30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 108)
  • Q:
    Bijdrager
    Wankei

Toffe Turbanus

Tof van Turbanus om een slotje te zetten op een item omdat er in 2003 ook al eens iets over geschreven werd…

Dag Turbanus

Bijdrager
    Wankei

Ten anderen uw verwijzing heeft niets te maken met mijn geplaats bericht.
    Voor zover ik weet was de iphone en de imicrowave nog niet uitgevonden in 2003…

Maar alla.
    Doe maar op.

wankei

Bijdrager
    Brent146

Moet je daar nu weer een topic voor openen? Stuur een pb’tje of zo… En dat filmpje is niet van 2003 maar na de Macworld 2007…

Bijdrager
    KarelWillem

Het slotje slaat echt als tang op dirk i.d.d.

Het heeft niets maar dan ook niets met elkaar te maken.

Het iRack is allang niet meer terug te vinden en heeft geen barst met genoemd filmpje te maken.

Ware het dat dit filmpje dan wel in het ‘rote grappige links e.d.’ topic thuis hoorde.

Bijdrager
    Ben271185

Het slotje slaat echt als tang op dirk i.d.d. Het heeft niets maar dan ook niets met elkaar te maken. Het iRack is allang niet meer terug te vinden en heeft geen barst met genoemd filmpje te maken. Ware het dat dit filmpje dan wel in het ‘rote grappige links e.d.’ topic thuis hoorde.

Volledig mee eens. Misschien vinden sommige mensen het fijn om topics te sluiten zonder reden, gewoon omdat ze dat kunnen. Ofwel, het ‘ik ben hier de baas’-syndroom.

Bijdrager
    iJoost

Turbanus is best redelijk. Stuur ‘m een PB, dat is wel zo fatsoenlijk.

Bijdrager
    Dorkiban

Nou zeg.. Dit ziet er gewoon uit als een eerlijke fout van Turbanus, daarover hoef je niet zo hoog van de toren te blazen. Een PB’tje lijkt me inderdaad de meest beschaafde weg, zeg…

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Dat komt omdat TurbAnus een paar dagen geleden een grote schoonmaak heeft gehouden en nu moet alles ‘clean’ blijven…

Geloof me, het is een kwestie van wennen.

Bijdrager
    Turbanus

Uh… sorry, ik doe het weer open. Stond op verkeerde been…. Dan gooi ik deze straks wel weg, want een PB was ook voldoende geweest.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee joh! Gewoon effe lekker met de botte bijl. :P

Hier kan dat tenminste nog.

In tegenstelling tot:
    http://www.trouw.nl/degids/gidsartikelen/article722496.ece/Opgejaagd_door_trollen

Bijdrager
    Turbanus

:? Die bijl ligt nu in de kast….. we hebben net een paarhonderd pagina’s weggehakt…..:wink:

Bijdrager
    Mendoza

wankei scheelt maar 1 letter met wanker.

Bijdrager
    Double_UK
    ”Turbanus”

:? Die bijl ligt nu in de kast….. we hebben net een paarhonderd pagina’s weggehakt…..:wink:

Sorry, beste Turbanus. Maar volgens mij had jij je energie echt beter kunnen besteden.
    Want wat levert dat nou precies op, dat weghakken van ‘een paar honderd’ pagina’s?
    Een paar Mb op een server. Waar naar alle waarschijnlijkheid meer dan genoeg ruimte is voor ons allemaal om vier- tot achtdubbele topics te plaatsen voor de komende vijf jaar.

Voor de meeste forum-bezoekers is het een volstrekt raadsel dat, wanneer het echt leuk wordt in een topic, spelbrekers iedereen beginnen terug te fluiten. En lukraak slotjes beginnen te plaatsen omdat iemand ooit eerder een topic heeft gestart met hetzelfde onderwerp…
    So what? Wat maakt het nou uit dat iemand voor de zoveelste keer een topic opent over de nieuwe iPhone?

De populairste topics worden toch het meest bezocht. En de andere houden er gewoon mee op. Heel simpel. Recht van het sterkste topic.
    Zo werkt dat op vrijwel elk ander forum in de rest van de wereld (heb je wel eens gekeken op de fora van het IMDB? Daar is helemaal geen zoek-functie.)

