7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

Tonen regelen door een apparaat (geen versterker)

Namens een vriend van mij stel ik deze vraag, hij is ergens naar opzoek en ook ik weet niet of het bestaat, jullie wel?

Ik weet niet of het bestaat, maar ik ben opzoek naar een specifiek iets. Ik heb hier een audio switch liggen waarachter een audio set staat. Werkt perfect, alleen ik krijg teveel bas door, ook als ik die switch oversla en de kabeltjes rechtstreeks aansluit.

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een kastje (eventueel met afstandsbediening) waarmee ik de tonen kan regelen en eventueel het volume, om ervoor te zorgen dat ik de bas kan verlagen en/of midden en hoog omhoog kan zetten.

Bestaat dit? Of is hier een andere oplossing voor? Een mengpaneel is niet iets wat ik zoek, omdat deze teveel knopjes heeft en niet in mijn kastje past ( het gaat om 6 kanalen, en die audio switch is 15 cm breed )

Ik wil dat kastje dus tussen mijn uitgang zetten en de stereo set(met eigen versterker dus)

Bijdrager
    Xa4cornelis

Wat hij nodig heeft is een EQ (equalizer)
    Kijk is bij feedback;)

Bijdrager
    pepijn-paans

als je je muziek vanuit itunes afspeelt, even de equalizer zoeken, en die op ‘minder lage tonen’ zetten!
    succes

Bijdrager
    Tjerker

‘vroeger’ hadden we van deze apparaten in je losse componenten stereo sets:

Lid
    Pepperonie

Je hebt inderdaad een EQ nodig. Ze zijn er in verschillende maten. Maar meer en deel is gemaakt voor 19″ racken. Dus die zijn niet heel klein.

Kijk anders hier even:
    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/PA/Equalizers/cat-PA-PASIGEQU

Bijdrager
    Chorro

Ik geef het door, dank jullie wel!

Bijdrager
    mark-a-mac

Wel vreemd dat je in het lijngedeelte van je signaalketen teveel bas zou hebben. Dat ontstaat meestal pas in de voorversterker (toonregeling, loudness) of in de speakers (foute speakers en/of foute opstelling).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.