5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Macteach

Toon ‘Andere’ in log in venster

Na een crash en alles weer te hebben moeten installeren (zelfs fsck -f in single mode ging niet meer) heb ik nu in mijn log in venster niet meer de opte ‘Andere’.
    Ik had dit eerst wel (voor de root account) wanneer ik een lijst toon bij inloggen.

Voor Panther kon je de optei ‘toon anderen’ aanvinken bij ‘Gebruikers’

Enig idee hoe ik dit in OS X 10.3.4 weer kan krijgen?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Misschien een overbodige vraag: heb je de root user wel aan staan?

Utilities -> NetInfo Manager

Bijdrager
    tricksel

Dat kan nog steeds: in het gebruikers gedeelte van de systeemvoorkeuren, klik je op login-opties, onder de lijst met gebruikers. Hier staan 2 radiobuttons die exact doen wat je wilt.

Bijdrager
    Macteach

Ja, root is geactiveerd, kan met ‘Naam’ als root inloggen

en:
    >Dat kan nog steeds: in het gebruikers gedeelte van de systeemvoorkeuren, klik je op login-opties, onder de lijst met gebruikers. Hier staan 2 radiobuttons die exact doen wat je wilt.<

Nee dus! Je kunt kiezen of je een lijst wilt hebben, dan krijg je alle aangemaakte accounts te zien, of dat je een venster wilt zien waarin je kunt typen.
    Het gaat om het eerste: een lijst zien en in die lijst een gebruiker ‘Andere’, die laatste optie is nu weg…

Moderator
    unSOUND

Systeem voorkeuren > accounts > inlog opties

kies daar bij weergave inlogvenster voor “naam en wachtwoord” in plaats van “lijst met gebruikers”. nu kun je de loginnaam zelf typen, en daar kun je dus root invullen. Volgens mij is dit sinds Panther de enige manier om als root in te loggen…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.