13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    RHCAS

Toon Info>Meer Info>Titel

Hoe kan ik de Titel van een bestand in: Toon Info>Meer Info>Titel wijzigen ?
    Ik doe er 2 plaatjes bij ter verduidelijking maar weet niet of dit lukt, nooit gedaan. één plaatje laat de naam van het bestand zien als je gewoon in de folder kijkt. Het andere plaatje laat de naam zien (bij Titel) als je via Toon Info>Meer Info>Titel kijkt. Ik wil de tekst van het bestand onder het kopje Titel aanpassen, maar weet niet hoe en waar.
    Dank

/uploads/community/86d28ad93eef7e0fb23b36fc0ffac76af383dc1f_0.png

Bijdrager
    GoeieDag

In het vlak daaronder: Naam en extensie.

Bijdrager
    RHCAS

Hi GoeiDag,

Helaas kan je daar niet de Titel: text veranderen. Wel de naam van het bestand. Of lukt het jouw wel?

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, maar ik krijg ook geen ‘Titel’ te zien, want geen film op mijn MB. Maar dat is idd info die in het bestand zelf gebakken zit, dus volgens mijn niet zomaar te veranderen.

Bijdrager
    RHCAS

Ik zit al uren te piekeren hoe het moet en waarom het niet zo kunnen.

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom het niet zou kunnen? Je kunt wel meer niet veranderen aan een bestand (bv. de zaken die in hetzelfde veld staan), gewoon omdat de maker het zo als bestand heeft uitgegeven. Lijkt me geen rocket science.
    Als je er een conversieslag overheen gooit, zal het waarschijnlijk wel kunnen, want dan wordt het ‘jouw’ bestand.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb het niet gedownload, maar misschien dat Subler uitkomst biedt?

Bijdrager
    RHCAS

Subler heeft het o.a. over “metadata editing”, dat zou nisschien iets kunnen zijn, muxen e.d. dat is hier niet nodig. Maar ik heb er eigelijk te weinig verstand van om eerlijk te zijn. Heeft iemand anders dit gedownload en gebruikt ??

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

„Metadata” zijn, voor zover ik weet, in dit soort gevallen dingen als titels, artiesten, enz. die in zulke bestanden bewaard worden. Ik heb het nu net even gedownload om te kijken wat het doet, en zo te zien is dat (onder meer) precies wat jij zoekt:

(En, om eerlijk te zijn, ook wat ik zoek om bij een aantal videobestanden de „uitzenddatum” die iTunes weergeeft te veranderen van de datum waarop ik het bestand omgezet heb naar een ander videoformaat, naar de échte uitzenddatum:) )

Bijdrager
    RHCAS

Jakko,
    Goed om te lezen dat dit werkt, ik heb nog geen tijd gehad om het te proberen maar begrijp van jouw dat dit de oplossing is. bedankt voor het uitproberen. Ga ik deze week mee aan de slag.
    groet

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Tip: in de lijst met metadata is „Name” de titel die weergegeven wordt in iTunes:)

Bijdrager
    RHCAS

Hi Jakko

Er staan verschillende links voor download op de Subler site, welke moet ik hebben ???
    Gr

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb Subler-0.25.zip gepakt. Afgaande op de naam is SublerCLI-0.19.zip voor gebruik in de terminal, dus zonder een mooi venstertje waarin je op dingen kunt klikken („CLI” = „Command-Line Interface”) en verder zijn er alleen maar oudere versies. 0.25 lijkt me de nieuwste.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.