3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Majilly

Toetscombinaties werken niet meer met Yosemite

Ik heb onlangs Yosmite geïnstalleerd (vanaf Mountain Lion, heb Mavericks overgeslagen) en ik heb nu een probleem. Ik heb al op internet gezocht, maar kan dit probleem niet terug vinden.

Een aantal toetscombinaties werken niet meer in Photoshop, waaronder de belangrijkste – de Apple Z, maar ook de B (voor penseel) en de E (voor gum) en nog een aantal.

De invoerbron van mijn toetsenbord staat gewoon op Nederlands.
    Ik heb een Mac Mini (eind 2012).

Iemand ervaring hiermee en hoe kan ik dit oplossen? Ik ben overigens niet zo handig met systeembeheer e.d. dus graag simpele uitleg :blush:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In Photoshop kun je zelf je toetsenvoorkeuren instellen, in het menu Edit → Keyboard Shortcuts… (de mijne is Engelstalig; in het Nederlands zal dat iets zijn als Bewerk ͏͏→ Sneltoetsen… denk ik — het staat in elk geval bijna helemaal onderaan het menu). Het klinkt alsof daar iets misgegaan is.

Bijdrager
    mooirood

Ik heb er ook last van sinds mijn update naar OSX 10.10. Gebruik je ook een Wacom Tablet? Volgens de interwebs heeft dat er mee te maken, ik heb nog geen directe oplossing gevonden…

*Edit* Deze plugin zou moeten helpen… Bij mij heeft het één en ander opgelost merk ik…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.