15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Quirit

“Toon info onderdeel” – probleem

Hey,

Ik vind de ‘toon info onderdeel’-optie heel handig. Ik gebruik hem voor de pictogrammn op men bureaublad.

De optie werkt perfect in het engels maar nu is er enkel dit probleem als je als taal nederlands ingestld hebt:

Engels : 55,57 GB, 12,53 GB Free

wordt getoond

Nederlands : 55,57 GB 1 .. eschikbaar

Zoals je ziet gaat de informatie niet op de regel, en wordt hij als het wre nutteloos. Nu wilde ik eens vragen of je dit wat kan tweaken zodat alle info toch getoond wordt zonder je taal te moeten veranderen.

Bvb: ” 55,57 GB, 12,53 GB Vrij ” ofzo.

mvg

Bijdrager
    Maurits

Ja het kan, maar het is niet eenvoudig.

Het MacOS heeft voor de vertaling in elke applicatie een aparte folder voor elke taal, dutch.lproj bijvoorbeed. Daarin zitten de dutch resourses. I ben gaan zoeken binnen in de finder.app.

Een korte test bij mij laat zien dat als ik dit bestand aanpas (kan met textedit, maar dan moet je eerst via get-info jezelf schrijfrechten op de file en map geven)
    /System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/Resources/Dutch.lproj/LocalizableCore.strings
    dus eerst een kopietje maken, dan de regel
    “SB1” = “^0, ^1 Beschikbaar”; veranderen naar b.v. “SB1” = “^0, ^1 Vrij”;

dan komt er bij mij onderaan een finder window van een volume te staan xxGB, xxGB Vrij. (was xxGB,xxGB Beschikbaar)

als jij in het venster wat je bedoelt niet hetgene ziet, ga dan in de andere bestanden in die folder kijken.

succes

Bijdrager
    Oppie

Zie ook de goed uitgelegde tip op MacWereld.

Bijdrager
    Quirit

Dankje, ik zal het straks ens proberen.

Bijdrager
    Speedooo

kheb het even doorgekeken maar kan heel de map “Systeem/Bibliotheek/CoreServices” niet vinden, any help?

Moderator
    unSOUND

Als je je harde schijf dubbelklikt, zie je gelijk de map Systeem staan…

Bijdrager
    Speedooo

heel erg bedankt, had het al met spotlight gezocht, maar die kon gaf het niet weer

Bijdrager
    ivan92
    ”Speedooo”

heel erg bedankt, had het al met spotlight gezocht, maar die kon gaf het niet weer

dat komt misschien omdat het een systeemmap is :sealed:

Bijdrager
    Speedooo

Aah, dat kan heel wat verklaren jah:P is he tmogelijk om alles aan te zetten? of kijkt hij alleen de mappen van de persoon in kwestie door?

Bijdrager
    Oppie

Ook de HD/Bibliotheek wordt doorzocht.

In de Systeemmap heeft een ‘gewone’ gebruiker niks te zoeken, dus het is goed dat Spotlight daaruit geen hits laat zien. Dat zou voor veel gebruikers verwarrend zijn, lijkt me.

Wel kun je de Systeemmap doorzoeken met het Findervenster, als je je al in die map bevind.

Bijdrager
    Speedooo

Ja dat dacht ik al, soort beveiliging voor jezelf. Bedankt voor je reactie

Bijdrager
    4eyez

mijn vraag sluit hier wel aan denk ik. Na een update van panther naar tiger heb ik volgende problemen:

– als ik in een finder venster sta, en naar file 103541 wil gaan, kon ik voorheen die cijfers na elkaar typen en dan kwam ik er op uit. Nu gaat de finder er wel naartoe maar ik zie het niet. Ik moet één keer klikken op de blauwe schuiver om er dan te komen. Hoe komt dit?

– als je in panther verschillende files aanklikte en appel+i deed, kreeg je één venster met de info over grote en zo. Nu komen er per file info vensters. Vrij verschietachtig dat er plots 25 vensters opduiken de eerste keer. Kan dit terug anders?

Merci!

Bijdrager
    Oppie

Blauwe schuiver? verschietachtig?

Vraag 2: je moet daarvoor het Toon info opvragen met de [option] -toets ingedrukt. Doe het maar eens vanuit het Finder menu en laat het uitrol menu onder Archief uitgerold: zie hoe het ‘Toon info’ commando met de ALT-toets veranderd in ‘Toon info-overzicht’. En dit blijft één venster bij verschillende selecties.

Bijdrager
    Oppie

@ 4eyez: fijn dat het heeft geholpen; graag gedaan. :sealed:

Bijdrager
    4eyez

Exuseer voor de no show een tijdje. Even buiten het bereik van een internet connectie geweest wegens reis. Neemt niet weg dat mijn waardering voor de tip wel aanwezig is.

Helaas blijft mijn tweede probleem present. (vraag 1 dus) Blauwe schuiver = scrollbar rechts in het finder venster:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.