Hou het nou nou lekker leuk hier op MacOSX inplaats van de hele tijd de parkeerwacht uit te hangen met jullie topic-klemmen.

Dus mijn voorstel: NOOIT meer slotjes.
    (Hebben jullie tenminste ook wat meer tijd voor leuke dingen.)

:)

Bijdrager
    Dirk3

@Double_UK ik sta achter je(of naast):mrgreen:

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”Dirk3″

@Double_UK ik sta achter je(of naast):mrgreen:

ik ook

Bijdrager
    J.C.

De moderators proberen alles alleen maar zo overzichtelijk mogelijk te houden, mooi toch? In roddels is het misschien niet zo’n ramp, maar wanneer er serieuze vragen gesteld worden, dan begint het voor de gene die ze steeds beantwoord wel irritant te worden als hij 10x het zelfde moet zeggen.

Bijdrager
    Yaris

Het grote voordeel van een forum met meer dan één miljoen berichten is juist dat je een ontzaglijk grote hoeveelheid informatie tot je beschikking hebt. De moderators willen dat die informatie nuttig gebruikt wordt en dat je dus geen nieuwe topics opent over iets dat eerder al voluit besproken is geworden.

Bijdrager
    Double_UK
    ”Yaris”

Het grote voordeel van een forum met meer dan één miljoen berichten is juist dat je een ontzaglijk grote hoeveelheid informatie tot je beschikking hebt. De moderators willen dat die informatie nuttig gebruikt wordt en dat je dus geen nieuwe topics opent over iets dat eerder al voluit besproken is geworden.

Sommige mensen zoals jij zullen inderdaad gaan zoeken naar het topic dat antwoord geeft op jouw vraag.

Maar de rest van de bezoekers (het merendeel, schat ik zo) openen gewoon een nieuw topic.
    Want zolang MacOSX geen wikipedia is, is dat nog altijd de beste methode om snel een antwoord te krijgen op je vraag omdat de meeste mensen vaak alleen de recente topics lezen en daar een antwoord geven (zoals dit draadje bijvoorbeeld). :wink:

Bijdrager
    J.C.

Maar op deze manier, onthouden de mensen wel, dat ze eerst moeten zoeken, en anders gewoon geen antwoord krijgen op hun vraag.

Wat een bureaucratie: in 5 voud invullen aub.

Bijdrager
    Slager Korrel

Shit, Double_UK, dat jij dat durft te zeggen zonder blikken of blozen.
    Wat een bende wordt het internet als iedereen er zo over denkt als jij.
    Beetje moeite doen om een en ander overzichtelijk te houden is teveel gevraagd? Sterker nog, je krijgt kritiek van Double_UK (en consorten) als je het wel doet. Ik sta serieus perplex.
    Gelukkig dat dit draadje straks weer weg is…

Bijdrager
    Turbanus

Hahaha…. je moet iedereen te vriend houden he… :wink:

Inactief
    Anoniem
    ”Double_UK”

Maar de rest van de bezoekers (het merendeel, schat ik zo) openen gewoon een nieuw topic.

Het gaat hier toch nog steeds over die “iRack”, toch? Typ “irack” in de bij “Zoeken”, je krijgt 13 resultaten. Turbanus postte in z’n haast de verkeerde link, maar het filmpje is hier al eerder voorbij gekomen… kijk maar.

-> http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1349885#1349885
    -> http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1345799#1345799
    -> http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1345808#1345808

Wat een werk, dat “zoeken”. :moe:

Bijdrager
    Double_UK
    ”Slager

Shit, Double_UK, dat jij dat durft te zeggen zonder blikken of blozen.
    Wat een bende wordt het internet als iedereen er zo over denkt als jij.
    Beetje moeite doen om een en ander overzichtelijk te houden is teveel gevraagd? Sterker nog, je krijgt kritiek van Double_UK (en consorten) als je het wel doet. Ik sta serieus perplex.
    Gelukkig dat dit draadje straks weer weg is…

Weet je wat het is?
    Ik heb gewoon nooit begrepen waarom een topic op slot moet omdat er ergens anders ook een topic is die ongeveer over hetzelfde gaat.

