9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Exomusic

Toetsenbord kapot ?

Een paar dagen geleden heb ik limonade gemorst op men numpad van men Apple Pro Toetsenbord, ik was er snel bij met een handdoek om alles droog te vegen maar blijkbaar is er toch wat limonade in mijn toetsenbord gedrongen.Maar nu werkt de helft van men toestenbord plots niet meer, wanneer ik een letter typ bv p komt er spontaan een e bij en verder nog zo van die “leuke” dingen.Iemand raad ? Kan ik hiermee teruggaan naar een Apple Center ?

Bijdrager
    Nikita

Dat soort schade valt vrijwel nooit onder de garantie. Water is nog te overleven, maar limonade en andere frisdrank is echt funest. Beetje mosterd na de maaltijd, maar je had je toetsenbord het beste gelijk kunnen afspoelen met water en daarna laten drogen. Ik denk dat je helaas een nieuw toetsenbord zal moeten kopen… :(

Bijdrager
    Exomusic

Kan ik dit onder een valse “voorwentsel” dit niet terugbrengen of zouden ze het direct doorhebben ?

Bijdrager
    AdriaanB

Nu kan het niet meer nee!

Bijdrager
    Len

Dat hebben ze waarschijnlijk snel door.

Waarschijnlijk is je toetsenbord nog nat van binnen. NIET aansluiten dus, een kortsluiting van een USB poort kan fataal zijn voor de USB poorten in je computer.

Kapot is ie denk ik nog niet. Je kan hem openen en uit elkaar halen en vervolgens goed drogen. Waarschijnlijk zit er vocht tussen de drie plastic membranen die de toetsaanslagen registreren. Ik heb dat wel vaker gezien, en dan leeft het toetsenbord inderdaad een eigen leven.

Hier staan mooie instructies:
    http://www.technology.niagarac.on.ca/staff/bgracey/prokeyboardrepair.html

Een avondje puzzelen is ook wel eens leuk, toch?

Nog even één ding: De losgemaakte toetsen kun je mooi schoon laten weken in heet water, maar voeg geen bijtende middelen toe (hooguit wat dreft).

Bijdrager
    Zapt

Heb hetzelfde ook laatst gehad: limonade over mijn net nieuwe toetsenbord! Ramp. Geen garantie idd zeiden ze bij de applestore. Nieuwe kopen dus. Goede tip kreeg ik: Met lauw water heel goed afspoelen/weken en daarna meer dan een week laten drogen. Werkte idd, en heb nu een extra toetsenbord (handig als ik weer eens wat mors;-)

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Ben wel eens met een toetsenbord onder douche gaan staan. Werkte ook perfect. Goed laten drogen is het belangrijkste. ALs je hem weer aansluit als ie nog nat is kan je kortsluiting krijgen en is ie zeker stuk.

Bijdrager
    boerke

Weet iemand trouwens waar je die hele kleine
    imbussleuteltjes kan krijgen?
    Ik heb al een andere (iets grotere) zitten bijvijlen, maar dat is niks…

Bijdrager
    justhan

Bij de elektronicahandel kun je vaak dat soort kleiner gereedschap kopen. Mijn man heeft, weliswaar al een behoorlijke tijd terug, bij Hecke in Amsterdam dat soort dunne imbussleuteltjes gekocht.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.