25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    NewToMac

Toetsenbord onder stroom!

Besten mensen

Mijn nieuwe iMac toetsenbord staat onder stroom!
    Meer durf ik niet te tikken (kleine stoomsschokjes)

Hoe kan dit?

Bijdrager
    jabesse

Geen of verkeerd geaard stopcontact?

En anders (als-ie echt nieuw is) direct terug naar waar je ‘m gekocht hebt.

Bijdrager
    NewToMac

Ik zal hem anders even in een andere stopcontact doen. gebruik nu een oude verlengstekkerdoos… Mijn scherm zit trouwens ook zo nu en dan onder stroom!

Inactief
    Anoniem

Schoenen met hele dikke rubberen zool aantrekken…:D Nee flauw. Ik zou terug gaan naar de winkel. Dit is niet echt lekker typen en lijkt me ook niet echt gezond.

Bijdrager
    Napsju

Ik moest lachen om je titel.. :lol:

Inactief
    Anoniem

Wel een heel schoon keyboard na afloop met al dat stoom!

Bijdrager
    NewToMac

Heb nu mijn mooie iMac direct op aan het stopcontact aangesloten… Kijken of ie dan nog steeds stroomschokjes geeft! Hoop het niet! En anders terug naar de service center!:D

Bijdrager
    Leander
    ”NewToMac”

…En anders terug naar de service center!…

met de stroomtram zeker!

Bijdrager
    Napsju

Gewoon even lekker stomen…

Bijdrager
    NewToMac

Probleem niet verholpen!:(

Ik heb er vandaag trouwen 2 GB geheugen van kingston ingezet…. Kan dat het zijn?

Inactief
    Anoniem
    ”NewToMac”

Ik heb er vandaag trouwen 2 GB geheugen van kingston ingezet…. Kan dat het zijn?

Denk het niet. Bel Apple morgen even en leg je probleem uit… Hopelijk zien ze een oplossing.

Bijdrager
    NewToMac
    ”Jeroen
    ”NewToMac”

Denk het niet. Bel Apple morgen even en leg je probleem uit… Hopelijk zien ze een oplossing.

Zal ik zeker doen! Bedankt voor je reactie!

Edit: Uit een topic van UnSound over Ram geheugen:

Problemen in Macs:
    • Kingston KVR serie
    • GEiL DC serie ( SDRAM )

ik heb er nu dus een KVR inzitten.

Morgen even bellen met apple! Ik houd jullie op de hoogte!

Moderator
    unSOUND

Dat zal weinig uitmaken. Ten eerste staan de twee problemen volledig los van elkaar, ten tweede geldt het KVR probleem meer voor PPC Macs, minder voor Intels.

Bijdrager
    remixed

Het toetsenbord is verbonden met de mac via usb? of draadloos? Als de imac metale behuizing ook stroomschokjes geeft, dan licht het waarschijnlijk gewoon aan het stopcontact. Je kunt beter de imac aansluiten op een geaard stopcontact, dan zul je de schokjes niet meer krijgen.

Mijn imac voet soms trouwens ook wat tril achtig als ik hem aanraak, dit is gewoon elektriciteit. Maar ik krijg er zelf geen schokken van. (toetsenbord is draadloos bij mij en geeft geen schokken).

Bijdrager
    NewToMac

Toetsenbord is verbonden via USB. De iMac trilt inderdaad ook een beetje. Ik heb zojuist Apple gebeld, en ben doorverwezen naar de service center.

Ik ga het volgende doen:

Andere stopcontact gebruiken.
    Het vandaag even aanzien. Doet het probleem zich dan nog steeds voor dan ben ik genoodzaakt naar de service center te gaan!

Bijdrager
    remixed

Probeer het toetsenbord eens op een andere computer/mac/laptop als dat kan. Als daar geen stroom vanaf komt ligt het stroom probleem gewoon aan stopcontact van de imac. Als er wel stroom vanaf komt, kan het in het zelfde huis nog steeds het stopcontact zijn.

Je krijgt niet altijd direct schokken? Misschien omdat je dan zelf wat statisch geladen bent en de mac licht geladen is krijg je een sterker verschil en voel je opeens een schok inplaats van lichte trillingen of niks.

Bijdrager
    NewToMac

Ik zal het een en ander proberen en zal ook de toetsenbord aan mijn Macbook hangen. Ik houd jullie op de hoogte!

Bedankt!

Bijdrager
    Sunneh
    ”NewToMac”

Ik zal het een en ander proberen en zal ook de toetsenbord aan mijn Macbook hangen. Ik houd jullie op de hoogte!

Bedankt!

Zelf heb ik ook ervaring met stroomschokken op me MBP / Alu keyboard. Wat bleek: De geaardheid was niet goed.. en ik zat met me voeten telkens tegen een verwarming aan (dat heb ik dus afgeleerd).

Bijdrager
    NewToMac

:) ik zit ook steeds tegen de verwarming aan met mij voetjes! ihihi

Bijdrager
    Soulshaker

Heb je dit ook bij andere toestellen?
    Als dit zo is, is de aardingsgeleider onderbroken bij jullie thuis, en dat kan levensgevaarlijk zijn!!!

Bijdrager
    NewToMac
    ”Soulshaker”

Heb je dit ook bij andere toestellen?
    Als dit zo is, is de aardingsgeleider onderbroken bij jullie thuis, en dat kan levensgevaarlijk zijn!!!

Nee, gelukkig nog nooit eerder gehad! Ik ben nu al weer 3 uur bezig met mijn iMac en tot nu toe nog niet geëlektriseerd!:D

Bijdrager
    jobvisser123

Ik heb heb al maanden af en toe.
    Geen peil op te trekken wanneer.
    Gratis elektro-therapie, sindsdien geen last meer van stress.
    Zou niet weten waar het aan ligt, het is dan ook heel af en toe.

Bijdrager
    mtb

kan zijn dat de aarding niet goed is, pak eens een multi meter en meet eens tussen de nul ( blauwe draad) en aarding (geel/groene draad) hier mag na genoeg geen spanning op staan normaal gesproken zit dar iets van een paar millivolt’s op.
    Het kan maar zo zijn dat er iets van 100 Volt op staat als dat zo is zou ik er maar een mannetje bij halen:wink:

Bijdrager
    Soulshaker

daar zou ik mee oppassen.

En ik wil wel je gezicht eens zien waneer je dat met de rode kabel probeert:P

Inactief
    Anoniem
    ”remixed”

Het toetsenbord is verbonden met de mac via usb? of draadloos? Als de imac metale behuizing ook stroomschokjes geeft, dan licht het waarschijnlijk gewoon aan het stopcontact. Je kunt beter de imac aansluiten op een geaard stopcontact, dan zul je de schokjes niet meer krijgen.

Mijn imac voet soms trouwens ook wat tril achtig als ik hem aanraak, dit is gewoon elektriciteit. Maar ik krijg er zelf geen schokken van. (toetsenbord is draadloos bij mij en geeft geen schokken).

Ik heb mijn aluminium iMac 20 inch aangesloten op een geaard stopcontact, maar ik merkte net ook dat de behuizing statisch is. Als ik met de zijkant van mijn vinger de kast aanraak, voel ik het tintelen. Ik heb mijn iMac pas sinds zaterdag, dus weet niet of dit ‘normaal’ is, of dat er een terechte reden tot zorg is. Ik vind het apart, maar heb voorheen altijd macjes gehad met een kunststof behuizing.

Op het internet kan ik eigenlijk nauwelijks iets specifieks vinden hierover, wat ik apart vindt. Baart mij zorgen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.