Heb je geen zin om te antwoorden, dan doe je dat gewoon niet. Dan doet iemand anders dat. En als niemand antwoord dan zal de topicstarter waarschijnlijk ergens anders gaan zoeken. Of de zoekfunctie gebruiken. Maar ik persoonlijk vind het helemaal niet erg om een vraag die al eens eerder is gesteld te beantwoorden. Geen probleem. Maar een volgende keer ben ik weer lui en laat ik het aan iemand anders over.
    Als een toerist op straat mij vraagt waar het Centraal Station is zeg ik ook niet: ‘Dat is al zovaak beantwoord. Ga maar naar de VVV’. Ik geef dan gewoon antwoord omdat dat sneller is. En aardiger.

Als je een POLL zou uitschrijven onder alle MacOSX-bezoekers en zou vragen wat iedereen vindt van het op slot zetten van dubbele topics dan denk ik eerlijk gezegd dat het merendeel van mening is dat de primaire taak van moderators moet zijn om opmerkingen van een racistische, seksistische of intimiderende aard te modereren.

En voor de rest moet iedereen gewoon z’n gang kunnen gaan.

Voor degenen die een overzichtelijk overzicht van alle kennis willen hebben? Heel mooi: start een kennisbank.

Maar ik blijf bij mijn mening: GEEN SLOTJES MEER.

8)

Bijdrager
    Yaris

NOOIT MEER OORLOG riepen ze na WO I.

Bijdrager
    Turbanus

Je kunt nu beter roepen: “Nooit meer clonen”……..:wink:

Bijdrager
    Double_UK
    ”Zakske”

Het gaat hier toch nog steeds over die “iRack”, toch? Typ “irack” in de bij “Zoeken”, je krijgt 13 resultaten. Turbanus postte in z’n haast de verkeerde link, maar het filmpje is hier al eerder voorbij gekomen… kijk maar.

-> http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1349885#1349885
    -> http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1345799#1345799
    -> http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1345808#1345808

Wat een werk, dat “zoeken”. :moe:

Waarom zou iemand zomaar ineens gaan zoeken op ‘irack’?

De starter van dat topic wilde gewoon aan anderen mensen meedelen dat hij (of zij) een grappig filmpje was tegengekomen en wilde dat delen.
    Als jij een leuke mop weet en je wil die vertellen aan je vrienden, vind je het toch ook niet leuk dat iemand vanaf de bar roept: “He! Hou daar even mee op! Die mop is vorige week vrijdag ook al verteld!”

Geruststelling voor iedereen die zich zorgen maakt dat er teveel topics gestart worden: er is ruimte genoeg.
    :)

Bijdrager
    Hugoengels

Turbanus, gooi maar een slotje er op!:D

Inactief
    Anoniem
    ”Double_UK”

Waarom zou iemand zomaar ineens gaan zoeken op ‘irack’?

Misschien omdat het filmpje “irack” heet? Als ik wil weten of er hier al iets over Coda gepost is typ ik in Zoeken “coda” in… maar ik zal wel totaal gestoord zijn.:roll:

En dan bestaat er hier ook nog zoiets als het “Stomme, leuke, interessante, grappige links“-topic. Goh… waar zou dat nou voor zijn?:?

Bijdrager
    pinkie

Nou probeer ik net om een topic dat gaat over de visie van Turbanus op slotjes te vinden via de zoekfunctie en dan krijg ik nul resultaten???? Waarom zeg ik dit? Omdat er al veel geschreven is over de manier waarop Turbanus meent zijn moderatorfunctie te moeten uitvoeren en ik wilde daar en aantal mensen op wijzen. Jammer dan. Gelukkig is er nu een nieuw topic over gestart want het wordt tijd dat er met de mening van velen eens iets gebeurt. Dus wie start die poll over het omgaan met slotjes??

Of heeft het weinig zin om dat te doen omdat er met het resultaat toch weinig zal gebeuren?

Hulde aan dit forum maar het kan altijd beter.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 108)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.