5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    karinvrolijk

toon info venster klopt niet

Hé wat suf nou. Werk sinds kort in OS10.3.8 en vond het in OS9 erg makkelijk dat je met je toon info vensers open bijvoorbeeld 3 mappen met werk zo kon verdelen dat er ± 700 Mb (precies een cd vol) in elke map stond. Het info venser werd automatisch aangepast na het verslepen van de inhoud. Prima truuk om de boel een beetje te kunnen verdelen. Maar wat nu in OSX… het aantal mb’s in het info venster past zich niet aan. Ja als ik hem sluit en dan weer open. Dat valt bij mij niet onder de noemer handig en snel wat ik gewent ben van de mac.

Doe ik iets fout of hebben ze bij appel een beetje zitten slapen?

ik hoop dat iemand een oplossing weet die weer net zo simpel is als het was in OS9 (ben blij dat ik van OS9 af ben maar dit was nu net wel even wat handiger)

karin

Bijdrager
    Herman

Probeer eens:

Met Alt-Appeltje-I opent de zgn. Attribute Inspector. Wijs daarna een map aan en het systeem laat bij mij de huidige grootte van de betreffende map of het bestand zien en werkt dit ook steeds bij. Je kunt heel makkelijk switchen naar de andere map door deze aan te wijzen.

Bijdrager
    wjgmspeedy

De Finder is inderdaad hopeloos met het berekenen en up to date houden van het aantal Mb’s. Ik heb daarom deze plugin geïnstalleerd. http://www.macupdate.com/info.php/id/11354
    Weet iemand of dit probleem in Tiger eindelijk gefixed is?

Bijdrager
    draaischaap

Mac OS X is een slome drol met het updaten van dit soort informatie. Dat was inderdaad in OS 9 beter. And I hate to say it, maar dat is zelfs onder windows beter.

Je kunt eventueel je venster in ‘regelview’ zetten (noem ik het maar even), jeweetwel, niet op icons en ook niet op kolommen. Die middelste dus.

Bij de viewoptions (onder view, of appletje-J), kun je dan ‘calculate all sizes’ aanzetten. (onderste optie). Die is wel sneller met berekenen.

Zet dan wel de 3 folders waar je de grootte van wil zien in een aparte folder, dan gaat het nog iets sneller.

Bijdrager
    karinvrolijk

blij te lezen dat ik niet gek ben geworden, maar apple een beetje sloom is.

ik ga de genoemde opties eens uitproberen. thanks voor het meedenken

karin

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.