar kunnen ze dat niet regelen. Hij moet opgestuurd worden en de technische dienst moet zelf bepalen dat de topcase vervangen moet worden (terwijl dat gewoon duidelijk is en ik een casenummer heb!). Dan wordt er een nieuwe besteld en wordt hij gerepareerd. Al met al moest ik erop rekenen dat ik hem 1,5 week kwijt zou zijn. Echt veel te lang voor zo’n simpele reparatie.

Bij HTR in Veenendaal hadden ze last van onderbezetting en daarom bleven reparaties wat langer liggen. Ik zou hem daar toch ook een aantal dagen kwijt zijn als ze ‘em met spoed zouden behandelen.

In Tilburg bij The Innovators kunnen ze hem wel ter plekke repareren, maar die mogen dat dan weer niet van Apple omdat ze geen geauthoriseerd servicepunt zijn.

Toch maar even verder bellen:)

edit: Even gezocht welke AASP het dichste bij zitten en The Future Store in Utrecht zit vlakbij ons nieuwe kantoor. Even gebeld en dat klonk al een stuk redelijker :)

Bijdrager
    sypie

De betere APR’s met een TD bekijken je MacBook, concluderen dat er een nieuwe topcase om moet, bestellen deze en bellen je als die binnen is. Dan is het klaar terwijl je wacht… Maar ja, niet iedere APR heeft een fatsoenlijke TD.

Bijdrager
    Willemse

Laatst ook mijn topcase laten vervangen.
    In totaal een week mijn MBP kwijt…

Welke APR kan ik volgende keer beter bellen?

Bijdrager
    Jup

Ik heb hem bij A-Mac Amersfoort laten vervangen en was mijn macbook 2 weken kwijt. Tot op heden nog geen reseller gevonden hier in Nederland die zich als het om service gaat kan meten met de 5th ave store in NYC. Daar kon je altijd zo terecht met je probleem en werden ze vaak zeer snel verhopen. Het vervangen van topcase duurde daar maar een paar uur, ’s nachts brengen en de volgende ochtend vroeg weer ophalen.

Bijdrager
    Jello

Hier (belgië) hetzelfde.

Scheur in laptop case.

Binnendoen zou me 3-5 dagen kosten… waarbij hij 98% van de tijd daar gewoon ligt te liggen tot de nieuwe case binnen is.

Ik zoek ook nog een ‘toffe’ Apple Reseller die hem vervangen wilt, want een week missen voor een reparatie van 10 minuten is ook maar :oops:

Bijdrager
    tjetta
    ”Jup”

… 5th ave store in NYC. Daar kon je altijd zo terecht met je probleem en werden ze vaak zeer snel verhopen. Het vervangen van topcase duurde daar maar een paar uur, ’s nachts brengen en de volgende ochtend vroeg weer ophalen.

Ja, maar die hebben alle onderdelen op voorraad liggen, omdat zij volle dochter van Apple zijn. Een APR kan geen onderdelen op voorraad hebben. Onderdelen worden op serienummer besteld en geregistreerd, en voor 9 van de 10 onderdelen geldt dat het vervangen (cq. defecte) onderdeel op zeer korte termijn teruggestuurd moet worden. Wanneer je een machine bij een APR binnenbrengt, geldt dus:

1) Draaien van een hardwaretest om overige problemen uit te sluiten (dat kan heeeeel veel uur duren)
    2) Stellen van diagnose
    3) Bestellen van benodigde onderdelen
    4) Na een of twee dagen zijn die onderdelen binnen
    5) Onderdelen inbouwen (afhankelijk van drukte op dag van ontvangst onderdelen, of later)
    6) Weer hardwaretest om te bevestigen dat alles ok is (zelfs bij een topcase kunnen complicaties optreden, omdat zo’n machine nou eenmaal open is geweest)
    7) Klant informeren dat machine gereed is.

Deze handelingen kan een APR niet in 1 dag verrichten, zelfs niet met een simpele topcase omdat punt 3 en 4 gewoon even duren. Een Apple Retail Store heeft die zaken op voorraad en kan dus veeeel sneller handelen.

