13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Raridder

TomTom / Navigon gebruikerservaring

Wie kan er mij vertellen wannneer je een update krijgt van TT of Navigon dat je gelijk de meest recente kaarten er bij krijgt of je deze moet kopen. Op beide websites kan ik daar weinig over vinden.

Bijdrager
    KarelWillem

Over het algemeen: nieuwe kaarten = kopen.

Tussentijdse updates zijn er, maar dat houdt meestal geen volledig nieuwe kaarten in.

Bijdrager
    Domtoren

Nieuwe versies van Tomtom voor iphone bevatten over het algemeen nieuwe kaarten. In de iTunes store staat dat er duidelijk bij vermeld.

Van Navigon weet ik het niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. Maar waar het om gaat; betaal je voor die udates, of zijn die voor jou als gebruiker gratis?

Ik denk dat je voor elke update waar duidelijk kaartvernieuwingen in zitten, gewoon betaalt.

Net als op de hardware navigatiesystemen dus. Daar moet je ook gewoon betalen voor updates.

Bijdrager
    Lapdog

Voor mijn updates van TT op de Iphone heb ik nog niet betaald.

Bijdrager
    KarelWillem

Waren dat updates waarbij het volledige kaartmateriaal is ververst?

Ik heb zo’n vermoeden van niet.

Bijdrager
    Xcode

Dat lijkt mij ook niet. De verkoop van kaarten is nou eenmaal een belangrijk deel van hun verdienmodel. Of ze hebben nog niet zo lang geleden de keuze gemaakt om het anders te gaan doen, dan heb ik niks gezegd.

Bijdrager
    Lapdog

Voor de iphone is het een update van de App. het was nog niet mogelijk om kaarten te downloaden voor de app.

Bijdrager
    reven

TT is way better dan Navigon als het om Nederland gaat.
    Mijn ervaring in het buitenland is juist tegenovergesteld.

Dan is Navigon beter – qua detailleering. Sommige straten werden wel herkend door Navigon.
    Route info (hoe loopt de weg) in bergachtige situatie. Is tom tom erg slecht.
    Een rechte lijn (tt) ipv een curve.

Koop ze beide:)
    like i did

Moderator
    Pete.Z

Volgens mij heb ik bij Navigon al eens een update gekregen waarbij ook het kaartmateriaal nieuw was, gratis.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Bij TomTom krijg je bij iedere update de nieuwste kaarten erbij. Alle updates zijn tot nu toe gratis geweest.

@KarelWillem
    Waarom vier keer reageren als je slechts een vermoeden hebt, erger nog als je een verkeerd antwoord geeft.

Bijdrager
    KarelWillem

3x. Waarin ik vragen stel om het duidelijk te krijgen.
    Omdat iedereen nogal om de brij heen draait namelijk.

Jij bent nu de eerste die een rechtstreeks antwoord geeft met een bevestiging.

Bijdrager
    reven

was @Raridder niet de vrager?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.