3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Toetsenbord verschijnt niet

Hallo, sinds geruime tijd gebeurt het regelmatig dat het ios-toetsenbord niet verschijnt in allerlei apps: Safari, Notities, … Herstarten lost het probleem op maar na enige tijd gebeurt het weer. Ik heb een iPad Pro 11 (2018) en draai iPadOS 13.1.2.
    Het probleem is er al sinds ik de iPad heb (januari 2019). Geen enkele update heeft dus geholpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    Shmoo

Dit klinkt misschien raar maar is het niet mogelijk dat je moet wennen aan het nieuwe formaat iPad?

Iets dat mij ook nog wel eens overkomt. iPads krijgen tegenwoordig steeds dunnere bezels, wat, bezels zijn tegenwoordig vergif in deze wereld. Schermen moeten het liefst helemaal tot aan de randen van het device lopen. Wanneer de ruimtes aan de zijkanten steeds dunner worden zorgt dat er ook voor dat ze steeds moeilijker vast te houden zijn. Stel je voor jij heb je iPad vast maar je duim aan de zijkant drukt een klein beetje op het scherm. In bepaalde apps zal dat niet meteen voor een zichtbare actie zorgen waardoor je in de gaten hebt dat je eigenlijk continue op het scherm drukt. Deze aanraking kan er wel voor zorgen dat andere toepassingen (toetsenbord omhoog halen) niet gestart kunnen worden.

Bijdrager
    editsuite

Ik heb er ook regelmatig last van, echter pas na de update van IPad OS.

Gewone iPad 9,7 inch van 2018.

Opnieuw opstarten helpt inderdaad, tot de volgende keer……

Heeft niets met dunnere bezels te maken want die kun je bij de gewone iPad zeker niet dun noemen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.