7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

[opgelost] Toetsenbord slaat vast

Toetsenbord storing?
    Als je een o met puntjes of een e met accent etc wilt typen hou je de betreffende toets langer ingedrukt en kies je de variant die nodig hebt.

Dat was vroeger, nu stopt het toetsenbord met functioneren in het document of programma dat je gebruikt bv MS Word voor MAC. Je kan geen letter meer typen, het is alsof je een dood toetsenbord hebt.

Open je daarna een nieuwe mail in Mail.app dan kan je weer normaal typen totdat je een letter variant met een .. of accent kiest door de toets langer in te drukken. Nu kan je in Mail.app ook niet meer typen. Open je dan een nieuw MS Word document dan kan je daar weer typen totdat je een weer een toets langer ingedrukt houdt.
    Het maakt geen verschil of je het toetsenbord van MB-Pro gebruikt of een extern toetsenbord. Ook na meerdere keren herstarten blijft het euvel. Kent iemand dit probleem?

Bijdrager
    KarelWillem

Kent iemand dit probleem?

Nee. .;)

Bijdrager
    tarmac58

“Als je een o met puntjes of een e met accent etc wilt typen hou je de betreffende toets langer ingedrukt en kies je de variant die nodig hebt.”

Die kende ik nog niet.
    Het werkt bij mij perfect.
    Weer wat geleerd.
    Bedankt

Moderator
    Night

Weet je zeker dat je die optie (officiƫle naam: Character Accent Menu) ook daadwerkelijk aan hebt staan?

Je kunt voor de zekerheid de volgende regel in Terminal uitvoeren:

defaults write -g ApplePressAndHoldEnabled -bool true
    Bijdrager
    Svartvatten

@ Night, Ik ga er vanuit dat die optie aanstaat omdat ik hem nooit bewust aangezet heb (ik wist ook niet dat dat kon) en de optie al jaren zo werkt.
    Maar ik heb de doort jou opgegeven regel in Terminal uitgevoerd en het werkt weer.
    Zeer bedankt.

Bijdrager
    koen
    tarmac58 op 12 mei 2017

”Als je een o met puntjes of een e met accent etc wilt typen hou je de betreffende toets langer ingedrukt en kies je de variant die nodig hebt.”

Die kende ik nog niet.
    Het werkt bij mij perfect.
    Weer wat geleerd.
    Bedankt

Werkt ook in iOS (y)

Moderator
    Night

(y) blij dat we het zo simpel hebben kunnen oplossen:-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.