8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

toetsenbord bij bootcamp

Ik denk dat dit hier wel op zijn plaats staat omdat het ook met software te maken heeft.

Na het installeren van bootcamp wou ik in word (op windows) ff iets typen, maar toen zag ik dat bepaalde toetsen een andere plaats hebben.
    Ik heb wat gezocht op google om misschien een goede driver te vinden zodat alles goed is, maar heb niks gevonden.

Het gaat om een macbook pro, heeft dit iets te maken met foute installatie van bootcamp of is het omdat die nog maar in beta is?

Bijdrager
    Yaris

Staan je landinstellingen/toetsenbordinstellingen in Windows goed?

Inactief
    Anoniem

ja, ze staan op punt, belgisch ofzo.

Ik zit nu op mijn mac, maar ik bedoel deze tekens: @#, als op windows op die knop druk krijg ik anders tekens.
    |[], ook deze tekens vindt ik nimeer terug

Bijdrager
    francisp

dit heb ik ook
    je kunt natuurlijk ook met alt+(die code) werken
    maar ik ben te lui om die vanbuiten te leren
    voor die paar keer dat ik op windows zit.
    dus gebruik het schermtoetsenbord. dit doet dat ook

Bijdrager
    Yaris

Op Apple Discussions gelezen:

Q: In Windows (MacBook Pro, Boot Camp, XP), some keystrokes are producing the wrong characters.
    The suspect keys are []{}”‘?/|`~
    All other keys are fine, but these give me characters from another language, e.g. ‘ gives me รจ.
    Any thoughts on how to fix this?

A: This problem has been solved through the directions from the following link:
    http://www.easydesksoftware.com/keyboard.htm
    The preload was pointing to the wrong file.

Bijdrager
    KingAchille

Je toetsenbord staat gewoon in Amerikaanse modus. Ofte een QWERTY. Dit kan je heel eenvoudig aanpassen. Rechts in de startbalk staat normaal iets in verband met de taal. Ik denk dat er NL staat of zo iets. Als je daarop klikt kan je een Belgisch toetsebord toevoegen en het Amerikaanse of Nederlandse verwijderen. Even herstarten en je zit op een AZERTY bord te werken.
    Mvg,

Inactief
    Anoniem
    ”KingAchille”

Je toetsenbord staat gewoon in Amerikaanse modus. Ofte een QWERTY. Dit kan je heel eenvoudig aanpassen. Rechts in de startbalk staat normaal iets in verband met de taal. Ik denk dat er NL staat of zo iets. Als je daarop klikt kan je een Belgisch toetsebord toevoegen en het Amerikaanse of Nederlandse verwijderen. Even herstarten en je zit op een AZERTY bord te werken.
    Mvg,

het stond wel degenlijk op nedelands, belgisch (punt), om wat te proberen heb ik het eens op belgisch(apple) gezet, toen waren sommige toetsen al anders, maar ik heb het gevoeld dat het nu precies de layout is van een windows toetstenbord.

@Yaris
    : http://www.easydesksoftware.com/keyboard.htm
    ik heb daar is naar gekeken maar snap er niks van

HKEY_LOCAL_MACHINE System CurrentControlSet Control

waar vindt ik dat?

Bijdrager
    Yaris

In Windows heb je ergens een zoekfunctie die kan zoeken op delen van bestandsnamen. Probeer het daar eens mee.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.