10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    INCTRL

'Toon programmavensters' traagggg

Ik weet niet precies hoe de functie heet maar als ik bijvoorbeeld 10 Safari vensters open heb staan en ik druk op f5 dan krijg ij een miniaturenoverzicht van ALLE vensters te zien op mijn bureaublad.

Nu moet ik zeggen dat deze functie 9 van de 10 keer erg sloom werkt. Mijn iMac moet bijna altijd even een seconde nadenken voordat hij overspringt naar het overzicht. Is dit een bekend probleem in Lion?
    Het is geen geheugenprobleem want ik heb 0 page outs en 16 gig intern dus lijkt mij sterk dat het hier mee te maken hebt. Ik werk op een i5 2011. Mission control functie vind ik trouwens ook niet erg soepel werken.

Tips zijn welkom.

Moderator
    unSOUND

Dergelijke zaken gaan dan ook via de grafische kaart, wellicht dat die het moeilijk heeft. En hij moet wel eerst de previews uitrekenen, dus wellicht kan het al even vertragen als de processor of harde schijf net bezig is…

Ook kan het zijn dat je tussendoor de software steeds afsluit, waarna alle caches en previews weg zijn en weer aangemaakt moeten worden.

Bijdrager
    INCTRL

Heb ook al zitten denken dat de GPU de bron van deze fout is.
    Maar hallo we hebben het hier over een “perfecte” samensmelting van hardware en software toch…een Apple iMac!:eek:

Waarom zijn er eigenlijk zo weinig nwe drivers voor die Ati kaart in de iMac? Want het schijnt daar toch ergens niet helemaal soepel te lopen.

Moderator
    unSOUND

Het KAN aan de grafische kaart liggen, maar dan nog zal het geen driver-issue zijn, eerder een OS X issue. Maar daar kan ik zelf geen onderzoek naar doen, ik heb ( bewust ) geen iMac, en geen Lion.

Maar gaat het de tweede of derde keer wel soepel ?

Bijdrager
    INCTRL

Ja soms gaat het ook de eerste keer direct soepel.
    Maar als het niet echt lekker gaat de eerste keer is het de 2e en 3e keer daarna wel soepel. Je zou dan kunnen concluderen: “zit in geheugen GPU geladen” … maar waar praten we nu over? 512 mb intern om een paar miniatuurvenstertjes te kunnen showen is te weinig? Dat is bespottelijk.

Ik zou wel eens andere ervaringen willen lezen hier. :innocent:

Bijdrager
    jesper211232

unSOUND waaom heb je bewust geen imac?

Bijdrager
    maclover111

Hier juist positieve ervaring.
    De miniaturen worden snel en juist weergegeven.

Ik bezit een iMac i7 uit 2010
    Met 8 GB ram en een ATI Radeon HD 5750 (1024 MB)

Bijdrager
    KarelWillem
    jesper211232 op 13 mei 2012

Het zou vreemder zijn als hij onbewust geen iMac had.

Zo heb ik bewust geen Mac Pro.
    Bewust geen scooter en bewust geen hond.

En zo heeft mijn zoon bijvoorbeeld bewust een TV op zijn kamer.
    En is mijn vrouw bewust mijn ex-vrouw geworden.

Zo gaan die dingen.:wink:

Moderator
    unSOUND
    jesper211232 op 13 mei 2012

• Ze hebben procentueel gezien de meeste defecten,
    • Ik hou niet van een glanzend scherm,
    • Ik hou niet van alles-in-één systemen,
    • Ik had nog een prima 30 inch Cinema Display.

Bijdrager
    INCTRL

Ze hebben procentueel gezien de meeste defecten,

Gaarne bron…dank u.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.