8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    tijs

tool om korte naam te veranderen

Dit is wel nuttig voor sommige mensen denk ik, omdat er nogal eens vragen over zijn: http://www.macosxcocktail.com/accountsenhancer/index.html

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd omdat mijn korte namen goed zijn, maar het heeft toch drie sterretjes op macupdate;)

Bijdrager
    Thijs van Tol

korte namen? Waar heb je het over? Sommige zullen het wel weten maar ik heb geen flauw benul waar je het over hebt.

Bijdrager
    tijs

wel zo je naam van je eigen gebruikersgedeelte op de computer

Bijdrager
    macpro

Het is z’n geld niet waard.

Ik heb zojuist op mijn iBook dit tool geprobeerd.
    Mijn korte naam stond al vanaf het begin verkeerd, dus wilde ik dat hiermee herstellen.
    Een tweede user op deze machine had ik uit voorzorg gepromoveerd tot Beheerder en dat is maar goed ook.

Het tool heb ik gestart terwijl ik ingelogd was al de gebruiker waarvan ik de naam wilde wijzigen.
    Tijdens het wijzigen zelf kwam vervolgens een foutmelding (weet niet meer welke, sorry).
    Dus uitgelogd en opnieuw ingelogd.
    Alle user instellingen kwijt.

Uitgelogd en ingelogd als die andere user.

Vervolgens via netinfo beheer gekeken wat met de gebruiker was gebeurd.
    Bleek dat niet alle instellingen van de gebruiker waren gewijzigd.
    Zo stond de home directory nog te wijzen naar de oude naam in plaats van de nieuwe.

Dat handmatig aangepast, uitgelogd en weer ingelogd.

Vervolgens in de Finder handmatig nog alle aliassen (Afbeeldinge, Muziek, etc) in de linkerbalk vervangen, want die wezen ook nog naar de oude home directory.

Nu werkt alles weer.

Bijdrager
    macpro
    ”macpro”

Nu werkt alles weer

Niet dus…

Kom er net achter dat iPhoto z’n foto’s kwijt is.
    Dus daar heb ik ook nog zelf naar moeten zoeken.
    Hij staat overigens wel netjes in de nieuwe gebruikers map.

Mijn advies: NIET GEBRUIKEN!!!!!

Bijdrager
    Lin

ik heb het een keer gedaan via NetInfo-beheer, ik heb daarna mijn mac opnieuw geinstaleerd dingen werkten niet goed. hij bleef vragen of om wachtwoorden en nog meer onzin. gewoon niet doen.

Bijdrager
    cubizer

Lijkt me ook niet simpel mogelijk, anders had Apple deze mogelijkheid standaard aangeboden om je korte naam te veranderen. Dat hebben ze niet, dus zal ook niet een, twee, drie mogelijk zijn. Er is al eerder een forum over gepost waar staat hoe het via, via zou kunnen, maar ik weet niet precies meer welke: Zoeken…:wink:

Bijdrager
    bruno

Het kan wel zoals lin aan geeft maar het is zeker niet aan te raden. Het is namelijk een soort controle die door meerdere programma’s word gebruikt. Wel is mogelijk (maar ook niet aan te raden i.v.m. je home) om een nieuwe hoofdgebruiker aan te maken en de oude te wissen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.