7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sonnyjan

TomTom Network helper (opgelost dankzij Strifer :-))

Ik beging (achteraf gezien) een enorme vergissing door een nieuwe TomTom Go 1000 aan te schaffen. Vrij snel na aankoop bleek de software nog totaal niet uit-ontwikkeld te zijn (werd bevestigd op diverse forums, die ik – te laat – daarover raadpleegde).

Maar goed – uiteindelijk nam TomTom het hele apparaat terug en kreeg ik mijn aanschaf bedrag ook terug. Op zich netjes dus (alhoewel ik er enorm veel tijd eerst aan heb moeten besteden en dus irritatie).

Het updaten ging niet met het normale TomTom Home, maar via een aparte site.

Ik heb later alles verwijderd van mijn MacBookPro (gecheckt ook met spotlight), maar kan ondanks dat – regelmatig mijn laptop niet afsluiten, omdat er “TomTom Network reporter” actief blijkt te zijn.

Allen geforceerd stoppen – helpt dan de laptop af te sluiten.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem definitief kan oplossen? Nogmaals – Spotlight geeft geen enkele reactie meer op zoektermen als “Tom” of “TomTom” en ook in het netwerkscherm staat helemaal niets over deze Reporter.

Overbodig om te zeggen, dat TomTom (TD) hier ook niet uitkwam..

Hoor het graag van de experts op dit forum.:lol::lol:

Moderator
    Strifer

Probeer het volgende eens:

Finder > Macintosh HD > Bibliotheek > Startupitems

Op die locatie staat denk ik de map van de TomTom Network Reporter. Gooi het maar gewoon in de prullenmand. Check voor de zekerheid ook nog even de opstart items bij je account:

Systeemvoorkeuren > Accounts > Jouw Account > (eventueel ontgrendelen) > Inloggen

Daar kun je misschien nog TomTom Network Reporter vinden. Klik hem maar aan en druk op het minnetje.

De reden dat je die map met spotlight niet kunt of kon vinden is dat je Mac standaard niet in je systeem bestanden zoekt – volgens mij (pin me er niet op vast) en dus die map niet zal weergeven!

Bijdrager
    sonnyjan

O, Strifer – je bent echt briljant!

Heb het meteen uitgevoerd en inderdaad bij de startup items stond nog een tomtom map, die ik nu met veel plezier in de prullenbak heb gedumpt.

Bij mijn account stond niets meer dus dat lijkt dan goed te zijn.

Ga nu afsluiten (en ongetwijfeld voor de laatste keer TomTom NWR geforceerd afsluiten) en ben er nu van overtuigd, dat jij het probleem hebt opgelost.

Hartelijk bedankt!

mvg

Moderator
    Strifer

no problem. wellicht is het handig dat je nog even de topic titel aanpast en er “(opgelost)” achter zet, dan weet iedereen dat de oplossing gevonden is:)

Bijdrager
    sonnyjan

En wéér wat geleerd, want ook dat moest ik eerst uitzoeken (bewerken tekst).

Maar zoals je ziet – gelukt:lol:

Het oplossen van dit probleem (TomTom) brengt me wel aan het twijfelen of ik mijn hele laptop terug moet zetten naar fabrieksinstellingen (ik heb nogal wat andere problemen sinds de aanschaf zoals een spinning wheel en nogal wat vervuiling daardoor als gevolg van opzetten diverse nieuwe accounts)., zoals ik eerst wilde.

Nu nog maar eens verder zoeken in de diverse eerdere berichten.

tx

Moderator
    Strifer

;)

Dankzij Strifer had er niet perse bij gemoeten hoor, wel leuk natuurlijk! Met betrekking tot het opnieuw installeren: ho ho, niet gelijk doen. Eerst eens kijken wat er aan de hand is. De beachbal betekent gewoon dat je mac even intensief aan het rekenen/werken is, komt ook bij de allernieuwste verse macs weleens voor.

Probeer eerst eens een vers account aan te maken en te kijken of de problemen er dan nog steeds zijn.

Strifer

p.s. ik had misschien even moeten zeggen hoe posts bewerkt konden worden, die zit een beetje verstopt.

Bijdrager
    sonnyjan

Mijn spinning wheel is anders dan het ” bezet” spinning wheel, want dat verdwijnt na enige tijd wel. In mijn geval bleef er iets hangen na het maken van een simpele diashow in iPhoto. Er ontstonden 2 klachten dan 1. in plaats van de gekozen muziek uit iTunes – een krakend geluid en 2. het wheel blokkeerde de mac volkomen en dat bleef zo tot een harde reset. uiteindelijk inderdaad (toen nog mbv Apple Care) een ander account aangemaakt. Daar LIJKT het mee over te zijn, maar sinds die tijd gebruik ik mijn mac nauwelijks. Ik heb hem in principe maar voor 2 zaken t.w. 1. Muziekbeheer in iTunes en 2. Fotobeheer in iPhoto. Omdat ik iPhoto (ook de upgrade naar ’11) niet echt meer vertrouwde na enorm veel ellende en tijdverspilling – overweeg ik terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Ook omdat er enorm veel dubbel nu op staat (door meerdere accounts en verslepen van allerlei bestanden) en het niet zo netjes meer in de directory’s staat als voorheen (enorm veel losse bestanden, waarvan ik niet weet in welke map ze oorspronkelijk hoorden). Omdat ik gelijkertijd problemen kreeg met de nieuwe TomTom – was ik even klaar met de ” probleemloze” mac en ging totaal terug naar mijn pc.
    Jij loste het TomTom probleem op (lukte TomTom td en iCentra Uitgeest niet!) en daarom kijk ik nu weer wat zonniger tegen mijn mac aan (:cool:).
    Met mijn pc ben ik (>25 jaar gebruik) ervaren genoeg om orde op zaken te stellen. Met mijn nieuwe mac (<1 jaar) nog lang niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.