17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

Tooltje om iTunes lijst om te zetten naar HTML?

Ik zoek een simpel tooltje om mijn iTunes library om te zetten naar een beetje leesbare HTML zonder XML en StyleSheet gedoe. Als ik hiervoor even Google verzuip ik meteen in de hits en daar heb ik ook niet zo’n zin in. Dus in plaats van al die tientallen tooltjes te gaan zitten proberen wil ik graag wat ervaringen van andere forum bezoekers horen.

Wie heeft zijn/haar iTunes lijst online staan en hoe heb je dat gedaan?

Moderator
    Lucas Raggers

iTunesPublisher heeft 4.6 sterren op VersionTracker.com. Hier heb ik een voorbeeldje staan van al mijn albums in iTunes. Het is simpel en snel te bedienen.

Bijdrager
    Ruben
    ”lucasraggers”

iTunesPublisher heeft 4.6 sterren op VersionTracker.com…

Thank, zoiets zoek ik dus. Simpele layout, geen poespas, gewoon een lijst online voor mensen die steeds vragen: “heb je dit”, “heb je dat”. Ga ‘m meteen proberen!

PS: Waarom heb je geen titels bij je nummers staan?

Moderator
    Lucas Raggers
    ”iRuben”

PS: Waarom heb je geen titels bij je nummers staan?

Nu daag je me uit! Hier dan.

Bijdrager
    Ruben
    ”lucasraggers”

Nu daag je me uit! Hier dan.

Da’s beter!:-P Helaas heb ik het programma nog niet kunnen downloaden. Ik heb weer eens het probleem (wat ik helaas vaker heb) dat ik ineens het land niet meer uit mag. MacOSX.nl en andere .nl sites gaan prima, maar versiontracker.com, google.com etc. zijn ineens allemaal niet meer bereikbaar.:-( Nou ja, morgen weer een dag, dan zal ik mijn lijstje ook even proberen online te zetten… Zit er nog een limiet aan het aantal nummers in een Playlist?

Bijdrager
    Deskman

Niet wat je zoekt, maar wel een mooi progammaatje is Kung-Tunes. Gemaakt door Adriaan Tijsseling, NL, woonachtig in Japan. Hij maakt meer leuke dingen. http://www.kung-foo.tv/itti.php

Het publiceert je actuele iTunes song naar een internetpagina.
    Misschien dat je er je onderschrift mee kunt bouwen…

Bijdrager
    iMarc
    ”lucasraggers”

iTunesPublisher heeft 4.6 sterren op VersionTracker.com. Hier heb ik een voorbeeldje staan van al mijn albums in iTunes. Het is simpel en snel te bedienen.

Alleen jammer dat er geen zoek functie inzit, zou wel handig zijn als je zo’n 800 albums hebt (moi dus)

Bijdrager
    iMarc
    ”Deskman”

Niet wat je zoekt, maar wel een mooi progammaatje is Kung-Tunes. Gemaakt door Adriaan Tijsseling, NL, woonachtig in Japan. Hij maakt meer leuke dingen. http://www.kung-foo.tv/itti.php

Het publiceert je actuele iTunes song naar een internetpagina.
    Misschien dat je er je onderschrift mee kunt bouwen…

Zal misschien een prachtig programma zijn maar ik krijg een script error onder panther.

Bijdrager
    Ruben

Heheh, eindelijk weer een normale Internet verbinding hier. Meteen even die iTunesPublisher getest en mijn lijstje online gezet. Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik het over meerdere pagina’s kan “spannen”, want één lijst met 10.000+ nummers erin schiet niet echt lekker op.

Bijdrager
    Deskman

Mijn lijstje ook online te zien. Wel lang hoor… Dek dat de functie de lijst op te splitsen in de betaalde versie zit (hij zet nl. wel netjes pag 1/1 bovenaan)

Moderator
    Lucas Raggers
    ”iRuben”

Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik het over meerdere pagina’s kan “spannen”, want één lijst met 10.000+ nummers erin schiet niet echt lekker op.

In de preferences kun je aangeven hoeveel songs je per pagina wilt hebben. Ik zou trouwens sorteren op artiest.

Bijdrager
    Ruben
    ”lucasraggers”

In de preferences kun je aangeven hoeveel songs je per pagina wilt hebben.

Dat blijft bij mij om de een of andere reden grijs, misschien moet ik het perse registreren daarvoor. Sorteren op Artiest is inderdaad wel een idee, nog beter is natuurlijk gewoon 2 lijstjes maken.

Vind het ook wel jammer dat hij de speelduur van de nummers niet mee pakt. Ik heb nogal wat nummers waarvan ik 2 of meer versies heb, radio edit, extended version, remix etc. Nu is het net of er een heleboel nummers dubbel staan in de lijst…

Maar ik experimenteer nog wel even verder, ’t is wel een handig tooltje verder…

Moderator
    Lucas Raggers
    ”iRuben”

Dat blijft bij mij om de een of andere reden grijs, misschien moet ik het perse registreren daarvoor.

Je moet inderdaad registreren. Maar ik heb je over dat ‘probleem’ gisteren een pb gestuurd toch? Maar toen was je aan het klooien met je quadruplet systeem, dus ik stuur het nog wel eem keer.

Bijdrager
    Ruben
    ”Deskman”

Mijn lijstje ook online te zien. Wel lang hoor…

Lengte valt me nog wel mee… ik zou alleen wat kleinere letters gebruiken om het wat leesbaarder te maken. Is die “On Air 2″ van Alan Parsons trouwens wat? Ik heb de eerste (met de CD-ROM) en die vind ik echt geweldig!

”lucasraggers”

Maar ik heb je over dat ‘probleem’ gisteren een pb gestuurd toch? Maar toen was je aan het klooien met je quadruplet systeem, dus ik stuur het nog wel eem keer.

Ja, heb ’t gelezen en bedankt. Ik heb nu een nieuwe lijst online gezet. Enige probleempjes die ik nu nog even moet fixen zijn het maximaal aantal regels per pagina, ik vind 1000 nog steeds te weinig en ik krijg die standaard kleuren blauw en wit (voor de regels) niet anders, ook al heb ik dat wel opgegeven… maar het begint er inmiddels een beetje op te lijken. Nu nog een webservertje opzetten en dan is het compleet!:-D

Oh, en zie net nog een klein bugje… ondanks dat ik “include row numbers” aan heb gezet zijn deze niet meer zichtbaar.:?

Moderator
    Lucas Raggers

De kleuren van de rijen heb ik ook nooit anders gekregen dan wit en blauw. Snap niet waarom.

Bijdrager
    Deskman
    ”iRuben”
    ”Deskman”

Mijn lijstje ook online te zien. Wel lang hoor…

Lengte valt me nog wel mee… ik zou alleen wat kleinere letters gebruiken om het wat leesbaarder te maken. Is die “On Air 2” van Alan Parsons trouwens wat? Ik heb de eerste (met de CD-ROM) en die vind ik echt geweldig!

On Air 2 blijkt Time Machine te zijn… Heb ik als MP3tjes gekregen van een vriendje die de CD’s wel heeft, maar de naam zo gauw niet wist.

En met dat ‘lang’ bedoelde ik niet de lijst maar de pagina (zolang je ‘m niet opsplitst).

Bijdrager
    macpro

Je kunt ook de software van de SLIMP3 installeren. Dan krijg je een realtime overzicht van je iTunes bibliotheek.
    Sterker nog, men kan dan meteen jouw muziek beluisteren, mits je maar een goede uploadsnelheid hebt. :P

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.