5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Toetsenbord doet raar na een paar druppels thee.

Laat ik direct toegeven dat het dom is om thee over je toetsenbord te morsen.
    Maar dat is helaas gisteravond gebeurd.
    Nu heb ik alle toetsen er al af gehaald en alles gedroogd.
    Maar nu doet het toetsenbord nog steeds raar.
    Gisteravond stond de Command-toets bijvoorbeeld de hele tijd ‘ingedrukt’ (niet fysiek ingedrukt, maar de computer krijgt wel het signaal binnen alsof ie aldoor wordt ingedrukt). En als je bijvoorbeeld de ‘c’-toets indrukt krijg je ‘cv’, dus één letter er gratis bij.
    Op dit moment krijgt de computer de hele tijd het signaal door alsof de Enter-toets wordt ingedrukt.

Het is een witte iMac, met nog zo’n ‘ouderwets’ toetsenbord.

Wie weet raad?

Dank!

Bijdrager
    intense megavis

langer dan 1 dag laten drogen en zoveel mogelijk de plakzooi eraf halen met een zacht vochtig doekje. helaas was mijn Pro toetsenbord overleden nadat er bier overheen was gegaan..

Bijdrager
    Clausewitz

Ik heb ooit een glas water over mijn Macbook (white) gegooid, waarna hij er geheel mee ophield. Na het nodige gevloek heb ik hem omgedraaid, zodat het water er zou uitlopen. Verder heb ik met veel pleepapier het water proberen weg te halen. Vervolgens heb ik hem op zijn zijkant (niet al te) dicht bij mijn verwarming geplaatst en een week laten drogen, terwijl ik de rest van die week besteedde aan het zoeken naar een nieuwe en aan dubbeltjes omdraaien. Tot mijn grote verbazing en blijdschap deed hij het daarna weer prima.
    Met thee (i.c.m. Macs) heb ik geen ervaring, maar ik zou proberen zo veel mogelijk op te nemen met pleepapier en het toetsenbord zo plaatsen dat het vocht bij de elektronica uit de buurt blijft.

Succes!

Bijdrager
    strigoi

Voordeel van water is dat het naast wat kalk minder kwaad kan als cola, thee, bier etc. Zat er suiker in de thee? Zoetigheid tast hardware namelijk aan. Anders vrees ik dat je gewoon naar de winkel moet om een nieuw toetsenbord te halen.

Bijdrager
    1984

keyboard stuk?? Je bent niet de enigste die dit overkomt, loskoppelen, spoelen met gedestilleerd water en lang laten drogen, eventueel een willekeurig usb toetsenbord kopen (lenen)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.