5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    dirkwald

Toetsenbord: punt wordt komma

Als ik op het keypad van mijn extern toetsenbord een punt typ dan komt er een komma te staan op de invoegpositie.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen (best vervelend als je veel IP-adressen moet intypen, juist de reden waarom ik het toetsenbord gekocht heb)?

Keyboardlayout: Belgisch Azerty
    iBook G3 + Panther

Moderator
    Lucas Raggers

system preferences > international > formats

Bijdrager
    dirkwald

Daar zie ik enkel opties ivm teken voor duizendtallen staan enzovoort.

En als ik bijvoorbeeld het teken voor decimale getallen wijzig in “.” (stond op komma) dan gebeurt er niets in de (vers opgestarte) applicaties.

Bijdrager
    Deskman

Heeft te maken met je taalinstelling van je keyboard.
    Als je een GB of USA toetsenbordinstelling gebruikt krijg je in je numerieke toetsenbord een punt. In de NL en B instelling een komma. Inderdaad lastig. Steeds switchen is ook niet zo nuttig. Daarom is er een shortcut: alt . op je numerieke toetsen levert een . en geen ,

Ik heb eigenlijk altijd mijn toetsenbord op Amerikaans staan. Kies je in je voorkeuren international>input menu voor meerdere talen krijg je in je menubalk een vlaggetje te zien, waaronder je snel kunt switchen.  Swirtchen tussen de diverse taalinstellingen gaat dan weer met alt-appeltje spatiebalk.

Bijdrager
    dirkwald
    ”Deskman”

Daarom is er een shortcut: alt . op je numerieke toetsen levert een . en geen ,

Inderdaad, shift werkt ook, maar dat is natuurlijk een extra toetsaanslag. En als ik Amerikaans instel heb ik qwerty.

Nouja, dan zit er blijkbaar niets anders op.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.