8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Lauraine

“Toetsenbord” op scherm

Hoi,

Ik ben Arabisch aan het leren maar heb geen Arabisch toetsenbord. Ik kan dus niet zien welke Arabische letter onder de toetsen van mijn toetsenbord zit. Is het mogelijk dat ik mijn keyboard op mijn scherm zie (waarop het arabisch te zien is), daarop klik om te typen en het dan knip en plak naar de plekken waar ik het wil gebruiken?

Ik heb een Macbook… Mac Os 10.4.8

Thanx alvast!

Bijdrager
    Buzz

In de International Preferences, onder Input Menu, kan je het Input Menu inschakelen en de Keyboard Viewer in dat Input Menu toevoegen. Je krijgt dan een vlaggetje van het land van je toetsenbordindeling te zien in de menubalk rechtsboven. Daarmee kom je wel verder denk ik.

Het antwoord op dit soort vragen vind je trouwens het snelst in de Mac help (onder het Help menu van de Finder). Probeer maar eens.

Bijdrager
    Lauraine

Zo das snel!

Thanx maar dat bedoel ik niet. Had inderdaad al gevonden hoe ik Arabisch in moet stellen. Zou graag een programmatje willen dat mijn toetsenbord toont op het scherm omdat ik niet weet waar alle arabische tekens zitten (sorry dat ik het zo krom uitleg hoor).

:)

Bijdrager
    Buzz

Ja, ik begrijp je wel. Kijk nog maar eens goed. Bovenin die lijst waar je de toetsenbordinstelling kiest in de International Preferences staat ook een aanvinkvakje voor de Keyboard Viewer. Vervolgens komt er een extra menu-item onder dat vlaggetje, waarmee je de Keyboard Viewer ook daadwerkelijk als window op je scherm krijgt.

Je begrijpt, ik gebruik OS X in het Engels, maar je moet het als je even goed kijkt nu toch wel kunnen vinden denk ik? De functie die je zoekt zit een beetje verborgen. Je moet allebei de stappen volgen: Eerst aanzetten in de Preferences (voorkeuren) en dan uitkiezen onder het vlaggetje, maar dan krijg je het wel voor elkaar.

Bijdrager
    Lauraine

Oooh, ja sorry helemaal overheen gekeken. Thanx voor je uitleg! Super!

Bijdrager
    mac-hans

Wow, dit wist ik niet, ik zat altijd maar een beetje in het lettertekenpalet letter voor letter in het Thai letters in te voeren.
    Maar dit is een hele verbetering, bedankt Lauraine.

Bijdrager
    mac-hans

Sorry, bedankt Buzz-D en een beetje Lauraine, zonder die vraag had ik het ook niet geweten.

Bijdrager
    Lauraine

:D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.