17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Missundaztood

Top 40 in iTunes?

Ik heb op het moment zelf iTunes 3.0.1 in gebruik. zoals bekend telt iTunes de keren dat je een nummer afspeelt. Zodra ik m’n eigen top 10 maak, door een smart playlist te maken met de 10 meest afgespeelde nummers, krijg ik ’Like a prayer' bovenaan te staan. Terwijl ik dat nummer de afgelopen weken niet of nauwelijk heb afgespeeld.
    ik zou dus graag een lijst krijgen met de nummers die ik de afgelopen maand veel heb geluisterd. Dan zou ’Family Portrait' bovenaanstaan.

iTunes zelf kent deze functie niet, is er echter een plug-in bekend die deze functie wel heeft? Of is er een ander programma met deze functie?

Bijdrager
    G. Melis

Volgens mij kun je zo’n smart playlist prima maken in iTunes en vrij simpel bovendien.

1. maak een nieuwe slimme afspeellijst
    2. kies de tab geavanceerd.
    3. vink de voorwaarden aan
    4. kies in de pull downs: <Laatste keer> <ligt in de laatste> <1> <maanden>
    5 in de volgende regel: beperk het tot <40> <nummer> geselecteerd op <meest gespeeld>
    6. vink <Werk direct bij> aan en je hebt altijd de actuele top 40 van die maand in je afspeellijst.

Succes,
    Gaston

Bijdrager
    Missundaztood

Gaston bedankt voor je tip,

Het is alleen niet wat ik zoek, op de manier zoals jij beschrijft komt een nummer dat je vroeger veel draaide, en nu één keer, meteen weer terug in de top 3. Dit is echter niet de bedoeling, ik speelde hem immers maar één keer af.

Bijdrager
    dennis

Je kan ook dit doen, is misschien niet helemaal wat je wilt maar het komt in de buurt.

Maak weer een speciale afspeellijst aan.
    Druk op geavanceerd.
    Zet een vinkje voor beperk tot “25” nummers geselecteerd op meest afgespeeld.
    Maak van 25 nummers 40 nummers.
    Voldoe aan de volgende voorwaarden :

Toegevoegd is later dan 01-03-2003
    Afgespeeld is meer dan 5
    (als optie kan je ook nog kiezen voor “moet 5 sterren hebben”, zo kan je sommige nummers weglaten omdat je ze geen 5 sterren hebt gegeven.)

Als je zo te weinig resultaten krijgt moet je de instellingen wat wijzigen.

Dennis

Bijdrager
    Missundaztood

Je moet die 5 sterren dan wel handmatig instellen. En dat is niet wat ik wil.

het minium keer afgespeeld is niet bruikbaar, omdat zoals ik boven beschreef. ’Like a prayer' al meer dan 250 keer heb afgespeeld (in de afgelopen maanden) en ’Family Portrait' maar 94 keer (maar wel de afgelopen 2 weken).

Bijdrager
    Elstar

Als ik het goed begrijp zijn er nummers die je vroeger goed vond maar die je nu langzamerhand je neus uit komen.
    Wat je vraagt kan in iTunes (nog) niet. Maar ik herken het probleem en heb dat ook al als wens opgestuurd naar de ontwikkelaars. (een andere wens die ik heb is negatieve rangorde: de minst afgespeelde nummers bijvoorbeeld, langst geleden gedraaid].
    Er is wel een truc om ‘overkill’ te voorkomen. Gewoon bij de selectiecriteria een maximum in te voeren voor ‘aantal keren gedraaid’. Ben je er een paar maanden vanaf.

Bijdrager
    Missundaztood
    ”Elstar”

Als ik het goed begrijp zijn er nummers die je vroeger goed vond maar die je nu langzamerhand je neus uit komen.
    Wat je vraagt kan in iTunes (nog) niet. Maar ik herken het probleem en heb dat ook al als wens opgestuurd naar de ontwikkelaars.

Klopt idd Elstar, daarom ben ik op zoek naar een plugin of ander programma met die functie.

Bijdrager
    dennis

het minium keer afgespeeld is niet bruikbaar, omdat zoals ik boven beschreef. ‘Like a prayer’ al meer dan 250 keer heb afgespeeld (in de afgelopen maanden) en ‘Family Portrait’ maar 94 keer (maar wel de afgelopen 2 weken).

Daarom moet je ook “Toegevoegd is later dan 01-03-2003” er ook bijzetten, dan krijg je Like A Prayer niet.
    Ik denk dat je toch zonder plugins met iTunes wel alle muziek kan filteren.

Je kan ook nog al je muziek een genre geven en dan bepaalde genres weglaten??!

Dennis

Bijdrager
    Missundaztood

Dennis, het toegevoegd na 1-3-’03 houd ook weer nummers tegen die ik nog wel graag hoor. Net zoals met die sterren moet je dat handmatig instelen.

ik wil gewoon graag op elk moment van de week weten, welke nummers ik de afgelopen week ik het meest het beluisterd. Daarvoor zoek ik iets zoals een plugin of een ander programma.

Bijdrager
    janster

Wat jij wilt kan absoluut niet in itunes. Ik wou hetzelfde doen. Een lijst maken met daarin de meeste afgespeelde liedjes in een bepaalde periode. Bij slimme afspeellijsten moet je aangeven op welke criteria je de lijst wilt rangschikken. Als je kiest voor meest afgespeelde kunnen er ook oudere liedjes die je vroeger heel vaak, maar nu slechts een keer afspeelde boven aan staan.Ik wou per maand bijhouden welke liedjes ik het vaakst afspeelde maar dit lukte dus ook niet.

Bijdrager
    Missundaztood

Daarvoor zoek ik iets zoals een plugin of een ander programma.

Bijdrager
    Gijs

Ik snap jullie probleem niet. De eerste reactie, van G. Melis, is toch precies wat je bedoelt? Als je een nieuwe playlist aanmaakt kun je allerlei criteria aangeven, waaronder het aantal keren dat een nummer is afgespeeld in een periode die je precies kunt aangeven. Dus als je dan de laatste twee weken kiest, komt Like a Prayer er niet meer in voor. Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat iTunes dan alle vorige keren meetelt.

Bijdrager
    Missundaztood

Gijs zolang je ’Like a prayer' niet meer afspeelt klopt het. Maarzodra ik hem dan 1 keer afspeel dan staat hij er weer met z’n 254x

Bijdrager
    dennis

Ze wil zoiets als “zoveel keer afgespeeld sinds een bepaalde dag”.

Ik snap het wel, maar….
    Waarom zo moeilijk?? Met de dingen die hierboven zijn gezegd heb je bijna dezelfde resultaten.

Dennis

Bijdrager
    Missundaztood

Ik had gehoopt dar er een plugin of programma voor was. Ik ook wel zonder.

ps. het is een Hij.

Bijdrager
    dennis

Oops, sorry :oops:

Missundaztood

Vandaar :wink:

Dennis

Bijdrager
    Gijs
    ”Missundaztood”

Gijs zolang je ’Like a prayer' niet meer afspeelt klopt het. Maarzodra ik hem dan 1 keer afspeel dan staat hij er weer met z’n 254x

OK, ik heb het nu wel even uitgeprobeerd en je hebt gelijk. Merkwaardig dat die optie er niet bij zit en dat er kennelijk nog niemand aan heeft gedacht daarvoor een oplossing te bedenken. Misschien in de nieuwe iTunes (wanneer die ook komt)?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.