10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    krisrock

toetsenbord verdwijnt zomaar

Hallo Allemaal,

Ik ben in het bezit van een ipad air (16GB)
    en sinds de update naar IOS 8 heb ik het volgende probleem, ook na de laatste update was het probleem niet verholpen.
    als ik bijvoorbeeld safari open en in de adresbalk iets wil in toeten komt het toetsenbord te voorschijn maar bij het indrukken van de eerste letter verdwijnt deze ineens??
    Ook als ik bij google wil zoeken en druk eerste letter in dan verdwijnt het toetsenbord en maakt google zelf al een keus in de gevonden resultaten.

iemand het zelfde of een oplossing?

Alvast bedankt

Bijdrager
    GoeieDag

Herstart de iPad eens.

Bijdrager
    BoschGuy

Dat euvel heb ik ook in Safari met de Google pagina. Erg irritant.
    Heb ook een iPad Air eerste generatie.
    Herstart maakt in het geheel niets uit.

Bijdrager
    krisrock

Klopt herstart maakt inderdaad niet uit….
    ook wij hebben de eerste generatie air.

het probleem is gekomen door update naar iOS 8

Probleem is ook wat moeilijk te beschrijven:P

Bijdrager
    Beech

Staat het zoekvenster van Google midden op de pagina en als je een letter intypt verplaatst deze zich naar vlak onder de adresbalk ? Dan zal het toetsenbord verdwijnen als er bij die letter geen zoekgeschiedenis aanwezig is en zal je met je vinger in het nieuwe zoekvenster te tikken het toetsenbord weer moeten oproepen en dan kun je gewoon doortypen. Is er wel een zoekgeschiedenis dan kun je direkt doortypen in het naar boven verplaatste zoekvenster.

Bijdrager
    MacAanZee

Dit komt ook voor bij iOS 7. Collega van mij heeft een iPhone 4S met iOS 7 en die had last van het zelfde: geen toetsenbord bij Berichten en SMS. Ze had alles geprobeerd. Niks hielp. Herstarten ook niet. Toen haalde ze de SIM kaart eruit en deed hem weer erin. En alles was weer normaal. Wat het ermee te maken heeft weet ik niet, maar het hielp.

Bijdrager
    krisrock

@beech, Google staat wel op het midden van de pagina maar de in ge type letter verplaatst niet…deze komt gewoon in de zoekbalk van google te staan.

@macaanzee, helaas kan ik dit niet proberen het gaat namelijk om een ipad zonder SIM:P

Bijdrager
    Suskewiet

Ben in het bezit van een iPad 4 en heb idd zelfde probleem. Ik heb ook nog een bijkomend probleem met het inkomend geluid van FaceTime op iPad. Op ipad geen inkomen geluid, enkel op iPhone wel. Heeft iemand ook dit probleem en hoe oplossen?
    Bedankt Suskewiet

Bijdrager
    Eurojos

Hallo,

Ook ik had last van het verdwijnende toetsenbord.
    Na wat zoekwerk vond ik het volgende wat werkt voor mij.
    De oplossing ligt blijkbaar bij google instellingen.

The solution is in Google settings it self.That solved the whole problem.

1. Open Google.
    2. Sign in to your own Google account so the change hou have to make in Google settings will apply after you conform the change you make.
    3. Once you are signed in, go to the right upper corner of the screen next to the Google settings icon and click on it. A bar comes up and click on it
    Choose the first option: the Search settings.
    4. Then you are in the Search-settings screen of your Google account.
    5. In that screen you see 1. safe Search filters
    2 . Google instant prediction.
    In the Google instant you have 3 Options.
    Make sure The Third Option is on: Never give dynamic results.
    Scroll to the bottom down and submit/or OK I do not know but you have to confirm or apply the change you make otherwise It will not

Hopelijk lukt het voor jullie ook.
    Groetjes,
    Gunter

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Eurojos.

Bijdrager
    krisrock

de aanpassing van Eurojos gedaan en sinds enkele dagen geen last meer gehad dus het lijkt te werken!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.