17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    banditbiker

Toetsenbord kapot van 1 maand oude MacBook Pro

Hallo

Sinds gisteravond doet het toetsenbord van mn MacBook Pro 13 inch van dik 1 maand oud het niet meer.
    Geen enkel lampje licht op op het toetsenbord, ook de caps lock en de achtergrondverlichting niet. Verder doet de trackpad het ook niet meer.
    Ik heb nog niet kunnen testen met een extern toetsenbord en muis maar die neem ik zo van mn werk mee.

Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad? Misschien een tip of oplossing? (anders dan terug naar de winkel, want dat gaat dan zowiezo gebeuren)

Groeten
    Geert

Bijdrager
    hifi

Beste Geert,

Paar zaken gewoon routine doorlopen. PRAM en SMC reset uitvoeren en kijken of je toetsenbord reageert bij het opstarten door de bovengenoemde combinaties te proberen. Werkt een extern keyboard?

PRAM : command – shift + p – r
    SMC : batterij eruit van het lichtnet halen, powerknop aantal seconden inhouden en alles terug aansluiten.

Bijdrager
    SunKeeper

Lukt bovenstaande niet, dan niet twijfelen en direct terug naar waar je het gekocht hebt/Apple/APR.

Laat ze het daar maar lekker onder garantie oplossen, dit hoort niet. En weiger om een cent te betalen, mochten ze met zogenaamde “onderzoekskosten” aankomen.

Bijdrager
    banditbiker

Dat zal ik ook niet doen. Ik werk bij de omroep, dus zal de woorden kassa en radar wel even laten vallen;)

Bijdrager
    Moriarty

Tjonge jonge, wat een gezeik meteen weer!

Er is duidelijk een probleem met die machine, en die is zo goed als nieuw.
    Dit gaat dus keurig opgelost worden door de betreffende APR of AASP onder garantie.

Waarom meteen zo een verschrikkelijk vijandige houding?
    En dan ook meteen dreigen met Radar en Kassa (die overigens onwaarheden verspreiden, dus daar zal men niet van onder de indruk zijn)

Het is gewoon een garantie kwestie en daar is de kous mee af…

Zo treurig dat men tegenwoordig meteen zo in de aanval moet gaan, laat de mensen keurig hun werk doen en het probleem gaat opgelost worden.
    Ik vind het geen wonder dat de APR’s en AASP’s steeds moeilijker gaan doen door klanten die zo buitensporig reageren.

Bijdrager
    banditbiker

Joh kijk eens naar die smiley die achter mn zinnetje stond…
    Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?

Bijdrager
    SunKeeper
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    hifi op 03 februari 2012

PRAM : command – shift + p – r

Dat is command – alt + p – r

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Moriarty op 03 februari 2012

Ik vind het geen wonder dat de APR\’s en AASP\’s steeds moeilijker gaan doen door klanten die zo buitensporig reageren.

Ja en WAT zou daar de oorzaak van zijn? Draai het eens om:
    Zou dat misschien komen omdat er juist door de APR vaak moeilijk wordt gedaan als wij zeggen dat we 2 jaar garantie hebben en Apple zegt 1 jaar? Of dacht je soms dat de klant het ook zo maar deed?

En dit is ook een mooie. Daarin probeerd een AASP iemand ruim €1500 afhandig te maken door alles (preventief?) te willen vervangen incl. het moederbord terwijl het ook hier alleen het toetsenbord (en mogelijk de accu) is dat na waterschade niet meer goed werkt.

Bijdrager
    Moriarty

Niet alle APR’s en AASP’s over 1 kam scheren.

Er zijn ook voldoende voorbeelden te vinden waarbij alles wel netjes is afgehandeld.

Overigens zijn de inkoopprijzen van de Apple onderdelen vaak de oorzaak van hoge reparatiekosten.
    Of het wel of niet noodzakelijk is in dat exacte geval, daar kan ik geen uitspraken over doen.

Overigens krijgt een klant bij ons gewoon keurig zijn 2 jaar garantie hoor, ook als het apparaat niet bij ons gekocht is.

Het is toch heel simpel, als iemand meteen op zijn achterste benen gaat staan als hij binnen komt, dan jaagt die persoon mij tegen zich in het harnas.
    Mensen die netjes hun verhaal vertellen en rustig blijven worden ook op diezelfde wijze te woord gestaan.

Zaai respect en gij zult respect oogsten:)

Anyway, ik snap wel dat je ondertussen zo verbitterd bent dat je niet te overtuigen bent Hendrik, en dat is prima.

Bijdrager
    SunKeeper
    hendrik op 03 februari 2012

probeerd

probeert

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Moriarty op 03 februari 2012

Anyway, ik snap wel dat je ondertussen zo verbitterd bent dat je niet te overtuigen bent Hendrik, en dat is prima.

Ik ben persoonlijk helemaal niet ‘verbitterd’ hoor. Verre van dat want ik heb in ruim 30 jaar Apple producten sowieso weinig moeten laten repareren. Zit aan mijn 6e Apple en alles wat ik had was 2 maal een kapotte voeding en 1 maal een kapotte harde schijf. Mijn reactie komt dan ook voornamelijk voort uit de verhalen waar het allemaal niet zo goed ging.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    SunKeeper op 03 februari 2012
    hendrik op 03 februari 2012

probeerd

probeert

Moet jij ook niet naar dat afreageer draadje?:wink:

Bijdrager
    SunKeeper

Ik zocht het spellingsdraadje, maar zo snel niet kunnen vinden.:grin:

Bijdrager
    banditbiker

Nou ik zit nu weer te tikken op de betreffende MacBook Pro.
    Na een PRAM reset doet ie het weer.
    Nu vraag ik me echter af, wat veroorzaakt dit? Is dit te voorkomen en hoe?
    Is dit een teken dat er toch iets mis is met de laptop?

Benieuwd naar jullie reactie!
    En alvast bedankt voor de hulp tot nu toe!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In het PRAM wordt allerlei data bewaard en na een reset staan daar weer de fabrieksinstellingen in. Wat er precies in staat verschild per Mac model en als deze data corrupt is kan er een heel scala aan symptomen ontstaan. Een van de zaken die er in staan zijn de auto-key snelheid en de auto-key vertraging. Dus als deze data corrupt is reageert het toetsenbord niet of pas na heel lang indrukken.

De oorzaak van de corrupte data is moeilijk te achterhalen omdat deze op zijn beurt veroorzaakt kan worden door een bug in een programma.

Bijdrager
    banditbiker

Oke, dan maar hopen dat het niet meer voor komt…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.