8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    pvbezel

Toetsenbord werkt niet goed meer

na dat ik mijn toetsenbord had schoongemaakt, en ja ik heb aan het powerknopje gezeten, werken mijn spatiebalk tab backspace enzenz niet meer.
    Mijn imac stond uit!

Bijdrager
    janbertwedman

Waarmee heb je hem schoongemaakt?

Bijdrager
    pvbezel

Gisteren, maar weet 100% zeker dat niets nat is geworden, heeft meer te maken met de powerknop en evt toetsen combinaties

Bijdrager
    pvbezel

Ik heb een beetje schoonmaakmiddel op een doekje gedaan, het was meer droog dan vochtig, dus tb is niet vochtig/nat geworden. Wilde het tb uitzetten door de powerknop in te drukken, maar denk dat een combi van knoppen is die zijn ingedrukt tijdens het schoonmaken. Spatie backspace tab eject capslock enz werken niet

Bijdrager
    williamh

Kijk eens bij ‘Systeemvoorkeuren’ …. ‘Toegankelijkheid’ …. ‘Toetsenbord’.

Staat ‘Grendeltoetsen’ aangevinkt?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  williamh.

Bijdrager
    pvbezel

nee

Moderator
    Night

https://support.apple.com/en-us/HT203162

en verder:

If other keys don’t work:

You may have accidentally set an option that changes how your keyboard operates.
    Choose Apple menu > System Preferences, click Dictation & Speech, and then click “Text to Speech.” If “Speak selected text when the key is pressed” is selected, deselect it or press Set Key to select another key.
    Choose Apple menu > System Preferences, click Accessibility, and then click Keyboard. Make sure Slow Keys is turned off. If Slow Keys is on, you must hold down a key longer than usual before it’s recognized.
    Choose Apple menu > System Preferences, click Accessibility, and then click Mouse & Trackpad. Make sure Mouse Keys is off. If Mouse Keys is on, pressing keys in the numeric keypad moves the pointer instead of entering numbers.
    Choose Apple menu > System Preferences, click Language & Text, and then click Input Sources. Select the checkbox next to Keyboard & Character Viewer, and then select “Show Input menu in menu bar.” Open the Input menu and make sure the correct keyboard layout is selected. To see the keyboard layout, choose Show Keyboard Viewer from the Input menu.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night.

Bijdrager
    pvbezel

ik heb het toetsenbord in mijn zak gehad, omdat ik de mac van boven naar beneden heb gezet.
    90% van de knoppen werkt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.