8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    pic-o-matic

“toon in finder”

Als ik op een programma ga staan, rechtermuisknop en dan “toon in finder” dan opent hij de ene keer finder met knoppenbalk en bij andere programmas zonder knoppenbalk. Ik wil dat hij standaard met knoppenbalk opent.. iemand een idee hoe ?, of hoe je finder naar de default terug zet ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Open de Terminal (staat in /Programma’s/Hulpprogramma’s) en typ:
    [code:1:21a3b75ad5]rm /Applications/.DS_Store[/code:1:21a3b75ad5]
    met een druk op Enter erna. Als het goed is, is het venster van /Programma’s nu weer in de standaardstaat.

Bijdrager
    pic-o-matic

Nee helpt niet:

iemand nog ideeen ?

Bijdrager
    pic-o-matic

Huh.. het heeft te maken met waar een programma zich bevind.. als ik bijvoorbeeld een programma verplaats naar “hulpprogrammas” en dan in de doc “toon in finder doe” dan heb ik wel een volledig finder scherm. Als ik het prgramma weer terug kopieer dan weer niet ( zelde als pic hierboven ). Ik zeg RAARrrrrrrrrrrrrr

Moderator
    Poezenbeest

Kijk eens in de weergaveopties van de Finder…

Bijdrager
    pic-o-matic

gedaan, doet nog niet ?? :apple:

Moderator
    unSOUND

Klik eens op dat ovale knopje rechts bovenin….

Bijdrager
    pic-o-matic

Klik eens op dat ovale knopje rechts bovenin….

Ja haha dat weet ik ook wel :). Het probleem is opgelost:

Deze 2 files deleten:
    com.apple.finder.plist
    com.apple.sidebarlists.plist

Daarna finder met <ctrl>+<option> en met de muis op de finder in het dock klikken, dan start opnieuw. Hierna moet je wel al je instellingen opnieuw doen ( smartfolders enz ). In veel topics staat dat je bovengenoemde files moet deleten en dan uitloggen en opnieuw inloggen, maar dat werkt dus NIET, finder moet een “forced stop” krijgen.

Thx voor het meedenken!.

En prettige feestdagen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.