5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Aleida

Toetsenbord

Is het mogelijk om onder MacOSx het toetsenbord van een ander lettertype te voorzien zodat bij het typen dat lettertype gebruikt wordt wat je hebt gekozen? Met name teksten die ik schrijf naar MSN community’s, er is daar geen voorziening, zoals wel bij windows het geval was, om in het bericht zelf een ander lettertype te kiezen.

Aleida

Bijdrager
    Ruben

Voor zover ik me kan voorstellen zal dat niet zo zijn. Het toetsenbord geeft natuurlijk alleen maar een digitale puls aan het besturings-systeem, welke er weer een karakter aan vastmaakt, welke het weer doorsluist naar de applicatie, welke tenslotte moet bepalen wat er mee te doen.

Ik denk dus niet dat je het lettertype binnen een applicatie al kan beĆÆnvloeden vanaf je toetsenbord instellingen. Dat zou net zoiets zijn als; “ik wil de rode oogjes uit de foto halen” en dan het rood op je monitor bijstellen in de hoop dat dan de foto ook okee is.:-)

Bijdrager
    Aleida

het is logisch zoals je het uitlegt maar toch denk ik dat het te veranderen moet zijn, ga maar eens piekeren, ik wil me niet laten dwingen door in dit geval msn/microsoft wat voor lettertype ik moet gebruiken.

Aleida[/b]

Bijdrager
    nankovic

het lijkt me ook dat een lettertype bepaald wordt door het programma waar je mee werkt. Als knip- en plakwerk geen ander lettertype oplevert lukt het niet.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Het was inderdaad zo dat dat onder windows kan (meld mijn collega).
    Onder de mac werkt dit niet…. bij mij ook niet…

Wat je wel kan doen, maar dat is geen oplossing…
    Het lettertypen van je browser veranderen…
    Die kan je in je voorkeuren onder language/fonts veranderen…

maar dat ziet niet iemand anders… dan jij alleen, en dat is niet zo lauk als dat iemand anders dat wel ziet…:(

Sorrie…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.