-
InactiefAnoniem28 oktober 2008 om 23:07
Schoenen met hele dikke rubberen zool aantrekken…
Nee flauw. Ik zou terug gaan naar de winkel. Dit is niet echt lekker typen en lijkt me ook niet echt gezond.
InactiefAnoniem28 oktober 2008 om 23:34”NewToMac”Probleem niet verholpen!
Ik heb er vandaag trouwen 2 GB geheugen van kingston ingezet…. Kan dat het zijn?
Denk het niet. Bel Apple morgen even en leg je probleem uit… Hopelijk zien ze een oplossing.
”Jeroen”NewToMac”Probleem niet verholpen!
Ik heb er vandaag trouwen 2 GB geheugen van kingston ingezet…. Kan dat het zijn?
Denk het niet. Bel Apple morgen even en leg je probleem uit… Hopelijk zien ze een oplossing.
Zal ik zeker doen! Bedankt voor je reactie!
Edit: Uit een topic van UnSound over Ram geheugen:
Problemen in Macs:
• Kingston KVR serie
• GEiL DC serie ( SDRAM )ik heb er nu dus een KVR inzitten.
Morgen even bellen met apple! Ik houd jullie op de hoogte!
Het toetsenbord is verbonden met de mac via usb? of draadloos? Als de imac metale behuizing ook stroomschokjes geeft, dan licht het waarschijnlijk gewoon aan het stopcontact. Je kunt beter de imac aansluiten op een geaard stopcontact, dan zul je de schokjes niet meer krijgen.
Mijn imac voet soms trouwens ook wat tril achtig als ik hem aanraak, dit is gewoon elektriciteit. Maar ik krijg er zelf geen schokken van. (toetsenbord is draadloos bij mij en geeft geen schokken).
Toetsenbord is verbonden via USB. De iMac trilt inderdaad ook een beetje. Ik heb zojuist Apple gebeld, en ben doorverwezen naar de service center.
Ik ga het volgende doen:
Andere stopcontact gebruiken.
Het vandaag even aanzien. Doet het probleem zich dan nog steeds voor dan ben ik genoodzaakt naar de service center te gaan!Probeer het toetsenbord eens op een andere computer/mac/laptop als dat kan. Als daar geen stroom vanaf komt ligt het stroom probleem gewoon aan stopcontact van de imac. Als er wel stroom vanaf komt, kan het in het zelfde huis nog steeds het stopcontact zijn.
Je krijgt niet altijd direct schokken? Misschien omdat je dan zelf wat statisch geladen bent en de mac licht geladen is krijg je een sterker verschil en voel je opeens een schok inplaats van lichte trillingen of niks.
”NewToMac”Ik zal het een en ander proberen en zal ook de toetsenbord aan mijn Macbook hangen. Ik houd jullie op de hoogte!
Bedankt!
Zelf heb ik ook ervaring met stroomschokken op me MBP / Alu keyboard. Wat bleek: De geaardheid was niet goed.. en ik zat met me voeten telkens tegen een verwarming aan (dat heb ik dus afgeleerd).
”Soulshaker”Heb je dit ook bij andere toestellen?
Als dit zo is, is de aardingsgeleider onderbroken bij jullie thuis, en dat kan levensgevaarlijk zijn!!!Nee, gelukkig nog nooit eerder gehad! Ik ben nu al weer 3 uur bezig met mijn iMac en tot nu toe nog niet geëlektriseerd!
kan zijn dat de aarding niet goed is, pak eens een multi meter en meet eens tussen de nul ( blauwe draad) en aarding (geel/groene draad) hier mag na genoeg geen spanning op staan normaal gesproken zit dar iets van een paar millivolt’s op.
Het kan maar zo zijn dat er iets van 100 Volt op staat als dat zo is zou ik er maar een mannetje bij halenInactiefAnoniem21 april 2009 om 22:11”remixed”Het toetsenbord is verbonden met de mac via usb? of draadloos? Als de imac metale behuizing ook stroomschokjes geeft, dan licht het waarschijnlijk gewoon aan het stopcontact. Je kunt beter de imac aansluiten op een geaard stopcontact, dan zul je de schokjes niet meer krijgen.
Mijn imac voet soms trouwens ook wat tril achtig als ik hem aanraak, dit is gewoon elektriciteit. Maar ik krijg er zelf geen schokken van. (toetsenbord is draadloos bij mij en geeft geen schokken).
Ik heb mijn aluminium iMac 20 inch aangesloten op een geaard stopcontact, maar ik merkte net ook dat de behuizing statisch is. Als ik met de zijkant van mijn vinger de kast aanraak, voel ik het tintelen. Ik heb mijn iMac pas sinds zaterdag, dus weet niet of dit ‘normaal’ is, of dat er een terechte reden tot zorg is. Ik vind het apart, maar heb voorheen altijd macjes gehad met een kunststof behuizing.
Op het internet kan ik eigenlijk nauwelijks iets specifieks vinden hierover, wat ik apart vindt. Baart mij zorgen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.