16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Jer.War

Toetsenbord verlichting stopt met werken?

Hey,

Ik heb een raar probleempje… mijn toetsenbord verlichting stopte er opeens mee op mijn nieuwe macbook pro.
    Als ik op de toetsenbord verlichting knoppen klik geeft hij dit aan op het scherm:

Ik drukte herhaaldelijk op de toetsen en opeens ging de toetsenbord verlichting aan, maar na een paar minuten ging het weer uit en had ik weer dezelfde problemen. In windows geeft hij hetzelfde aan, en herstarten helpt niet;!

Iemand enig idee waar het mis gegaan is?

Bijdrager
    valentijn12

De sensor vindt vermoedelijk dat het te licht is voor toetsenbordverlichting. Probeer het eens in een donkere ruimte

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of door je hand over de webcam te houden. Bedenk verder dat de verlichting twee standen (hoog en laag) heeft waartussen hij automatisch schakelt afhankelijk van de hoeveelheid licht in de omgeving: in een donkere omgeving gaat de verlichting naar de lage stand, in een lichte omgeving naar de hoge.

Bijdrager
    Yggdrasil

Zet eens die optie uit. Dan kun je zien dat de toetsenbordverlichting wel werkt, maar dat de sensor gewaarwordt dat er nog genoeg licht is in je omgeving.

Bijdrager
    Jer.War

na het uitzetten van de sensor doet hij het opeens wel weer, best raar, is de sensor dan kapot ofzo:roll:

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik snap niet dat ik dat zelf mag bepalen. Merk regelmatig dat licht niet aan “mag” van mijn mac omdat er “voldoende” licht is.

YEAH !:) thanks voor de tip @Yggdrasi :).

vroeger kon je niet aanpassen, dan had je speciaal programmatje voor…

Bijdrager
    Yggdrasil

Waar staat dat geschreven, MEEUW?

Als je het vervelend vindt dat je Mac bepaalt wanneer het donker genoeg is om de verlichting aan te zetten, dan doe je toch gewoon zoals ik en zet je die functie uit? Dan kun je naar believen je volume regelen. Zelfs wanneer je in de zon zit te typen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja maar ik was meerdere dingen tegelijk aan doen, lees veel schermen open.
    En had scherm al open voor jij had gereageerd ;).

Nogmaals : Vroeger kon je het niet aanpassen, toen moest je speciale programmatje voor gebruiken. Misschien voor jouw tijd ;)?

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat kan goed zijn. Ik werk nog maar zeven jaar met Macs. En bij mijn weten is die verlichting al altijd aan te passen via de Systeemvoorkeuren. Maar mijn voorstel werkt nog steeds het best vind ik. Uitvinken en zélf kiezen wat je doet.:)

Geblokkeerd
    Anoniem

dus op je 9de begon jij op de mac laptop te werken…. waar nog geen toetsenboard verlichting op zat ;).
    En die programmatjes waren er ook voor nop eigenlijk geprogrammeerd ;)?

Bijdrager
    Jer.War

Ik vind dat zelf bepalen veel prettiger, hij ging ook heel vaak gewoon overdag opeens aan en dan zat ik dat knopje elke 5 minuten te spammen voordat het weer uit was.

PS. dat knopje is waarschijnlijk ergens rond snow leopard of lion toegevoegd.
    Zie hier een artikel over de app waar MEEUW het over had (deze was toen dus nog nodig voor deze optie)

Met… een reactie van MEEUW in de reacties. Puur toeval dat ik dit precies tegenkwam haha

Linkje schijnt het niet te doen, ook na nog paar keer proberen dus hier alsnog het linkje gewoon voluit:

Lab Tick: Controle over je toetsenbord verlichting (archief)

Bijdrager
    Yggdrasil
    MEEUW op 22 april 2013

dus op je 9de begon jij op de mac laptop te werken…. waar nog geen toetsenboard verlichting op zat ;).
    En die programmatjes waren er ook voor nop eigenlijk geprogrammeerd ;)?

Je typt nogal onduidelijk. Waarover heb je het nu precies?

Ik heb me van een jaar vergist. Het was eind 2007 toen ik voor de eerste keer met een Mac werkte. En nee, mijn eerste Mac was een iMac dus ik heb het niet over achtergrondverlichting anno 2007. Vandaar dat ik zei dat het goed mogelijk is dat het van voor mijn tijd is.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, ik lees nu je toevoegsel… Problem solved!;)

Geblokkeerd
    Anoniem

Juist ! Lab Tick was het programmatje. Werkte nog niet helemaal, als toetsenboard verlichting uit moest van mac en je schakelde lab tick aan, knipperde het heeel licht.
    afin, Yggdrasil, het heeft er dus niet altijd gezeten, ruim na 2009 .:)
    “En bij mijn weten is die verlichting al altijd aan te passen via de Systeemvoorkeuren” uitgaande dat je imac nog 2 jaar had, is dat dus 2010 dat je mac book laptop had, en ja dan is het bij jouw weten altijd al aanpasbaar geweest ;). (grapje hoor:) )

Bijdrager
    Yggdrasil

(y):)

Bijdrager
    nicj56

had ik ze;lf ook in het ebgin dacht toen zou het maar zo laten, vind het wel fijn werkt energie zuinig

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.