9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Novak

Toetsenbord Instellingen??

Beste,

Sinds ik eindelijk men Imac terug heb kunnen aansluiten, heb ik het het volgende probleem.

Namelijk het volgende:

Ik start men Imac op, alles verloopt prima, maar bij het inloggen staan men Toetsenbord Instellingen op
    QWERTY… Nadat ik me heb ingelogd. En ik begin te typen (eender waar staat men Toetsenbord Instellingen
    Op AZERTY zoals het moet. Weet iemand een oplossing de Toestenbord Instellingen in het inlog
    scherm ook standaard terug te zetten naar AZERTY?

P.S. Sorry heb hier niets gevonden op het forum omtrend dit.

Mvg,
    Novak

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Systeemvoorkeuren > Landinstellingen > Invoermenu > Belgisch (scroll voor dit laatste naar beneden om het te selecteren)

Bijdrager
    Novak

Dit staat juist… Alleen Belgisch is ingesteld.

Raar? heb hier ook al verschillende keren gekeken.

mvg

Bijdrager
    Novak

Kan ik anders de landinstellingen niet naar de prullenbak gooien en dan alles op nieuw instellen??
    Of gaat dit niet.

Ik vind het raar, alles staat goed…

Iemand anders nog een idee?

Alvast bedankt,

Mvg,
    Novak

Bijdrager
    awesomemac

Is de iMac niet misschien opnieuw geïnstalleerd? Na installatie krijg je de vraag: Amerikaans, Nederlands, Vlaams toetsenbord, misschien toen de verkeerde gekozen?

Bijdrager
    iJust
    Bijdrager
    Novak

Allen,

Na even tijd te hebben om jullie suggesties te volgen… Is het probleem nog steeds niet opgelost.

Ik heb de link van iJust gevolgd en dit heb ik dan toegepast, zoals er beschreven stond door Saabs.

1. Open Terminal
    2. Plak deze code in
    Code:
    sudo “/System/Library/CoreServices/Language Chooser.app/Contents/MacOS/Language Chooser”
    en druk op Enter.
    3. Je paswoord zal gevraagd worden, deze dus even ingeven en dan nogmaals op Enter drukken.
    4. Kies in het venster (dat automatisch zal openspringen) de gewenste Voertaal.
    5. Herstart je Mac via het Appeltje.

Maar dit heeft echter na herstart niets uit gehaald.

Dus zijn er nog meer mogelijkheden?

Alvast bedankt.

Mvg,
    Novak

Bijdrager
    Novak

Dit geeft men Terminal weer na uitvoering van de code:

Last login: Sun Aug 23 23:37:50 on ttys000
    imac-van-novak:~ Novak$ sudo “/System/Library/CoreServices/Language Chooser.app/Contents/MacOS/Language Chooser”
    Password:
    2009-08-23 23:38:18.650 Language Chooser[172:c0b] No /etc/rc.cdrom & No /var/db/.AppleCustomMac
    Setting boot completed.
    2009-08-23 23:38:26.226 Language Chooser[172:c0b] Cannot load BootPanel.pdf from (null)
    imac-van-novak:~ Novak$

Zien jullie iets mis?

Ik zie enkel, en denk misschien dat het aan dit kan liggen,

Cannot load BootPanel.pdf from (null)

Mvg,
    Novak

Bijdrager
    Novak

Allen,

Ik heb het intussen zelf al kunnen oplossen. 8)
    Bij het inlogscherm stond mijn toetsenbord op het Nederlands QWERTY.

Ik heb het volgende aangepast.

Apple -> Systeemvoorkeuren -> Accounts -> Inlogopties -> Toon Invoermenu in inlogvenster.

Account uitgelogd en daar kan ik dan van Nederlands QWERTY naar Belgisch AZERTY switchen.
    Om zeker te zijn heb ik men Imac opnieuw opgestart of te instellingen die ik had aangepast van Nederlands QWERTY naar Belgisch AZERTY, bleven staan..

En inderdaad, bleef staan zoals ik had ingesteld…. :lol:

Alles is dus in orde en opgelost.

Dus dit onderwerp mag dicht.. Ben weer een gelukkig man.

Mvg,
    Novak

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.