5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Toetscombinaties instellen lukt niet helemaal

Via Systeemvoorkeuren wil ik graag in een app genaamd Sketch bepaalde toetscombinaties toevoegen zodat ik mijn werklagen in niveau’s kan verplaatsen.

Nu druk ik op het plusje – zoek de naam van de app en vul alles in wat er ingevuld moet worden alleen wanneer ik een toets moet toevoegen slikt OS X bepaalde toetsen niet.
    Ik heb het Apple toetsenbord met numerieke gedeelte, dus boven de pijltjestoetsen zitten nog een 4-tal toetsen waar ook pijltjes omhoog en omlaag op staan. Deze wil ik graag gebruiken om een werklaag in de app één niveau omhoog of omlaag te brengen maar zodra ik op die toets druk hoor ik het ‘blokkeer systeem geluidje’ van OS X.

Waarom zijn deze toetsen niet beschikbaar of heb ik iets verkeerd ingesteld?

Bijdrager
    feek

Met behulp van Keyboard Maestro zijn deze toetsen wel te herdefiniëren. Een prachtige app overigens. Heb diverse macro’s ingesteld . BV met F13 het switchen tussen normale functie-toetsen en Speciale Functie Toetsen (verlichting / geluid enz). Maar ook diverse macro’s binnen apps.

Bijdrager
    GoeieDag

Shmoo, als je die toets gebruikt icm een cmd, optie, ctr of fn toets, kan het vaak wel.
    Waarom het niet zonder lukt, weet ik niet en is idd jammer.

Bijdrager
    Shmoo

42,- voor een app die wat toetscombinaties aanstuurt vind ik eigenlijk een beetje overkill en heel erg prijzig.

@GoeieDag
    ,

Had ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet. Wel raar dat je een toetsenbord koopt omdat je meer toetsen wilt hebben en dan zijn die toetsen maar beperkt beschikbaar.

Bijdrager
    feek

@shmoo als je Keyboard Maestro alleen zou gebruiken voor het toekennen van enkele toetsen, is het wel prijzig. Maar voor alle macros die ik heb (diverse workflows, ook met scripting) is het meer dan waard!! En jij wilde de toets definiëren en Keyboard Maestro kan dat:) vandaar mijn suggestie:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.