5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    rene.derksen

toetsenbord/trackpad niet herkend na batterij leeg.

Beste,

Ik heb sinds enige tijd een ontzettend irritant probleem dat wanneer de MBpro uitvalt door batterij leeg, bij het opnieuw opstarten zijn eigen toetsenbord en trackpad niet meer herkent. De enige oplossing is dan weer een harde reset geven door de uitknop 5 seconde vast te houden, echter duurt het opstarten daarna extreem lang.. +3 minuten.
    Ik laat mijn MB normaal gesproken in sluimerstand gaan bij deksel dicht of aan/uit knop
    Het betreft een MBpro 13″ early 2011, met OSX yosemite (10.10.3)

iemand een oplossing?

Bijdrager
    makoe

Al een Smc reset geprobeerd?
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201295

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Kijk als het weer gebeurt of je Bluetoothmodule wel herkent wordt in Systeemprofiel. Klik op  > Over deze Mac… > Systeemprofiel > Bluetooth. Staat daar allerlei informatie? Dan is de Bluetoothmodule in orde. Zo niet, dan moeten we gaan uitzoeken waarom deze na een lege batterij niet meer herkend wordt.

Ga ook eens naar Systeemvoorkeuren en verwijder zowel je toetsenbord als muis uit het Bluetooth voorkeurenpaneel. Zet daarna je toetsenbord en muis uit en klik op het plusje (met je interne trackpad natuurlijk) om een nieuw Bluetoothapparaat te koppelen. Zet je toetsenbord weer aan maar laat de aan/uit-knop niet los. Houd het aan/uit-knopje ingedrukt totdat de koppeling is voltooid. Het knopje vasthouden forceert het toetsenbord te koppelen, ook al is deze bijvoorbeeld met een andere Mac gekoppeld. Herhaal hetzelfde met de muis (hierbij hoef je geen knopje vast te houden, dat kan immers niet).

Ga ook naar het Schijfhulpprogramma (Programma’s > Hulpprogramma’s) en selecteer in de linkerkolom je harde schijf (meestal Macintosh HD). Klik daarna aan de rechterkant op Schijf-EHBO en klik onderaan op Herstel Schijf. Laat de computer met rust terwijl dat proces loopt. Nadien klik je ook nog eens op Herstel Schijfbevoegdheden.

Bijdrager
    makoe

@Waffle , het gaat om zijn interne trackpad en toetsenbord als ik het juist lees.

Bijdrager
    rene.derksen

Gaat inderdaad om het interne toetsenbord en trackpad, was misschien een beetje vaag omschreven. Ik heb nog geen tijd (gehad) om de smc reset te doen. Dat ga ik zeker even proberen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.