9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    stanf

toetsenbord werkt niet?

ik heb een macbook white 2010, alleen werkt daar het toetsenbord niet meer van, alleen de cijfers 1 tm 0 werken nog en capslock.
    nu is het wel zo als ik op het bureau blad van mijn macbook zit en op de toetsen terug komt er wel een geluidje, ( het geluidje dat je niet typt zeg maar) dus dat lijkt mij een aanwijzing dat het toetsenbord nog wel werkt lijk mij… het gaat dus eigenlijk echt om de letters. een smc reset heb ik al gedaan alleen zonder resultaat.

ik zou het natuurlijk kunnen repareren alleen twijfel ik of het toetsenbord wel echt stuk is.
    hebben jullie nog mogelijkheden die eventueel zouden kunnen helpen?

alvast super bedankt

Bijdrager
    makasa

Sluit een extern toetsenbord aan en kijk wat er gebeurt. Mogelijk geeft dat nog nieuwe aanwijzingen.

Bijdrager
    stanf

Hallo dat heb ik al gedaan door middel van Bluetooth alleen dat gaf geen verdere aanwijzingen..
    Helaas.

Het externe toetsenbord werkt wel gewoon.

Bijdrager
    essiw

het geluidje snap ik niet, bedoel je een error-geluid, alsof je een toets indrukt die niet zou moeten werken in een bepaald programma?

Bijdrager
    KarelWillem

Het geluidje wat je hoort als je bijvoorbeeld op een willekeurig Finder-venster gaat staan, en dan op je backspace toets klikt.

Bijdrager
    stanf

Ja klopt dat geluidje!

Weet iemand of het toetsenbord defect is? Dat die simpel weg vervangen moet worden?
    Of is er nog iemand met iets wat eventueel zou kunnen helpen?

Bijdrager
    essiw

Hier is iemand met een soortgelijk probleem, klinkt als een groter probleem en kan niet opmaken of het nou op te lossen is of niet, maar je kan proberen wat zij voorstellen (maak wel eerst ff een backup)

http://apple.stackexchange.com/questions/89609/macbook-keyboard-error-only-letters-not-working

Bijdrager
    stanf

nee helaas helpt het niet,
    ik had ook al een clean install gedaan.. dus ik denk dat het einde toetsenbord is.
    dan toch maar eens kijken hoeveel centen het gaat kosten om er een nieuwe in te zetten of dit het nog wel waard is.

maar ik vind het zo vreemd dat mn macbook dus wel geluid maakt als ik ergens waar je niet kan typen op toetsendruk.
    dat lijkt dan weer dat het toetsenbord dus niet echt kapot is.

Bijdrager
    stanf

iemand die nog iets weet? anders laat ik hem maar eens repareren maar weet niet hoe ver dat in de kosten gaat lopen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.