Bijdrager
    Jup

Als je naar de reseller gaat met een casenumber verkregen via Apple moeten ze dat zo op kunnen zoeken in hun systeem lijkt mij, diagnose stellen kan ook niet heel moeilijk zijn als je losse stukken plastic op je topcase hebt zitten en dit een bekend probleem is bij Apple. Dan kan een klant toch best zijn laptop weer mee terug nemen en zodra het onderdeel binnen is langs komen om het te vervangen, voor mij is het ronduit vervelend als ik mijn laptop niet heb ivm bestanden die ik nodig heb voor mijn studie/werk. Ik blijf de resellers hier erg onflexibel en niet klantvriendelijk vinden.

Bijdrager
    Jello
    ”Jup”

Dan kan een klant toch best zijn laptop weer mee terug nemen en zodra het onderdeel binnen is langs komen om het te vervangen, .

Vind ik ook, maar dit willen ze niet doen, zowel niet in BE als in NL…

Misschien moeten we eens een (nood) kreet aan Apple geven. Ik kan me laptop heus geen week missen (heb momenteel ‘maar’ 1 mac)

Bijdrager
    MacMini_Ragazza

MacHouse in Rotterdam hebben volgens mij wel een goede technische dienst, ik zou zeggen bel die eens en informeer eens wat zij kunnen doen?

http://www.machouse.nl

A-revisie MacBook of niet? (Om mezelf gerust te stellen) haha

Bijdrager
    CedricH

Ik heb ook het bekende probleem van de gebarsten topcase en bij Switch Oostende zeiden ze dat ik hem een week kwijt zou zijn daarvoor (technicus komt maar een keer per week toestellen ophalen en afzetten). Als ik hem in Gent binnen zou brengen (waar hun technische dienst is) zou het maar drie dagen duren zeiden ze.

Bijdrager
    Scjeir

bij S&S in Hasselt deden ze het wel onmiddellijk, ik heb gewoon een mailtje gestuurd met mijn serienummer en probleem (topcase dus), ze hebben iets laten weten toen de topcase aangekomen was, ik ben ff met mijn macbook langs geweest, 20~30 min gewacht en gerepareerd terug meegekregen

Bijdrager
    –help

iCentre in Uitgeest:) Doen het meteen, vaak ook gewoon op voorraad. Heb er zelf tijden gewerkt, dus weet hoe er gewerkt wordt:)

Bijdrager
    Soulshaker
    ”Scjeir”

bij S&S in Hasselt deden ze het wel onmiddellijk, ik heb gewoon een mailtje gestuurd met mijn serienummer en probleem (topcase dus), ze hebben iets laten weten toen de topcase aangekomen was, ik ben ff met mijn macbook langs geweest, 20~30 min gewacht en gerepareerd terug meegekregen

in diezelfde apr heb ik ook mijn macbook laten herstellen , ook een gebarsten topcase, ik was hem 5 dagen kwijt:(

Bijdrager
    qazwsxedc

Ok, ik ben dus niet de enige die vind dat het redelijk belachelijk is om je laptop voor zoiets kleins kwijt te moeten zijn. Vreemd dat er zoveel verschil zit tussen de service die verschillende AASPs geven. Zelf ga ik begin januari even langs The Future Store in Utrecht omdat die dichtbij zitten en heel redelijk klonken over de telefoon. Hopelijk kunnen zij wel service bieden ondanks dat ik de laptop daar niet gekocht heb. Zou ze in ieder geval wel een nieuwe klant opleveren;)

”MacMini_Ragazza”

A-revisie MacBook of niet? (Om mezelf gerust te stellen) haha

Nope, dit is er eentje uit augustus 2007. Bij 2 andere MacBooks die iets later gekocht zijn is exact hetzelfde probleem geweest en daar zaten buiten de topcase bij beiden ook scheurtjes in de behuizing rond de DVD-speler. Een andere MacBook die een paar maanden voor mijne (in juni) gekocht is heeft geen problemen, al zitten daar ook dezelfde afdrukken op de topcase als op de mijne en zou deze ook maarzo kunnen barsten…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.