4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    verbeek.h

Toon bestandsextenties

Ik zat me vandaag het hoofd te breken over hoe het nu kon dat mijn map”Programma’s” en de map “Gebruikers” ineens Engelse namen hadden gekregen, resp. .
    Toen herinnerde ik me dat ik in de Findervoorkeuren eens “Toon altijd bestandsextensies” aan had gevinkt. Ik klikte de mogelijkheid uit en had prompt mijn NL-talige mappen weer terug….
    Vreemde manier van doen van Apple, het een lijkt niets met het ander te maken te hebben.

Anoniem

De nederlandse benaming van de mappen is maar een soort bijnaam van de mapnaam. OSX gebruikt de werkelijke naam voor het besturingssysteem. Daarom heet de map gebruikers bij software vaak opeens weer users, de systeemnaam.

Bijdrager
    verbeek.h
    ”haka”

De nederlandse benaming van de mappen is maar een soort bijnaam van de mapnaam. OSX gebruikt de werkelijke naam voor het besturingssysteem. Daarom heet de map gebruikers bij software vaak opeens weer users, de systeemnaam.

Die conclusie had ik ook getrokken. In OS 9 of Classic gaat het weer lekker op z’n Engels. Maar de samenhang met “toon altijd extensies” ontgaat me volledig (je weet wel, .doc achter een Word-document e.d.)

Anoniem

Maar de samenhang met “toon altijd extensies” ontgaat me volledig (je weet wel, .doc achter een Word-document e.d.)

Als ik het goed begrijp heeft een map geen extensie, maar moet de volledige als systeemnaam gezien worden. Waarom dat nu getoond moet worden bij ‘toon altijd extensies’ is mij ook niet duidelijk, nee. Zonder de extensies aan te vinken krijg ik trouwens vaak ook wel extensies te zien.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.